مراقبت‌های بعد از تزریق واکسن کرونا در افراد و سنین مختلف

به گفته پزشکان، مراقبت‌های بعد از واکسیناسیون در هر فرد تفاوت‌هایی دارد.
کد خبر: ۱۳۳۰۲۲۰
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، واکسن کرونا هم شبیه به دیگر واکسن‌هایی که افراد در گذشته دریافت کرده اند، یک سری عوارض دارد که نیازمند مراقبت است.

افرادی که واکسن را دریافت می‌کنند، ممکن است در محل تزریق، دچار علائمی مثل گرمی، قرمزی و تورم شوند.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان علایمی همچون آبریزش بینی، از دست دادن حس بویایی و چشایی و گلودرد، بعد از تزریق، خیلی مرتبط با واکسن نیستند و ممکن است ابتلای حاد به ویروس کرونا باشد.

افرادی که قبلا به کرونا مبتلا شده، باید بازهم واکسیناسیون را انجام دهند.

قادری افزود: افرادی که دچار علائم ناشی از واکسیناسیون می‌شوند، علائم آن‌ها معمولا در روز دوم ظاهر شده و در روز سوم رو به بهبودی می‌رود، این افراد باید از دست زدن به محل واکسن خودداری کنند و ۱۸ تا ۲۴ ساعت استحمام نکنند.

وی اضافه کرد: دوز اول واکسن ممکن است حفاظتی نباشد، بنابراین افراد باید از حضور در محیط‌های شلوغ و مشکوک بپرهیزند و مراقبت‌های بهداشتی را مثل قبل رعایت کنند و از لحاظ تغذیه‌ای نیز هیچ ممانعتی وجود ندارد و می‌توانند از مایعات و غذا‌های پر پروتئین استفاده کنند.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ممکن است بدن بعد ازنوبت اول واکسیناسیون هنوز در مقابل ویروس کرونا مصون نشده باشد واکنون هم با وجودشیوع نوع دلتا امکان آن هست که به خیلی از واکسن‌ها مقاوم باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها