پیش از عزیمت به تاجیکستان و ازبکستان؛

رئیسی: غزه محور گفت و گو با سران کشورها در اجلاس اکو است

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز پنج شنبه به دعوت رسمی رئیس‌جمهور تاجیکستان و به منظور شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای با بدرقه معاون اول رئیس جمهوری، عازم دوشنبه شد.
کد خبر: ۱۳۳۷۸۰۲
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در مراسم بدرقه رسمی جهت شرکت در اجلاس شانگ‌های در تاجیکستان که به دعوت رئیس جمهور این کشور صورت گرفته است، اظهار کرد: مسئله همکاری‌های کشور‌های منطقه از مسائل مهم و منطقه‌ای است.

وی ادامه داد: برای همکاری‌های منطقه‌ای بسیار اهمیت قائل هستیم و سازمان شانگ‌های یکی از سازمان‌های فعال برای همکاری‌های منطقه‌ای است.

به گزارش ایسنا، رئیسی در نخستین سفر خارجی‌اش، به دعوت رسمی «امام‌علی رحمان» همتای تاجیک خود و برای شرکت و سخنرانی در اجلاس سران سازمان همکاری شانگ‌های به این کشور سفر می‌کند.

سازمان همکاری شانگ‌های سال ۲۰۰۱ میلادی با هدف مقابله با تروریسم و افراط گرایی و همکاری فزاینده اقتصادی ایجاد شد و جمهوری اسلامی ایران تاکنون یکی از اعضای ناظر آن بوده است.

رئیس جمهوری در این سفر علاوه بر شرکت در اجلاس سران کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای، دیدار‌های دوجانبه‌ای نیز با سران و روسای هیات‌های حاضر در این اجلاس خواهد داشت.

وزرای امور خارجه، نیرو، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دادگستری رییس جمهور را در سفر به تاجیکستان همراهی می‌کنند.

رئیسی همچنین پس از شرکت در اجلاس شانگهای، پیرو دعوت رسمی رئیس جمهور تاجیکستان، دیداری ۲ جانبه با همتای تاجیک خود خواهد داشت و هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور در جلسات مشترک راهکار‌های توسعه مناسبات را بررسی می‌کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها