همه‌چیز درباره لباس‌های نوجوان یا اصطلاحا بین‌سایزی؛ چرا لباس‌های مخصوص نوجوان به‌سختی پیدا می‌شود؟

پوششی برای لب مرز

افرادی که به آراستگی ظاهر خود اهمیت می‌دهند، معمولا استفاده از عطر را فراموش نمی‌کنند. عطرها تنوع زیادی دارند و هر فردی نوع خاصی از عطر را می‌پسندد اما جدا از بوی آن یکی از رموز استفاده از عطر، ماندگارکردن آن روی بدن است تا ساعت‌ها بوی آن به مشام برسد. با وجود این که هر عطری مدت زمانی خاص باقی می‌ماند اما استفاده صحیح از آن هم می‌تواند به ماندگارترشدن بوی آن کمک کند.
کد خبر: ۱۳۲۸۵۶۳
به گزارش جام جم آنلاین، با وجود این که هر عطری مدت زمانی خاص باقی می‌ماند، اما استفاده صحیح از آن هم می‌تواند به ماندگارترشدن بوی آن کمک کند.

نکته اول
ماندگاری عطر‌هایی که نت اولیه آن قوی‌تر است، بالاتر بوده و مدت زمان بیشتری روی بدن باقی می‌ماند. نت‌های اولیه قوی مانند طعم‌های چوب، بالزامیک و رایحه‌های تند که رایحه‌هایی، چون نعنای هندی و کهربا را دربرمی‌گیرد، ماندگارترند. عطر‌هایی که نت اولیه ضعیف‌تر و ملایم‌تری دارند، سریع‌تر بوی خود را از دست می‌دهند. عطر‌هایی که نت‌های ضعیف‌تری دارند معمولا عطر مرکبات و گل و گیاه هستند.

روی پوست بدن اسپری کنید
اگر می‌خواهید عطر ماندگاری داشته باشید از اسپری آن روی لباس خودداری کنید. ترکیبات عطر‌ها به گونه‌ای است که در ترکیب با روغن‌های طبیعی بدن، هم تغییر عطر داده و خوشایندتر می‌شوند و هم ماندگاری بیشتری پیدا می‌کنند. علاوه بر این با اسپری عطر روی لباس نه‌تن‌ها سریع‌تر از بین می‌رود، بلکه ممکن است باعث ایجاد لکه روی پارچه لباس شود.

روی قسمت‌های نبض‌دار اسپری کنید
شاید دیده باشید که اکثر افراد به‌طور ناخودآگاه موقع استفاده از عطر آن را زیر گلو اسپری می‌کنند. بهترین نقاط برای استفاده از عطر نقاطی از بدن است که نبض در آن قسمت وجود دارد. زمانی که عطر را روی محل نبض اسپری می‌کنید، رایحه آن آزادشده و در طول بدن گردش می‌کند. چین داخلی آرنج، مچ دست‌ها، پشت‌گوش، پشت زانو و دو طرف گردن که محل عبور شریان‌های گردنی است، بهترین نقاط بدن برای اسپری عطر و ماندگارترشدن آن است.

پوست را مرطوب کنید
یکی از راه‌ها برای ماندگارکردن عطر این است که پیش از اسپری عطر روی بدن، آن ناحیه از پوست را با مرطوب‌کننده‌های بدون بو مرطوب کنید. رطوبت به ماندگارترشدن بوی عطر روی بدن کمک می‌کند. راه دیگر استفاده از وازلین روی نقاط نبض‌دار پوست است. وازلین هم روی پوست مانند یک مرطوب‌کننده عمل می‌کند.

روی پوست نمالید
خیلی از افراد عادت دارند هنگام اسپری عطر روی پوست خود، مایع را روی پوست خود می‌مالند تا به اصطلاح پخش‌شده و گستره بیشتری از پوست معطر شود. تمام عطر‌ها یک نت اولیه، نت میانی و نت پایانی دارند، اما به خاطر داشته باشید که مالیدن هر دو مچ دست روی هم یا کشیدن دست روی پوستی که روی آن عطر زده‌اید، موادشیمیایی موجود در عطر را تجزیه می‌کند و این باعث می‌شود نت‌های پایانی رایحه عطر خیلی سریع‌تر از بین رفته و عطر ماندگاری خود را از دست بدهد؛ البته برخی عطر‌ها هم به صورت اسپری نیستند، در این صورت فقط مقدار کمی از عطر را روی پوست بمالید.

روی مو مسواک کنید
برخی عادت دارند هنگام استفاده از عطر روی بدن، روی مو‌ها هم اسپری می‌کنند تا موهایشان هم خوشبو شود، اما بهترین روش برای خوشبوکردن مو‌ها این است که عطر را روی یک مسواک یا برس آرایشی اسپری‌کرده و عطر را روی موهایتان پخش کنید. این کار را همچنین می‌توانید روی شانه اسپری‌کرده و با آن موهایتان را شانه کنید تا همه تار‌های موهایتان معطر شوند. اسپری مستقیم عطر روی مو‌ها به‌دلیل وجود الکل در آن به مو‌ها آسیب می‌رساند.

محصولات آرایشی مشابه را بخرید
برخی تولیدکنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی معمولا سعی می‌کنند برای جلب مشتری بیشتر محصولات خود را با عطر و رایحه عطر‌های معروف تولید کنند. با خرید این محصولات آرایشی و بهداشتی که شباهت زیادی به همان عطر همیشگی شما دارد، می‌توانید ماندگاری و پخش بوی عطرتان را هم افزایش دهید.

نگهداری پنبه عطری در کیسه
گاهی همراه داشتن عطر دشوار است و زمانی که نیاز به عطر دارید، همراهتان نیست. برای حل این مشکل و تجدید عطر در طول روز، بهتر است پنبه‌ای را به عطر آغشته‌کرده و سریع آن را داخل یک کیسه پلاستیکی بیندازید؛ هوای داخل کیسه را خالی کنید و محکم آن را گره بزنید. سپس هر زمانی که به تجدید عطر نیاز دارید، پنبه را از داخل کیسه خارج‌کرده و آن را استفاده کنید.

عطرزدن بعد از حمام
یکی از مؤثرترین راه‌ها برای ماندگارترکردن بوی عطر این است که بلافاصله بعد از خارج‌شدن از حمام تا حدی پوست‌تان را خشک کنید و سپس عطر را روی پوست اسپری کنید. پوست بدن زمانی که تمیز باشد، ماندگاری رایحه عطر را دوچندان می‌کند.

کشو‌ها و کمد‌ها را معطر کنید
بوی عطر همیشه لذتبخش است و همه افراد دوست دارند همیشه خوشبو و معطر باشند. می‌توانید کمد‌ها و کشو‌ها و لباس‌هایتان را هم همیشه معطر نگه‌دارید. برای این کار و ماندگاری عطر آن را روی یک یا چند دستمال کاغذی اسپری کنید و سپس این دستمال‌ها را داخل کمد یا کشو یا بین لباس‌ها قرار دهید تا خوشبو شوند.

عطر را در تاریکی بگذارید
تغییرات دمایی روی عطر تأثیر گذاشته و رایحه آن را از بین می‌برد. بسیاری از افراد عادت دارند شیشه‌های عطر خود را روی میز آرایش یا قفسه حمام قرار دهند غافل از این که همین کار میزان رایحه عطر را کاهش می‌دهد. بهترین کار این است که شیشه عطر را داخل کشوی خنک و در هوای تاریک و دور از نور مستقیم نگه‌دارید. به طورکلی نور، گرما و رطوبت روی ماندگاری رایحه عطر اثر مستقیم می‌گذارد و کیفیت آن را به مرور کاهش می‌دهد. اتاق‌های خنک، خشک و دور از پنجره بهترین مکان برای نگهداری شیشه‌های عطر هستند.

شیشه عطر را تغییر ندهید
عطر‌ها معمولا در شیشه‌های اصلی خود هستند، اما ممکن است گاهی برای تغییر بطری عطر، مقداری از آن را داخل ظرف دیگری بریزید. انتقال و جابه‌جایی عطر و قرارگرفتن آن در معرض هوا باعث ایجاد تغییراتی در ترکیبات شیمیایی آن می‌شود که همین کار رایحه عطر را کاهش می‌دهد. همچنین معمولا قطره‌های پایانی شیشه عطر بدون استفاده باقی‌مانده و از لوله به بیرون اسپری نمی‌شوند، اما سعی کنید این قطره‌ها را از شیشه خارج‌کرده و آن را داخل مرطوب‌کننده بدون بو بریزید و از آن به عنوان یک لوسیون معطر استفاده کنید.

عطر تقلبی نخرید
به دلیل بالابودن قیمت عطر‌های اصل، عطر‌های تقلبی بسیار رواج پیدا کرده است. عطر‌های اصلی و طبیعی هم داخل بطری و هم روی پوست ماندگاری بالایی دارند و حتی تا روز‌ها باقی می‌مانند. معمولا عطر‌هایی که کیفیت بالایی دارند از غلظت بیشتری برخوردارند. درواقع این غلظت براساس ترکیب عطر با الکل مشخص می‌شود.

به اندازه عطر بزنید
استفاده بیش‌ازحد عطر برای دیگران آزاردهنده است. معمولا میزان بوی عطر با میزان روغنی که در آن استفاده می‌شود، نسبت مستقیم دارد. آن دسته از عطر‌هایی که فقط ۲۰درصد آن‌ها را روغن تشکیل می‌دهد، رایحه قوی‌تری دارند و نباید در استفاده از آن‌ها زیاده‌روی کرد. این گروه از عطر‌ها در آب‌وهوای گرم رایحه تندتر و قوی‌تری پیدا می‌کنند. عطر‌هایی که ۱۰درصد آن‌ها روغن است، برای فصل گرما مناسب‌تر است، اما عطر‌هایی که ۵درصد روغنی هستند، رایحه ضعیف‌تری دارند. در این میان اسپری‌های بدن فقط یک تا ۳درصد روغن‌دارند.
 
 
منبع: ضمیمه روزنامه جام جم/ چاردیواری
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها