حاشیه های المپیک توکیو ؛

المپیک با چاشنی «سوپرکووید»

یک روز دیگر از المپیک پر سر و صدای توکیو سپری شد و باز هم اتفاقات و حواشی جالب توجهی رقم خورد که خواندن آن خالی از لطف نیست.
کد خبر: ۱۳۲۸۶۵۸

به گزارش جام جم آنلاین ،  آنچه در ادامه می آید مروری بر مهم ترین اتفاقات روز گذشته مرتبط با المپیک توکیو است.

 

طوفان المپیکی

کرونا کم بود حالا قرار است تغییرات اقلیمی هم به مجموعه دردسرهای قبلی المپیک اضافه شود. از امروز یعنی سه شنبه وزش بادهای شدید و وقوع طوفان در پایتخت ژاپن پیش بینی شده است. این هشدار به مسئولان برگزاری رقابت ها داده شده و دهکده برگزاری رقابت ها در حال آماده باش است. طوفان و کرونا در کنار هم بحران بزرگی برای رویداد المپیک خواهند بود.

 

کودک قربانی نژادپرستی

دیروز یک کودک 13 ساله ژاپنی به نام مومیجی نیشیا قهرمان اسکیت المپیک توکیو شد. به فاصله کمی از قهرمانی او حملات نژادپرستانه به این کودک هم آغاز شد و در فضای مجازی به دلیل ملیت، چشمان و ظاهرش مورد تمسخر قرار گرفت. زامبی های مجازی البته حتی پیش از شروع المپیک نیز حملات نژادپرستانه خود را آغاز کرده بودند. در برخی از پلتفرم ها نظیر توییتر مطالب دارای مفاهیم نژادپرستی برچسب دار می شوند بدان معنا که متن آن مشکل دارد و نباید جدی گرفته شود.

 

هر روز سردتر از دیروز

استقبال تلویزیونی از رقابت های المپیک توکیو هر روز سردتر از روز قبل می شود. ژاپن تایمز خبر داد که بینندگان تلویزیونی در روز اخیر 8 درصد دیگر کاهش پیدا کردند. البته مسئولان برگزاری رقابت ها بسیار خوشحال هستند که روز گذشته تجمعات اعتراض آمیز قابل توجهی در اطراف دهکده برگزاری رقابت ها و یا سایر نقاط توکیو برگزار نشد.

 

محبوب ترین چهره

نوواک جوکوویچ تنیسور صربستانی و مرد پرافتخار این رشته محبوب ترین چهره ورزشی حاضر در دهکده برگزاری رقابت هاست. نتایج یک نظرسنجی نشان داد که او فعلا در صدر محبوب ترین ورزشکاران المپیک توکیو قرار دارد. جوکوویچ گفته که با هدف کسب مدال طلا به المپیک آمده است.

 

حمله دلتا به المپیک

آمار مبتلایان المپیکی از مرز 150 نفر گذشته است. دیروز باز هم چند تست مثبت دیگر از افراد مستقر در دهکده برگزاری رقابت ها مثبت اعلام شد. آخرین اخبار حاکی از آن است برخی از تست های مثبت ناشی از عفونت دلتا هستند. نگرانی محققان از این است که ترکیب ویروس های جهش یافته ای نظیر دلتا و آلفا در نهایت منجر به تولید یک ویروس جهش یافته شود که در رسانه ها نام «سوپرکووید» را روی آن گذاشته اند.

 

اهمال عجیب مسئولان المپیک

دیروز اتفاقی حیرت انگیز در المپیک توکیو رخ داد که بیش از هر چیزی اهمال مسئولان برگزاری رقابت ها را نشان داد. ماجرا از این قرار است که در مسابقه ماده شنای رشته سه‌گانه ناگهان یک قایق بر سر راه شناگران ظاهر شد که می توانست به یک فاجعه ختم شود. این قایق مسئولیت فیلمبرداری از رویداد را بر عهده داشت اما به دلیل سردرگمی در مسیر مسابقه شناگران قرار گرفت. البته قایق های ایمنی به سرعت مسیر شناگران را مسدود کردند تا این قایق خطرساز از مسیر خارج شود.

     

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها