معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر:

خاموشی سراسری شبکه برق در کشور رخ نداد

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: تراز منفی ۱۰ هزار مگاواتی تولید و مصرف می‌توانست باعث بروز خاموشی سراسری (بلک اوت) شود که آثار زیانباری برای کشور به همراه داشت اما با همراهی و مدیریت درستی که صورت گرفت، این اتفاق رخ نداد.
کد خبر: ۱۳۲۹۶۴۷

به گزارش جام جم آنلاین از پایگاه خبری شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)، غلامعلی رخشانی مهر خاطرنشان کرد: این موضوع قابل مطالعه است و تجربه سایر کشورها و خاموشی‌ های سراسری رخ داده در دنیا، نشان می‌دهد که این شرایط در ایران چگونه مدیریت شد.

وی با اشاره به تجربه‌های مدیریت بار پیک و تفاوت های این فرایند در تهران و سایر استان‌ها گفت: هر استانی به دلیل ویژگی های خاص خود و تمرکز انواع مشترکان مانند کشاورزی یا صنعتی، ظرفیت های جداگانه ای برای مدیریت بار دارد که به طور مثال می توان به استان های فارس و مرکزی اشاره کرد که به ترتیب هرکدام در بخش های کشاورزی و صنعتی ظرفیت های بالقوه ای برای مدیریت بار دارند.

رخشانی مهر ادامه داد: در حالی که تهران به دلیل تمرکز اداری بالا، وجود مراکز تجاری پرمصرف و متعدد و مشترکان پر مصرف، از ظرفیت های مدیریت بار مشابه سایر استان ها کمتر بهره می برد و به همین دلیل شرایط سخت‌تری در این منطقه از کشور وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها