درب اتوماتیک شیشه‎‌ ای در سال‎‌های اخیر با فراهم آوردن مزایای فراوان و مؤثر، توانسته علاقمندان زیادی را به خود جذب کند. با توجه به این موضوع شاهد حضور گسترده‎‌ی آن در ادارات، فروشگاه‌‎ها و سایر مکان‌‎های پرتردد، هستیم. درب اتوماتیک شیشه ‎‌ای امروزه با تنوع زیاد و طرح‎‌های مختلف در صنعت درسازی موجود بوده و کلیه‌‎ی افراد متقاضی، متناسب با محیط خود و در نظر گرفتن نکات مشخص می‌توانند اقدام به خرید آنلاین یا حضوری آن نمایند.
کد خبر: ۱۳۳۲۴۲۳
تاثیرگذاری و پیشرفت انواع درب اتوماتیک شیشه ای در زندگی قرن 21
 
درب‎‌ها در گذشته تنها نقش حفاظتی و ایجاد یک حریم امن را برای خانه ایفا می‌کردند. اما به مرور که نیاز به امنیت شدت بیشتری پیدا کرد وساختمان‎‌ها با تغییر و تحول گوناگونی روبرو شدند درب‎‌ها نیز هم گام با پیشرفت تکنولوژی تغییر یافته و نقش‌‎های متعددی را ایفا نمودند. از جمله این نقش‎‌ها می‌توان به ایجاد زیبایی ساختمان و نمای آن و نیز سهولت بیشتر برای ورود و خروج اشاره نمود. این تحولات همچنان ادامه پیدا نمود تا این که امروزه شاهد درب‌‎های اتوماتیکی گوناگونی چون شیشه‎‌ای، کرکره‌‎ای و...  از برندهای مختلف که هر کدام برای ساختمان و مکان خاصی به صورت تخصصی طراحی شده هستیم.

درب های شیشه ای اتوماتیک در دو مدل کشویی و لولایی قابل استفاده در مراکز عمومی و خصوصی مانند: هتل، فرودگاه، پاساژ و فروشگاه ها می باشد. مزایای درب اتوماتیک شیشه ای را میتوان برای سهولت در تردد عابرین، زیبایی، ارتقا سطح مقبولیت اماکن مورد استفاده و جلوگیری از اتلاف انرژی نام برد. 

انواع درب‎‌های شیشه‌ ‎ای

با گذشت زمان و استقبال افراد گوناگون از درب اتوماتیک شیشه ای شرکت‌‎های زیادی اقدام به تولید این نوع درب‎‌ها نمودند به گونه‌‎ای که امروزه در بازار و فروشگاه‎‌‎ها با مدل‎‌های متفاوتی از این نوع درب‌‎ها روبرو خواهیم شد. از جمله این درب‎‌های اتوماتیکی می‌توان به نوع کشویی، کروی، تلسکوپی اشاره نمود که در ادامه به بررسی هر یک می‎‌پردازیم.

درب‎‌های کشویی؛

از جمله پرکاربردترین درب‌‎های شیشه‌‎ای اتوماتیک نوع کشویی آن بوده که در اماکن و ساختمان‎‌های متفاوتی از جمله بیمارستان‎‌ها، مراکز خرید و.... به کار برده می‌شود. این درب‌‎ها به دلیل برخوداری از ظاهری شکیل، ایجاد امنیت بالا و سهولت در تردد خصوصاً برای افراد مسن و معلولین که توانایی فشردن درب را ندارند از گزینه‎‌های بسیار مناسب برای خرید درب‎‌های اتوماتیکی محسوب می‌شود. همانطور که میدانید درب‌های سنتی دارای اندازه‌های مشخصی هستند که نمی‌توان آنها را تغییر داد اما درب شیشه ای برقی را می‌توان در اندازه‌های دلخواه سفارش دهید و از فضای ساختمان خود بیشترین استفاده را کنید.

درب‎‌های تلسکوپی؛

درب‌‎های تلسکوپی نیز همچون نوع کشویی دارای مکانیزم خطی بوده و به صورت افقی اقدام به باز و بسته شدن درب می‌‎نماید. اما این درب‎‌ها با برخوداری از چهار لنگه متحرکی که در ساخت آن به کار رفته شده است می‌توانند عملکرد بهتری را نسبت به نوع کشویی در باز و بسته نمودن درب به اجرا در آورند. خوب است بدانید که با تنظیم این درب‎‌ اتوماتیک شیشه ‎‌ای می‌توان آن را به حالت دائم باز، نیمه باز، دائم بسته، ورود ممنوع، خروج ممنوع در آورد و میزان رفت و آمد به داخل ساختمان را کنترل نمود. این درب‎‌ها برای مکان‎‌های پرتردد، مکان‎‌هایی که دارای فضایی با عرض کم هستند مناسب بوده و موجب صرفه جویی در مصرف انرژی، عدم ایجاد سر و صدا در هنگام باز و بسته شدن، سهولت در تردد و عدم ورود گرد و غبار به محیط داخلی می‌شود.

درب منحنی یا کروی؛

در صورتی که به دنبال زیبایی و لوکس بودن ساختمان خود هستید درب اتوماتیک شیشه ‎‌ای کروی انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود. چرا که این درب‎‌های زیبا علاوه بر ایجاد نمایی زیبا در ساختمان، به صرفه جویی در مصرف انرژی کمک کرده و به صورت هوشمند به کنترل ورود و خروج افراد می‎‌پردازد. همچنین این درب‌‎ها به نسبت عرضی که دارند عملکرد مناسبی را در باز و بسته شدن درب‎‌ها خواهند داشت.
 
