درخواست روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور از رییس جمهور؛

لزوم تصویب و اعلام صریح و شفاف دستورالعمل ها در آستانه ماه محرم

روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور از رییس جمهور و اعضای ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا؛ خواستند که بر حفظ توان نیروی انسانی ارزشمند باقی مانده در صحنه و تامین امکانات مورد نیاز برای خدمات آنها تاکید کردند.
کد خبر: ۱۳۲۹۳۱۹
به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛ کارکنانی که 18 ماه بی وقفه در صف مقدم مبارزه با کووید19 حاضر بوده اند و بسیاری از ایشان تا مرز شهادت در دفاع از سلامت مردم نیز پیش رفته اند، اکنون در اوج خستگی باید در برابر موج بیماری بزرگتر از تمام امواج قبلی همچنان در صف مقدم بمانند.

تکمیل ظرفیت بستری بیمارستانها،  فقط به معنی اشغال تخت نیست که با افزودن تختهای سیار و بیمارستانهای صحرایی قابل جبران باشد، بلکه به معنی اشباع کامل ظرفیت کادر ارائه دهنده خدمت نیز هست.

تخت و تجهیزات بدون حضور کارکنان آموزش دیده و آماده به کار نمی تواند بیماران را نجات دهد.

اکنون باید هشدار دهیم که ظرفیت جسمی و روانی کارکنان نظام سلامت در تمام عرصه ها، چه عرصه خدمات بهداشتی و درمانی سرپایی و چه خدمات درمانی بستری به حد اشباع نزدیک شده و ادامه این فشار فزاینده، سبب افت شدید عملکرد ایشان خواهد شد.

علیرغم ضرورت حضور همه نهادها و سازمانها برای کنترل اپیدمی، اکنون فقط سنگر مراکز بهداشتی درمانی کماکان با ایثار بی بدیل مدافعان سلامت فعال باقی مانده است و اگر خدای ناکرده به هر دلیل این خط نیز در هم شکسته شود، امیدی برای کاهش مخاطرات و پیامدهای ناگوار  آن باقی نخواهد ماند.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها