امام جمعه جیرفت:

فرهنگ سازی فریضه امر به معروف در جامعه بیش از پیش ضرورت دارد

امام جمعه جیرفت گفت:فرهنگ سازی فریضه امر به معروف و نهی از منکر به شکل مستمر در جامعه و به ویژه در ایام محرم بسیار لازم و ضروری است. 
کد خبر: ۱۳۳۱۷۸۱
به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛حجت الاسلام والمسلمین دکتر میثم تارم،در همایش ویدئوکنفرانسی امر به معروف و نهی از منکر؛نظم و امنیت که درستادانتظامی استان کرمان برگزارشد،اظهار داشت:احيای فرهنگ امر به معروف و نهی از منكر زمينه ساز پیشگیری از آسيب های اجتماعی از قبیل فساد،سرقت و دیگر آسیب ها خواهد شد و  بايد در جامعه نهادينه و به يك موضوع همگانی تبدیل شود.

وی افزود:در این رابطه باید فرهنگ سازی از مهمترین و لازم ترین برنامه های ما در راه مبارزه با آسیب های اجتماعی و گسترش فریضه امر به معروف و نهی از منکر باشد.

وی با اشاره به اين كه تلاش در جهت كاهش جرايم و آسيب های اجتماعی، اقدام مهمی در مسير احيای فرضيه امر به معروف و نهی از منكر است بیان داشت:با گسترش فرائض دینی در سطح جامعه اسلامی،همواره می توان همچون سدی محكم و غیر قابل نفوذ در مقابل گناهان ایستادگی و از وقوع جرايم در سطح جامعه پیشگیری کرد.

حجت الاسلام تارم،با اشاره به اینکه تلاش بر اين است تا با همكاری ساير سازمان‌ها و نهادهای آموزشی در راستای فرهنگ سازی به ویژه امر به معروف در سطح جامعه،گام های موثری برداشته شود عنوان داشت:اجرای این فریضه مسئولیت همگانی دارد و همه افراد جامعه باید در برابر همدیگر احساس مسئولیت داشته باشندو حقیقت امر به معروف و نهی از منکر هم همین است.

امام جمعه شهرستان جیرفت خاطرنشان کرد:ثمره اجرای این فریضه امنيت،وحدت،برقراری عدالت اجتماعی،آبادانی و شكوفایی اقتصادی در جامعه خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها