راه اندازی نخستین باجه ارتباط الکترونیک با زندانیان در دفتر خدمات الکترونیک قضایی کرمان

نخستین باجه ارتباط الکترونیک بین مددجوی زندان ها و خانواده های آنها در یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی کرمان راه اندازی شد.
کد خبر: ۱۳۳۴۶۸۰

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛مهدی بخشی،معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان کرمان در آئین افتتاح این باجه گفت:در راستای سند تحول قضایی و هوشمندسازی قوه قضاییه و نیز تاکیدات قوه قضاییه بر لزوم تکریم ارباب رجوع،باجه ای در یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی راه به منظور ایجاد ارتباط الکترونیک بین مددجویان زندان ها و خانواده های آنها راه اندازی شد.

وی افزود:با راه اندازی این باجه خانواده مددجویان زندان ها می توانند با زندانی خود در هر کجای کشور ملاقات داشته باشد و نیازی به مراجعه حضوری خانواده ها به زندان ها نیست.

وی با اشاره به این مطلب که هزینه ارتباط الکترونیک با زندانیان نسبت به مراجعه فیزیکی،بسیار اندک است،تاکید کرد:درملاقات الکاترونیک با زندانیان محدودیتی در تعداد ملاقات ها نیست و در وقت و هزینه ملاقات برای خانواده زندانیان صرفه جویی می شود.

بخشی تصریح کرد:نخستین باجه ارتباط الکترونیک با زندانیان در دفتر خدمات الکترونیک قضایی راه اندازی شده و سعی می شود در سایر دفاتر نیز این باجه راه اندازی شده و خانواده زندانیان از این امکانات استفاده کنند.

وی با اشاره به این مطلب که 56دفتر خدمات الکترونیک در سطح استان وجود دارد،گفت:در دفاتری که فضا و امکان اضافه کردن یک باجه برای ملاقات زندانیان وجود داشته باشد، نسبت به راه اندازی آن اقدام خواهد شد.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان کرمان تصریح کرد:باجه ارتباط الکترونیک با زندانیان در دفتر خدمات الکترونیک قضایی در کرمان همزمان با سراسر کشور در دست انجام است.

بخشی،گفت:پیش بینی می شود که در آینده از امکانات و ظرفیت های این باجه ها برای توسعه دادرسی های الکترونیکی نیز استفاده شود تا افرادی که به دلیل عدم بهره مندی از تلفن همراه هوشمند و امکانات موجود،امکان استفاده از مزایای دادرسی های الکترونیک را ندارند،بتوانند از این خدمت استفاده نمایند.

وی همچنین به راه اندازی واحد داوری در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نیز اشاره و بیان کرد:این اقدام نیز در راستای افزایش صلح سازش و کاهش ورودی پرونده ها به دادگستری انجام شده است.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان کرمان خاطرنشان کرد:یکی از مهمترین اهداف از راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی،کاهش مراجعه مردم به دستگاه قضایی است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها