16 ساعت جست‌وجو برای یافتن خلبان پاراگلایدر در سوادکوه

مرد دامدار ناجی آقای خلبان

خلبان پاراگلایدر که در جنگل‌ های سوادکوه دچار حادثه شده بود، پس از 16 ساعت جست‌وجو از سوی مرد دامدار پیدا شد‌ و با اطلاع ماجرا به امدادگران هلال‌احمر با بالگرد به بیمارستان منتقل شد.
کد خبر: ۱۳۳۸۰۸۹

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین،  عصر روز دوشنبه‌ ۲۲ شهریور ناپدید ‌شدن احمد حسنوند خلبان پاراگلایدر در جنگل‌های سوادکوه خبرساز شد.‌

معاون امداد و نجات هلال‌احمر مازندران در اولین واکنش رسمی از تشکیل تیم جست‌وجو و اعزام به سوادکوه و بسیج برای یافتن این خلبان خبر داد.

16‌ ساعت نگرانی

 ثانیه‌ها به آرامی برای افرادی که پیگیر این خبر بودند و همچنین برای خانواده و همکاران و دوستان احمد حسنوند می‌گذشت و منتظر خبری از سلامتی او بودند.ولی جغرافیای سوادکوه حکایت دیگری داشت. جنگل‌های انبوه، نامساعد بودن زمین به دلیل بارندگی اخیر‌، وجود رودخانه‌ها و دره‌ها در منطقه، جست‌وجو را با مشکل رو‌به‌رو کرده بود.‌ تلفن همراه نیز در آن منطقه آنتن نمی‌داد و باتری بی‌سیم‌ها هم رو به پایان بود.‌تاریکی هوا باعث متوقف شدن عملیات جست‌وجو شد . زمان به سرعت برای امدادگران و دوستان فرد گمشده و به کندی برای احمد حسنوند می‌گذشت. فریبرز نوروزی،‌ ‌دامدار جوان همراه دامداران دیگر برای جست‌وجو به منطقه رفته بودند . او که سابقه کمک به کوهنوردان حادثه دیده در منطقه را دارد‌، حوالی ساعت 9 و 30دقیقه صبح، صدای ضعیف احمد حسنوند را شنید و به سمت صدا رفت و ابتدا چتر نجات و بعد خلبان مصدوم را پیدا کرد. با اطلاع او دیگر نیروهای امدادی هم به آنجا آمده و بعد از 16 ساعت، خلبان پاراگلایدر به بیمارستان میلاد تهران منتقل شد.

محمود قاسمی معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان مازندران، درباره عملیات امداد و نجات می‌گوید: پس از گزارش حادثه‌، برای ارزیابی موقعیت حادثه، دو تیم شامل هفت نفر به محل اعزام شدند. پیمایش منطقه کوهستانی و جست‌وجو به صورت زمینی آغاز و تا صبح سه شنبه ادامه داشت.‌ در این عملیات 62 امدادگر در قالب 16تیم عملیاتی حضور داشتند که با یافتن مرد مصدوم و انتقال او‌، عملیات پایان یافت.

آدرس نداشتیم

محسن موسس، مسؤول امور استان‌های انجمن ورزش‌ های هوایی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم با اشاره به این‌که با مفقود شدن احمد حسنوند، پیگیری‌های مختلف و تشکیل گروه‌ها را در دستور کار قرار دادیم، گفت:‌‌ تا ساعت‌۲ بامداد روز دوشنبه بی‌سیم باز بود و مشخصات جغرافیایی مکان را اعلام می‌کرد ولی امکان ارسال لوکیشن منطقه به دلیل عدم آنتن‌دهی تلفن همراه وجود نداشت . این خلبان با توجه به آسیبی که به پایش وارد شده بود‌، چتر کمکی را دور خودش پیچیده و در این مدت از بیسکویت له شده در جیبش تغذیه می‌کرد.

 وی با بیان این‌که از کریمی نایب رئیس انجمن ورزش‌های هوایی برای اعزام بالگرد و از کلبادی مسؤول واکنش سریع هلال‌احمر تشکر می‌کنم، افزود: وضعیت کنونی حسنوند مساعد است.

عمران اکبرنژاد - جام‌جم مازندران 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها