سازمان بهداشت عمومی انگلیس (PHE) هشدار داده است که عفونت ناشی از نوروویروس به سرعت در حال شیوع در نقاط مختلف این کشور است.
کد خبر: ۱۳۲۷۸۱۷

به گزارش ایسنا، تخمین زده می‌شود این بیماری که بیشتر در ماه‌های سرد شایع می‌شود و نام دیگر آن «ویروس استفراغ زمستانه» است، سالانه ۶۰۰ هزار تا یک میلیون نفر را در انگلیس مبتلا می کند.

این بیماری یکی از انواع شایع تر بیماری‌ های گوارشی در انگلیس است که ابتلای مکرر بزرگسالان به بیماری التهاب معده و روده را سبب می‌شود.

پروفسور ساهیر غربیا، نایب دبیر خدمات ملی بیماری‌های مسری در سازمان بهداشت عمومی انگلیس گفت: نوروویروس که معمولا با نام ویروس استفراغ زمستانه شناخته می‌شود، در سال همه‌گیری کمتر سرایت یافت و کمتر فرصت شیوع در بین افراد را پیدا کرد ولی با برداشته شدن محدودیت‌ها، افزایش موارد ابتلا به آن در میان تمام گروه‌های سنی را شاهدیم.

علائم نوروویروس چیست؟

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ایالات متحده اعلام کرده است که علائم نوروویروس معمولا یک یا دو روز بعد از ابتلا ظاهر می‌شوند ولی ممکن است تا ۱۲ ساعت بعد هم دیده شوند.

سرویس بهداشت همگانی انگلیس، علائم اصلی ویروس استفراغ زمستانه را حالت تهوع، اسهال و استفراغ معرفی می‌کند.

کسانی که به آن مبتلا شده باشند همچنین ممکن است تب بالای ۳۸ درجه سانتیگراد، سردرد، بدن درد و گرفتگی دردناک معده هم داشته باشند.

این علائم چه مدت ادامه می‌یابد؟

بنا بر اعلام سرویس بهداشت همگانی انگلیس، کسانی که به نوروویروس مبتلا می‌شوند، باید دو یا سه روز بعد احساس بهتری داشته باشند.

این سازمان بهداشتی توصیه می‌کند تا وقتی علائم این بیماری را دارید در خانه بمانید و به مدرسه و سر کار نروید تا وقتی که دو روز از پایان بروز علائم بیماری بگذرد. علاوه بر این توصیه می‌شود افراد مبتلا تا وقتی کاملا بهبود یابند از ملاقات با هر کسی در بیمارستان اجتناب کنند.

سرویس بهداشت همگانی انگلیس همچنین توصیه می‌کند اگر علائم بیماری بعد از چند روز بهتر نشد یا اگر فرد مبتلا به بیماری‌های جدی مانند بیماری کلیه مبتلا است و اگر علائم کم‌آبی شدید در بیمار دیده می‌شود، باید به دکتر مراجعه کند.

عفونت نوروویروسی چگونه درمان می‌شود؟

گرچه برای نوروویروس هیچ درمانی وجود ندارد اما سرویس بهداشت همگانی انگلیس توصیه می‌کند که کودکان و بزرگسالان مبتلا به این بیماری، زیاد مایعات بنوشند تا به کمبود آب دچار نشوند.

این سازمان بهداشتی اعلام کرده است: شما باید مایعات بیشتری بنوشید تا مایعات از دست داده به دلیل استفراغ و اسهال را جایگزین کنید. بزرگسالان می‌توانند علاوه بر آب، آب میوه و سوپ هم مصرف کنند.

نوشیدنی‌های گازدار یا آب میوه می‌تواند اسهال کودکان را بدتر کند و به بزرگسالانی که از این کودکان مراقبت می‌کنند توصیه می‌شود به آن‌ها مانند سابق آب و غذا بدهند.

سرویس بهداشت همگانی انگلیس می‌گوید اگر مبتلایان به نوروویروس اشتها دارند، باید غذاهای ساده مثل سوپ، برنج، پاستا و نان بخورند.علاوه بر این از بیماران خواسته می‌شود خیلی استراحت کنند و برای درمان تب یا هر دردی که دارند، استامینوفن مصرف کنند.

همچنین داروخانه‌ها هم محصولات خاصی برای درمان کمبود آب بدن دارند که می‌توانید با مشورت پزشک داروساز تهیه کنید.

چگونه از ابتلا به ویروس و انتقال آن اجتناب کنیم؟

نوروویروس به شدت مسری است و به سادگی می‌تواند سرایت یابد.

این ویروس گوارشی می‌تواند وقتی نزدیک فرد مبتلا هستید، یا با لمس سطوح و اشیایی که با ویروس تماس داشته‌اند و بعد دست به دهان زدن و خوردن غذایی که فردی مبتلا آماده کرده است، منتقل شود.

سرویس بهداشت همگانی انگلیس توصیه می‌کند دستان خود را به طور منظم با آب و صابون بشویید تا از شیوع بیماری جلوگیری کنید.

این سازمان بهداشتی می‌گوید محلول‌های الکلی شست‌وشوی دست نمی‌توانند این ویروس را از بین ببرند. همچنین توصیه می‌شود هر چیزی، مانند روتختی و لباس که ممکن است به ویروس آلوده شده باشد را با آب داغ بشویید.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها