حجت‌الاسلام مرتضی روحانی از محتوای برنامه «سوره» گفت:

روایت عاشورا از منظر بنی‌امیه

حجت‌الاسلام مرتضی روحانی، تهیه‌کننده برنامه «سوره» که با شروع ایام محرم با موضوع جدیدی روی آنتن شبکه چهار رفته است، تاکید کرد: هدف ما این بود که از منظر تازه‌ای به واقعه عاشورا و سیدالشهدا بپردازیم.
حجت‌الاسلام مرتضی روحانی، تهیه‌کننده برنامه «سوره» که با شروع ایام محرم با موضوع جدیدی روی آنتن شبکه چهار رفته است، تاکید کرد: هدف ما این بود که از منظر تازه‌ای به واقعه عاشورا و سیدالشهدا بپردازیم.
کد خبر: ۱۳۳۲۵۳۷

حجت‌الاسلام مرتضی روحانی درباره رویکرد برنامه سوره به جام‌جم گفت: این برنامه قبل از ایام محرم به صورت هفتگی پخش می‌شد و در ایام محرم ۱۶ شب به صورت ویژه هر شب روانه آنتن می‌شود. بعد از آن پخش هفتگی ادامه دارد و ۱۰ شب پایانی ماه صفر را به صورت ویژه هر شب پخش می‌کنیم. همیشه تاکید شده وقتی به موضوعی می‌پردازیم، بهتر است از زاویه تضاد نگاه کنیم تا اثربخشی بیشتری داشته باشد. به همین دلیل ما در برنامه سوره در محرم امسال از زاویه‌ای متفاوت و تازه نگاه کردیم تا بتوانیم به دانش مخاطبان درباره فجایع واقعه عاشورا بپردازیم.
این تهیه‌کننده با تاکید بر روش خصمانه بنی‌امیه افزود: خیانتی که بنی‌امیه در طریقت اهل بیت (ع) کرد بسیار زیاد است و فقط به شراب‌خواری، زناکاری و... ختم نمی‌شود. ظلم آنها به سیدالشهدا کم نیست. همه این موارد منجر به این شد که ما در برنامه سوره این بار عمق فجایع عاشورا را از منظر بنی‌امیه روایت کنیم. آنها کارهای بسیار خبیثانه‌ای انجام دادند تا نظام باورها را دگرگون کنند اما حضرت سید‌الشهدا (ع) با خون خودش و یارانش دین را زنده نگه داشت و باعث شد امویان هیچ کاری را پیش نبرنند. بنابراین ما در برنامه سوره با حضور کارشناس به این اتفاقات می‌پردازیم تا نگاه عمیقی به عاشورا داشته باشیم‌. در مجموع ما تلاش کرده‌ایم تا محتوای برنامه برای مخاطبان غنی باشد.
وی درباره انتخاب حجت‌الاسلام دیانی برای اجرای برنامه توضیح داد: ایشان علاوه بر شناخت از رسانه در حوزه دین‌پژوهی فعالیت می‌کنند. همچنین شاعر و نویسنده هستند؛ تحصیلات حوزوی دارند و کاملا بر موضوعات برنامه دارای اشراف هستند. ایشان می‌داند چگونه مباحث را در برنامه هدایت کنند. بنابراین بهترین گزینه برای اجرای این برنامه بودند.
حجت‌الاسلام روحانی در پایان درباره موضوع ۱۰ شب پایانی صفر عنوان کرد: تلاش داریم در شب‌های پایانی صفر به حضرت امام‌حسن مجتبی (ع) بپردازیم.

برنامه سوره از ابتدای محرم به موضوعاتی همچون بنی‌امیه؛ چرا و چگونه با حضور زهرا روح‌الهی امیری، دین‌شناسی اموی به کارشناسی محسن الویری، سکولاریسم اموی با محمد‌حسن زورق، جامعه‌ اموی با سعید طاووسی، جاهلیت اموی با جواد سلیمانی امیری، عدالت و حقوق اموی با محمود حکمت‌نیا، سیاست اموی با محمدحسن زورق پرداخته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها