به گزارش جام جم آنلاین، تویوتا به سرعت در حال گسترش خانوادهٔ GR است زیرا پس از معرفی لندکروزر GR Sport حالا فورچونر GR Sport را هم معرفی کرده است.
فورچونر که نسخهٔ اس یووی هایلوکس محسوب میشود، برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ به بازار آمد و نسل دوم آن هماکنون ششساله است.
این یک شاسی بلند خشن با شاسی نردبانی است که دیدن نشان GR روی آن شاید کمی عجیب به نظر برسد زیرا ما معمولاً کلمهٔ Sport را با پرفورمنس روی جادهها میشناسیم نه در مسیرهای سخت آفرودی.
درهرحال، فورچونر GR Sport در اندونزی معرفی شده و جایگزین مدل TRD Sportivo خواهد شد. ازآنجاییکه این یک نسخهٔ GR Sport است نه GR یا GRMN، تغییرات آن صرفاً محدود به موارد ظاهری و تزئینی میشود.
بنابراین، فورچونر GR Sport مثل نسخهٔ معمولی با پیشرانههای ۲.۷ لیتری چهار سیلندر بنزینی با ۱۶۱ اسب بخار قدرت و ۲۴۲ نیوتن متر گشتاور و ۲.۴ لیتری توربودیزل با ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور به بازار عرضه خواهد شد.
انتقال نیروی هردو موتور توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد و عجیب اینکه فورچونر GR Sport صرفاً بهصورت محرک عقب ارائه میشود و خبری از نسخهٔ دو دیفرانسیل برای این مدل نیست.
فورچونر اما تنها محصول تویوتا در اندونزی نیست که از ارتقاءهای گازو ریسینگ بهرهمند شده است زیرا این شرکت ژاپنی در این کشور نسخهٔ GR Sport را برای هاچ بک یاریس، کراس اوور کوچک راش، مدل شهری آیگا و مینیون ولوز هم ارائه کرده است.
منبع: پدال
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در استودیوی «جامپلاس» میزبان دکتر اسفندیار معتمدی، استاد نامدار فیزیک و مولف کتب درسی بودیم
سیر تا پیاز حواشی کشتی در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با عباس جدیدی مطرح شد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با جامجم:
دختر خانواده: اگر مادر نبود، پدرم فرهنگ جولایی نمیشد