 
تاثیرگذاری و پیشرفت انواع درب اتوماتیک شیشه ای در زندگی قرن 21
قطعات درب ‎‌های اتوماتیک شیشه‌‎ای

این درب‎‌ها از اجزای متفاوت و گوناگونی ساخته شدند که در مجموع سبب ایجاد عملکرد صحیح و تشکیل درب اتوماتیک شیشه ‎‌ای می‌شود. شناخت این اجزا و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آن می‌تواند زمینه‌‎ی انتخابی بهتر و خریدی رضایت‌بخش‌‎تر را برای افراد به ارمغان آورد. از این‌رو بهتر است قبل از اقدام به خرید، کمی با اجزای سازنده‎‌ی آن آشنا شوید تا به صورت حرفه‎‌ای‌تر به انتخاب درب اتوماتیک مورد نظر خود بپردازید.

موتور؛ موتورهای تعبیه شده در این درب‎‌ها به طور کلی وظیفه‎‌ی تبدلیل انرژی الکتریکی به مکانیکی را بر عهده اشته و با حرکت چپ گردان و راست گردان خود منجر به حرکت هنگرها شده که در نتیجه‎‌ی آن نیروی محرکه‎‌ی لازم جهت حرکت در درب‎‌ها فراهم می‌شود.
 
ریل؛ ریل‎‌ها از دیگر اجزای مهم درب اتوماتیک شیشه ‎‌ای هستند که حرکت آرام و بی‌صدای درب را در هنگام باز و بسته شدن ایجاد می‌کنند. این بخش‎‌ معمولاً به رنگ نقره‎‌ای و آلومینیوم سخت موجود بوده که متقاضیان بر حسب سلیقه می‌توانند رنگ آن را تغییر بدهند.
 
سنسور و چشمی درب؛ سنسورها در واقع وظیفه‎‌ی تشخیص حرکات اجسام و صادر نمودن فرمان‌‎های متفاوتی نظیر باز یا بسته شدن را برعهده دارند. سنسورهای مادون قرمز پسیو، مادون قرمز اکتیو و مادون قرمز میکروویو از جمله سنسورهای موجودی هستند که در درب‌‎های مختلف اتوماتیک شیشه‎‌ای به کار می‌روند.
 
کنترل باکس؛ این قسمت از اصلی‎‌ترین اجزای درب‌‎ اتوماتیک شیشه ‎‌ای بوده که وظیفه‌‎ی کنترل موتور و حرکات درب را برعهده دارد. به طور کلی این قسمت دارای صفحه کلیدی دستی و یا دیجیتالی و یا ولومی بوده که می‌تواند اطلاعات مربوط به عملکرد درب را یعنی مدت زمان باز یا بسته ماندن، سرعت حرکات درب و...  را که از طرف ریموت و چشمی به موتور داده می‌شود در حافظه‌‎ی خود ثبت نماید.
 
هنگر؛ این قسمت به نگهداشتن لت‎‌های متحرکی که به واسطه‎‌ی نیروی مکانیکی ایجاد شده از طرف موتور متحرک می‌شوند، کمک می‌کند.
 
تاثیرگذاری و پیشرفت انواع درب اتوماتیک شیشه ای در زندگی قرن 21

 درب اتوماتیک شیشه ای راحتی را برای شما به ارمغان می آورد اما حفظ و نگهداری آن کار دشواری است. درب های اتوماتیک با توجه به اندازه، فریم و شیشه از تنوع بالایی برخودار هستند. تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای ممکن است هزینه های زیادی برای شما به دنبال داشته باشد. درب های اتوماتیک مانند ماشین آلات دارای قطعات متحرک هستند. این قطعات به صورت مرتب باید بررسی شوند تا از سالم بودن و کارکرد صحیح آن ها اطمینان حاصل شود.

با وجود دوام بالای درب اتوماتیک شیشه ‎‌ای این درب‎‌ها هم همانند هر وسیله‎‌ی دیگر ممکن است دچار خرابی شوند که در این زمان تشخیص درست مشکل در وهله‎‌ی اول و سپس تعمیر درب اتوماتیک شیشه ‎‌ای به روش اصولی و درست توسط تعمیرکارانی متخصص و مجرب از جمله نکات بسیار مهمی است که در زمان برخورد با مشکل می‎‌بایست آن را در نظر گرفت. زیرا در صورتی که در صورت خرابی درب تشخیص درستی داده نشود و یا فرد مهارت و تخصص کافی جهت تعمیر قطعه‎‌ی مورد نظر و یا سیستم آن نداشته باشد ممکن است منجر به ایجاد ضرر مالی شود.

در صورت تمایل به کسب اطالاعت بیشتر در خصوص این درب‎‌ها و آشنایی با محصولات آن می‌توانید به سایت آتی دُر atidoor.com ارائه دهنده‌‎ انواع درب‌‎ های اتوماتیک مدرن و با کیفیت مراجعه نمایید. محصولات این سایت از گارانتی معتبری برخوردار بوده و با خرید آن می‌توانید از خدمات پس از فروش آن نظیر نصب تعمیر درب اتوماتیک استفاده نمایید. بنابراین تنها کافی است جهت بهره‌مندی از خدمات مختف سایت آتی دُر به آدرس https://www.atidoor.com/ مراجعه نموده و از طریق روش‎‌های معرفی شده در سایت با کارشناسان ارتباط برقرار نمایید.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها