این هفته ویدئوهایی را که در چند روز گذشته در فضای‌ مجازی جنجالی شده‌اند، مرور می‌کنیم

داغ‌ های مجازی

این هفته در صفحه داغ هفته سراغ کلیپ‌هایی رفتیم که در فضای‌ مجازی جنجال به پا کردند؛ کلیپ‌هایی که اغلب با هدف جذب دنبال‌کننده منتشر شده اما برای انتشاردهندگان آن دردسر به‌همراه داشت البته همه آنها با دردسر همراه نبود و انتشار کلیپی از بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام‌خمینی کرج باعث شد بعد از سال‌ها مسوولان برای حل مشکل این بیمارستان اقدام کنند؛ بیمارستانی که به خاطر مشکلات سهامداران آن و پرداخت‌نشدن حقوق پرسنل در روزهای پیک کرونا تخت‌هایش خاک می‌خوردند.
کد خبر: ۱۳۳۵۲۶۰

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، در کمتر از یک هفته با ورود دستگاه قضا و امام‌جمعه کرج به ماجرا، این بیمارستان فعالیت خود را از سرگرفت و بخشی از مشکلات کمبود تحت در استان‌البرز را حل کرد.

توهین 2 جوان به مردم گیلان

در روزهای آخر مرداد، فیلمی از گفت‌وگوی دو پسر جوان در فضای‌ مجازی منتشر شد که در آن توهین‌های قومیتی و زننده‌ای نسبت به مردم گیلان وجود داشت و دو پسر جوان با توهین و اهانت‌ های زشت به ممنوعیت سفر به شمال کشور معترض بودند.

پخش این کلیپ در فضای‌مجازی سر و صدای زیادی به پا کرد و باعث شد مردم گیلان و مازندران خواستار برخورد با این دو نفر شوند.

اعتراضات مردم هر لحظه بیشتر می‌شد تا اینکه پلیس البرز اعلام کرد دو جوان هتاک را در فردیس شناسایی و دستگیر کرده و آنها به جرمشان اعتراف و قبول کرده‌اند که به خاطر ممنوعیت سفر و اعتراض مردم شمال به هجوم مسافران در ایام تعطیل این کلیپ را ضبط و در فضای‌مجازی منتشر کردند.

پسران جوان در بازجویی‌های بیشتر ادعا کردند قصد دیگرشان جذب دنبال‌کننده اینستاگرام بوده و به همین دلیل این کلیپ را در یک صفحه با ۱۱هزار دنبال‌کننده منتشر و فکر می‌کردند بعد از این‌کار خیلی زود معروف و شاخ مجازی می‌شوند.

توهین در حالت غیرعادی

فیلم جنجالی دیگری که در فضای‌مجازی سروصدا کرد و خیلی زود متهم آن توسط سپاه دستگیر شد، مربوط به مرد جوانی بود که در لایو اینستاگرامش به رجزخوانی برای هیاتی‌ها اقدام کرده و در آن به مقدسات و ائمه توهین و مردم را تهدید کرده بود که بلافاصله تلاش‌ها برای شناسایی این فرد آغاز و متهم شناسایی و ۴۸ساعت بعد از انتشار فیلم از سوی پاسداران گمنام امام‌زمان دستگیر شد.

مرد جوان بعد از دستگیری مدعی شد در حالت غیرطبیعی و بعد از مصرف موادمخدر آن حرف‌ها را زده و لایوش بیشتر از ۱۰بازدیدکننده نداشته است.

این مرد که لایو اینستاگرامش جنجال زیادی درست کرده بود حالا با ابراز پشیمانی درخواست بخشش داشت.

فیلم جنجالی خانم دکتر

یکی دیگر از فیلم‌های جنجالی روزهای اخیر در فضای‌مجازی مربوط به اعتراض خانم دکتری به منع تردد او در جاده بود.

فیلمی که باعث شد معاون‌اول رئیس‌جمهور هم به آن واکنش نشان دهد و خواستار پیگیری آن شود. خانم دکتر امیری در این فیلم مدعی شد پلیس اجازه تردد او به قزوین برای معاینه بیماران کرونایی را نداده و او در کنار جاده است. در کلیپ ۹۰ثانیه‌ای این پزشک، او بعد از اعتراض به اجازه‌ندادن تردد، با چشمانی اشکبار مدعی شد یکی از بیمارانش در بیمارستان آبیک قزوین فوت کرده و تنها دلیل آن جلوگیری پلیس از سفرش به قزوین بوده است.

بعد از انتشار گسترده این کلیپ، جنجال زیادی به پا شد تا این‌که معاون‌اول رئیس‌جمهور دستور بررسی موضوع را داد.

پلیس هم پیگیری موضوع را در دستور داشت تا این‌که پلیس راهور اعلام کرد دوربین مامور حاضر در صحنه چیز دیگری را ضبط‌ کرده و مردی که از همکاران خانم دکتر بوده با اهانت زیاد و قصد درگیری می‌خواسته با قانون‌شکنی اجازه تردد بگیرد، حال این‌که براساس اعلام ستادملی کرونا هرگونه سفر ممنوع بوده است.

فرمانده ناجا هم بعد از این ماجرا از وزارت‌بهداشت خواست فهرست پزشکانی را که باید تردد بین استانی داشتند باشند به پلیس اعلام کند.

سریال سرقت‌ های مسلحانه

در چند روز گذشته فیلم‌های صحنه سرقت مسلحانه از طلافروشی آنقدر زیادشده که به سریال رسیده است.

اولین فیلم مربوط به حمله دزدان مسلح به یک طلافروشی در خیابان ولیعصر شهریار بود که در این سرقت دزدان پرشیاسوار قصد سرقت از طلافروشی را داشتند اما با تیزهوشی صاحب طلافروشی ناکام مانده و فرار کردند.

ساعتی بعد دو مرد مسلح با یک خودروی سمند به یک طلافروشی در خیابان شهید بهشتی کرج دستبرد زدند که انتشار این دو فیلم در فاصله یک ساعت به سوژه فضای‌مجازی تبدیل شد. پنجشنبه گذشته نیز فیلم دیگری از سرقت مسلحانه این‌بار در اسلامشهر منتشر شد.

سه پرشیا سوار بعد از ناکامی در سرقت از طلافروشی در خیابان مهدیه این شهر با تیراندازی راه خود را بازکرده و از صحنه گریختند. نکته جالب در این سه فیلم عابران گوشی به دست بود که در میان تیراندازی دزدان مسلح برای گرفتن فیلم، جان خود را به خطر انداخته بودند.

دستگیری توهین‌ کننده به بزرگان اهل‌ سنت

۲۹ مرداد تصویری از یک دسته زنجیرزنی در محله جوادیه تهران منتشر شد که در آن مداح هیات به بزرگان و مقدسات اهل‌تسنن توهین کرد که پس از انتشار این فیلم و با توجه به حساسیت موضوع، تیم‌ویژه پلیس‌امنیت تهران بررسی را در دستور کار قرار داد و مداح هتاک که رفتار وحدت‌شکن او باعث ایجاد حساسیت و رنجش هموطنان اهل تسنن شده بود، دستگیر شد.

مجید غمخوار - ضمیمه تپش روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها