رییس اداره راهداری وحمل ونقل جاده‌ای شهرستان جیرفت خبرداد:

بازگشایی راه۲۱روستاوآبادی خسارت دیده از سیلاب درجبالبارز

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان جیرفت ازتیغ زنی١۴٧کیلومتر راه‌ روستایی و عشایری وبازگشایی راه ارتباطی ٢١روستا و آبادی در بخش جبالبارز این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۲۷۹۵۹
به گزارش جام جم آنلاین کرمان:اکبر سلیمانی گفت:از چندروز گذشته با اعزام ۳دستگاه گریدر،بلدوزر و لودر به مناطق کوهستانی بخش جبالبارز راه مناطق روستایی زری خول، آبنمای زارین، کابستان دهنو .گردین،کنزرک،قنات سیاه، تودرک تنکمان،باغ انار،در مروارید،سرهنگر، گیشا از توابع جبالبارز تیغ زنی و بازگشایی شد.

وی افزود:بارش های تابستانی با شدت و دوره زمانی کوتاه مدت و حجم زیاد است که پس از هر تیغ زنی توسط دستگاه های سنگین مجددا این راه ها نیاز به تیغ زنی پیدا می کنند.

سلیمانی، با بیان اینکه بارندگی‌های اخیر در ارتفاعات جبالبارز موجب خسارت به بیش از۲۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی شده است اظهار داشت: کار تیغ‌زنی این محورها همچنان بااولویت راه های پر خسارت و دارای سکنه بیشتر ادامه دارد.
 
وی ۶۰درصد راه‌های روستایی بخش جبالبارز را در مناطق کوهستانی سخت‌گذر عنوان کرد و گفت:در راستای همکاری با اداره عشایری، فعالیت تیغ‌زنی و بازگشایی راه‌های عشایری علی رغم اینکه در حوزه کاری راهداری نبوده هم با هدف ایجاد تردد ایمن برای مردم و عشایر را در کنار راه‌های روستایی انجام داده ایم.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان جیرفت با بیان اینکه بیش از ۲هزار کیلومتر راه خاکی در شهرستان جیرفت وجود دارد، افزود: بیش از ۷۰ درصد این مسیرها کوهستانی و صعب‌العبور هستند،لذا با توجه به کمبود اعتبارات شهرستانی واستهلاک بالای ماشین‌آلات راهداری، نگذاشته‌ایم راهی مسدود بماند.

وی گفت: باران‌های فصلی به ویژه در این فصل موجب ورود خسارت به راه‌های روستایی خاکی به ویژه مناطق کوهستانی می‌شود از این رو به محض اطلاع از خسارت به راه‌ها، عملیات تیغ‌زنی محورها در دستور کار قرار می‌گیرد.

سلیمانی،با بیان اینکه در زمان بروز بارندگی ها از طریق مردم و دهیاران و شوراهای روستاها در ارتباط هستیم افزود:با احترام به انتقال مطالبه مردم از طریق فضای مجازی در زمینه تخریب راه های روستایی در زمان بارندگی،اطلاع یافتن همکاران بنده از تخریب راه ها با استفاده از کانال های ارتباطی به ویژه تماس با مرکز مدیریت راه ها و شماره تماس ۱۴۱ زودتر صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه راهداری خود را در کنار مردم و خادم مردم می داند افزود: این مجموعه به دور از هرگونه حاشیه ای وظیفه خود را در راه خدمت مطلوب به مردم با جدیت دنبال خواهد کرد. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها