الجزایر ۲۲ مظنون به آتش سوزی های اخیر را بازداشت کرد

رئیس جمهور الجزایر با تاکید بر حفظ وحدت ملی و اجرای عدالت، اعلام کرد که ۲۲ نفر مظنون که گمان می رود در آتش سوزی های این کشور دست داشته اند، دستگیر شده اند.
کد خبر: ۱۳۳۲۰۳۳

به گزارش جام جم آنلاین، «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر اعلام کرد که ۲۲ مظنون به دست داشتن در آتش سوزی های گسترده اخیر در این کشور، بازداشت شده اند.

تبون در این رابطه گفت: تعداد ۲۲ مظنون شامل ۱۱ تن در شهر «تیزی وزو» را بازداشت کرده ایم. وی ادامه داد: عدالت اجرا خواهد شد.

وی ضمن تحسین اقدام کاروان های امدادی دیگر استان های این کشور جهت رساندن کمک های دارویی و غذایی به مناطق آسیب دیده از آتش سوزی، افزود: این یک فاجعه است. اما پایداری ما فرو نخواهد پاشید. ما باید وحدت ملی را حفظ کنیم. بر وحدت ملی تاکید می کنم.

رئیس جمهور الجزایر پیشتر نیز در واکنش به مرگ ۶۵ شهروند این کشور در این آتش سوزی ها، سه روز عزای عمومی اعلام کرده بود.

افزایش دمای هوا همراه با تشدید دامنه آتش سوزی های گسترده اخیر در الجزایر، تاکنون به کشته شدن دست کم ۴۱ غیرنظامی و همچنین ۲۸ نظامی این کشور که جهت کمک به آتش نشان ها، اعزام شده بودند؛ منجر شده است.

این روزها از ترکیه تا تونس، کشورهای حاشیه شمالی و جنوبی دریای مدیترانه شاهد بالاترین درجه حرارت ظرف چند دهه اخیر بوده اند و کمیته اقلیمی سازمان ملل متحد نیز در هفته جاری هشدار داد که جهان به طرز وحشتناکی در حال نزدیک شدن به گرمایی غیرقابل کنترل است.

یونان که این روزها بدترین موج گرمای سه دهه اخیر را تجربه می کند، دستور تخلیه حدود ۲۰ روستا واقع در منطقه پلوپونزی را صادر کرد.

حدود ۵۸۰ تن از آتش نشان های یونان با کمک تیم های آتش نشانی از فرانسه، انگلیس، آلمان و جمهوری چک در تلاش برای مهار شعله های آتش در گورتانیا در نزدیکی شهر المپیا هستند.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها