پرونده مرد میوه فروش که متهم به قتل اسیدی برادرش است ، برای تعیین تکلیف به دفتر رییس قوه قضاییه ارسال شد.
کد خبر: ۱۳۳۲۴۸۱

به گزارش خبرنگار حوادث جام جم آنلاین، رسیدگی به این پرونده از تیر ماه سال ۹۸ با شکایت زنی از برادرشوهرش به اتهام قتل آغاز شد. این در شکایت خود گفت: برادر شوهرم به‌خاطر اختلافی که با شوهرم داشت روی او اسید ریخت و باعث مرگ او شد.

زن جوان در شکایتش گفت: همسرم و برادرش با هم اختلاف داشتند و چندبار درگیر شده بودند. ۲۰روز قبل همسرم نزدیک میوه‌فروشی برادرش با اسید سوخت و وقتی با همسایه‌ها صحبت کردم، دریافتم او آن روز با برادرش درگیر شده بود. همسرم بعد از ۲۰روز به‌خاطر شدت سوختگی جان باخت. اگر همسرم زنده می‌ماند من شکایتی نداشتم، اما حالا با مرگ او من مانده‌ام و پسری شش‌ساله که نمی‌دانم چطور او را بزرگ کنم.

پس از این شکایت، ماموران از بیمارستان تحقیق‌کرده و متوجه شدند مرد میوه‌فروش از پشت‌سر دچار سوختگی شدید شده و تلاش پزشکان برای نجات جان او موثر واقع نشده بود.

با تکمیل تحقیقات مقدماتی برادر مقتول دستگیر شد اما منکر قتل شد و گفت: برادرم وانت داشت و مقابل مغازه من میوه می‌فروخت و همین باعث درگیری و اختلاف ما شده بود. روز حادثه با هم درگیر شدیم و او می‌خواست روی من اسید بریزد که نتوانست و احتمال می‌دهم روی خودش اسید ریخته است.

این ادعا در حالی مطرح شد که ماموران در تحقیقات خود دریافتند، متهم چند روز قبل از حادثه اسید خریده بود. همچنین مقتول از ناحیه کمر سوخته بود که نشان می‌داد نمی‌توانست روی خودش اسید بریزد.

  پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در جلسه محاکمه مادر مقتول ، از قصاص گذشت کرد اما رئیس قوه قضاییه از طرف فرزند صغیر مقتول درخواست قصاص کرد.

متهم در این جلسه منکر قتل شد و ادعاهای قبلی خود را تکرار کرد .

  • در پایان حکم به قصاص مرد اسیدپاش داده و پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شد . قضات دیوان عالی پس از بررسی پرونده اعلام کردند با توجه به گذشت مادر مقتول پرونده باید دوباره رسیدگی شود. قضات دادگاه کیفری هم پرونده به دفتر رئیس قوه قضاییه ارسال کردند تا نظر نهایی درباره سرنوشت متهم از طرف فرزند صغیر مقتول اعلام شود.  
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها