از سوی امیرعبداللهیان؛

وزیر خارجه نروژ به تهران دعوت شد

وزیر امور خارجه با بیان اینکه اولویت جدی دولت جدید ایران گسترش روابط اقتصادی و تجاری خارجی است، از وزیر خارجه نروژ جهت سفر به تهران دعوت کرد.
کد خبر: ۱۳۳۹۲۹۱
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و «اینه اریکسن سورید» وزیر خارجه نروژ امروز در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با یکدیگر دیدار و گفتگو و پیرامون موضوعات دوجانبه و وضعیت افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر خارجه نروژ در این دیدار، گفت: هر چند طی هفته‌های آتی تغییر و تحول در دولت این کشور اتفاق خواهد افتاد، اما ایران در سیاست خارجی نروژ جایگاه خاص خود را حفظ خواهد کرد.

اریکسن سورید با اشاره به اوضاع افغانستان، برای رایزنی‌های منظم‌تر در این خصوص اعلام آمادگی کرد و افزود: تحولات افغانستان هم در سطح منطقه‌ای و هم در سطح بین‌المللی دارای تبعات دامنه دار است.

وزیر خارجه نروژ به موضوع برجام نیز اشاره کرد و با بیان اینکه این توافق در ساختار سیاست بین‌الملل از جایگاهی ویژه برخوردار است، برای احیای این توافق ابراز امیدواری کرد.

در ادامه این نشست، وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران علاقمند به برگزاری کمیته سیاسی دو کشور در سطح معاونین سیاسی دو وزارت خارجه است، از وزیر خارجه نروژ جهت سفر به تهران دعوت کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به ظرفیت‌های متعدد جهت گسترش روابط دو کشور، تصریح کرد: اولویت جدی دولت جدید جمهوری اسلامی ایران گسترش روابط اقتصادی و تجاری خارجی است و این دولت برای گسترش روابط در این چارچوب، آمادگی کامل دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه در خصوص موضوعات منطقه‌ای امکان همکاری‌های جدی‌تری وجود دارد، گفت: افغانستان تنها از مسیر گفتگوی اصیل بین‌الافغانی و تشکیل یک دولت فراگیر به آرامش و ثبات می‌رسد و در صورتی که همه برای تحقق این شرایط کمک نکنند، امکان بروز چالش‌هایی جدی در آینده وجود خواهد داشت.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از همه توان خود برای تسهیل کمک‌رسانی به افغانستان استفاده کرده است، برای همکاری با نروژ در این زمینه اعلام آمادگی کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها