معاون پارلمانی رئیس جمهور:

برجام موضوعی اجرایی است نه تقنینی / امور اجرایی کاملاً به رئیس جمهوری و وزرا واگذار شده

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: برجام از جنس اجرایی است و با توجه به اینکه اصل شصتم نیز صراحت دارد بر اینکه اعمال قوه مجریه از طریق رئیس جمهوری و وزرا انجام می‌گیرد، ورود نهادهای دیگر به موضوع برجام به تعبیر رئیس جمهوری محدودیت در اعمال اصل ۶۰ را به دنبال داشت.
کد خبر: ۱۳۲۶۶۰۶

به گزارش جام جم آنلاین، حسینعلی امیری، معاون امور مجلس ریاست جمهوری ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره اصل شصتم قانون اساسی گفت: این اصل می‌گوید که اعمال قوه مجریه از طریق رئیس جمهوری و وزرا خواهد بود. آنچه آقای روحانی امروز اشاره کردند، عمدتاً معطوف به موضوع برجام بود.

امیری افزود: برجام موضوعی از جنس اجرایی است و با توجه به اینکه اصل شصتم نیز صراحت دارد بر اینکه اعمال قوه مجریه از طریق رئیس جمهوری و وزرا انجام می‌گیرد، ورود نهادهای دیگر به موضوع برجام، بنا به تعبیر رئیس جمهوری محدودیت در اعمال اصل ۶۰ را به دنبال داشت.

وی ادامه داد: برجام موضوعی اجرایی بود و چنانچه نمایندگان مجلس نظری راجع به موضوع برجام داشتند، قاعدتاً باید از طرق و استفاده از ظرفیت‌های دیگر قانون اساسی پیگیری می‌کردند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: آنچه از صحبت‌های امروز آقای رئیس جمهوری برآمد این بود که حتی برجام موضوعی اجرایی است و تقنینی نیست و اگر اصل ