مدیرکل آموزش و پرورش تشریح خراسان رضوی کرد:

جزئیات ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع در مدارس خراسان رضوی

سی و نهمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان کشور در مشهد آغاز شد

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ظهر شنبه در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: این دوره از مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور در ۲ بخش آوایی و پژوهشی به میزبانی استان های خراسان رضوی و سمنان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۳۲۷۰۶۷

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، محمدرضا مسیب زاده با بیان این که بخش دانش‌آموزی مسابقات در ۱۴ رشته قرآن، عترت و نماز برگزار می‌شود ادامه داد: در حوزه دانش‌آموزی رشته‌های تفسیر، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه، احکام، انشای نماز، قرائت، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ عمومی، حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰جزء، حفظ کل، مداحی و اذان از مهم ترین رشته‌هایی است که برای دانش‌آموزان پسر و دختر برگزار می‌شود.

وی یکی از بهترین زمینه‌ها برای شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و توانمندسازی فرهنگیان را مسابقات قرآن، عترت و نماز دانست و گفت: برگزاری این مسابقات زمینه ای است تا بتوانیم حس انس و الفت دانش‌آموزان را در حوزه دین و قرآن پیوند بزنیم و باورها و اعتقادات آنها را توسعه و تعمیق بخشیم چرا که فعالیت‌های تربیتی قرآنی می‌تواند به سلامت جسمی و روانی دانش‌آموزان و ایجاد آرامش روحی و روانی آنها کمک شایانی کند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری این مسابقات به میزبانی ۲ استان کشور گفت: در بخش آوایی استان خراسان رضوی، میزبان مسابقات است همچنین بخش پژوهشی مسابقات دانش‌آموزان نیز به میزبانی استان سمنان برگزار می‌شود.

مسیب‌زاده همچنین در خصوص جزئیات و مشخصات شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات افزود: بیش از ۷.۵ میلیون دانش‌آموز و فرهنگی با وجود کرونا از مرحله نخست (سطح مدرسه) تا مرحله کشوری در این مسابقات شرکت کردند و در واقع امسال مسابقات را به خانه دانش‌آموزان بردیم و با توجه به شرایط کرونایی مسابقات به خانه شرکت کنندگان راه یافته است.

وی ادامه داد: بخش پژوهشی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور از دوم تا هفتم مرداد ماه در سمنان برگزار خواهد شد.

استان خراسان رضوی بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که معادل حدود ۹ درصد جمعیت دانش آموزی کشور است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها