خانه‌نشینی به‌خاطر کرونا هرچند سختی‌هایی دارد و اضطراب و استرس زیادی را هم به همراه دارد اما می‌تواند به ما کمک کند تا بدن خود را در مقابل این ویروس مقاوم کنیم.
کد خبر: ۱۳۲۹۰۷۹
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، خانه‌نشینی به‌خاطر کرونا هرچند سختی‌هایی دارد و اضطراب و استرس زیادی را هم به همراه دارد، اما می‌تواند به ما کمک کند تا بدن خود را در مقابل این ویروس مقاوم کنیم.

مواد لازم برای تهیه عدسی:

عدس: ۲ و ۱/۲ پیمانه
پیاز: یک عدد متوسط
رب: ۱ قاشق غذاخوری
سیب زمینی: ۱ عدد
روغن: ۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و زردچوبه: به مقدار لازم
طرز تهیه و دستور پخت عدسی:

۱. ابتدا عدس‌ها را پاک کنید و با آب خوب بشویید تا هرگونه گرد و خاک و آلودگی آن رفع شود. بعد از شستن عدس‌ها روی آن‌ها آب بریزید و بگذارید برای چند ساعت خیس بخورند.

۲. یک قابلمه مناسب برای پخت عدس‌ها انتخاب کنید، زیرا حجم عدس‌ها بعد از پخت دو تا سه برابر می‌شود. درون قابلمه مقداری روغن بریزید. پیاز را به صورت نگینی یا خلالی خرد کرده و با روغن تفت دهید. بعد از اینکه پیاز‌ها طلایی شدند زرد چوبه و فلفل و نمک را اضافه کنید و برای ۲ الی ۳ دقیقه دیگر تفت بدهید و بعد رب گوجه فرنگی را اضافه کنید. استفاده از رب گوجه فرنگی در دستور پخت عدسی اختیاری است.

۳. در این مرحله عدس‌هایی که خیس شده بودند را به محتویات قابلمه اضافه کنید و روی عدس‌ها ۶ الی ۷ پیمانه آب بریزید. شعله گاز را زیاد کنید تا آب به جوش بیاید.

۴. بعد از اینکه به جوش آمد، شعله گاز را کم کنید و بگذارید عدس‌ها برای نیم ساعت بپزند. در این مرحله سیب زمینی‌های نگینی خرد شده را نیز به عدس اضافه کنید و اجازه دهید برای نیم ساعت دیگر مواد با شعله متوسط بپزند. بعد از پخت کامل عدس‌ها، عدسی را در کاسه‌ای ریخته با کمی پیازداغ تزئین کنید.

فوت و فن‌ها:

- اگر دوست دارید عدسی غلیظ نباشد می‌توانید هنگام پخت مقدار بیشتری آب به آن اضافه کنید.

- اگر می‌خواهید این غذا مقوی‌تر و خوش طعم‌تر شود می‌توانید به جای استفاده از آب از آب مرغ یا گوشت برای پخت آن استفاده کنید.

- اگر دوست داشته باشید می‌توانید به عدسی، قارچ نیز اضافه کنید. در هنگام اضافه کردن سیب زمینی قارچ‌ها را هم به صورت نگینی یا ورقه‌ای نازک خرد کرده و به مواد اضافه کنید تا بپزند.

- اضافه کردن رب گوجه فرنگی به عدسی سلیقه‌ای است و می‌توانید این غذا را بدون رب گوجه فرنگی نیز امتحان کنید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها