معاون سازمان برنامه و بودجه در گفتگو با جام جم مطرح کرد:

در سال‌جاری ۲ هزار میلیارد ریال به راه‌آهن مبارکه - سفیددشت به شهرکرد اختصاص یافت

معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه که برای بازدید از طرح های عمرانی به چهار محال و بختیاری سفر کرده بود از توجه به طرح های نیمه کاره در استان بازدید و تاکید و توسعه راه آهن به استان چهار محال و بختیاری را یکی از الزامات و توسعه این استان بر شمرد.
کد خبر: ۱۳۲۷۸۵۹

به گزارش جام جم آنلاین – چهار محال و بختیاری ،سید حمید پورمحمدی  گل سفیدی معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه  و بودجه شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح راه‌آهن مبارکه - سفیددشت به شهرکرد در گفتگوی اختصاصی با جام جم  تاکید کرد: این طرح هم‌اکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و چند پیمانکار در قطعه‌های مختلف آن در حال فعالیت هستند.

وی افزود: با بهره‌برداری از راه‌آهن مبارکه - سفیددشت به شهرکرد، تولیدات واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری از طریق شبکه ریلی جابه‌جا می‌شود.

اجراء پروژه های عمرانی در حد مطلوب در حال اجراست

پورمحمدی گل سفیدی تصریح کرد: روند اجرایی پروژه‌های راه‌سازی در استان مطلوب است و برای جاده شهرکرد - بازفت به مسجد سلیمان اعتبار ملی اختصاص پیدا کرد.

گفتنی است، راه‌آهن مبارکه - سفیددشت به شهرکرد به‌طول ۹۲ کیلومتر با هدف جابه‌جایی بار و مسافر احداث می‌شود و تکمیل آن تحول بزرگی در بخش‌های مختلف چهارمحال و بختیاری ایجاد می‌کند.

راه‌آهن مبارکه - سفیددشت به شهرکرد فاصله استان‌های جنوبی تا مرکز کشور را حدود ۵۰۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند.

با راه‌اندازی این خط ریلی ۷۵ میلیون تن بار از فلات مرکزی ایران به بنادر جنوبی منتقل و مسیر فلات مرکزی به بنادر جنوبی کشور ۴۷۰ کیلومتر کمتر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها