ویروس جهش یافته لامبدا از دلتا خطرناک تر و بدتر توصیف می شود.
کد خبر: ۱۳۳۳۴۳۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از kxan، ویروس کرونای لامبدا از دلتا خطرناک تر و بدتر توصیف شده است.

ویروس لامبدا بر خلاف اکثر جهش یافته هایی که در جهان وجود دارند فاقد نام الفبای یونانی است. این ویروس نگرانی های زیادی را رقم زده است. لامبدا در اصطلاح علمی B.1.621 نامیده می شود.

یک گزارش علمی که از سوی دانشگاه مینه سوتای آمریکا منتشر شده مدعی است که در جهان بیش از هزار و 500 ویروس جهش یافته کرونا وجود دارد اما اکثر آنها بی خطر هستند.

ویروس لامبدا حساب جداگانه ای دارد. در حالی که دلتا به عنوان ویروس غالب در سراسر جهان معرفی می شود خطرات بیشتری از لامبدا هر روز عنوان شده است. یکی از بدترین و نگران کننده ترین موارد در رابطه با این ویروس این است که واکسن ها در برابر آن مقاومت ندارند.

با این حال تاکید بسیار زیاد این است که واکسینه شدن افراد نرخ کشندگی این ویروس را پایین می آورد.

در این گزارش آمده است: «اگر واکسینه نشده اید ، اکنون وارد خطرناک ترین مرحله بیماری همه گیر برای سلامتی خود و خانواده خود می شوید.  هزینه نسبتاً زیادی می شود که این هزینه به دلیل افرادی است که ماسک نمی زنند و واکسینه نمی شوند.»

لامبدا نخستین بار در آگوست 2020 در کشور آمریکای جنوبی یعنی پرو شناسایی شد.

هر چند علائم بروز بیماری ناشی از ویروس های جهش یافته مختلف بسیار مشترک است اما گویا در افراد مبتلا به لامبدا این علائم بیشتر از سایر علائم بروز می کند:

*سرفه

*تب بالا

*درد بدن

*از دست رفتن حس بویایی و چشایی

*مشکلات تنفسی

یک سری نتایج نگران کننده تحقیقات دیگری در شیکاگو حاکی از خطر بسیار بزرگ دیگری بود: لامبدا اثرات واکسن های فایزر، مدرنا و کروناوک را بی اثر می کند.

در مقابل تحقیق دیگری نشان داده که واکسن ها در بی اثر کردن لامبدا موفق هستند.

این نظریات همگی متناقض هستند و نشان می دهند که جهان با چه خطر بزرگی روبرو است.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها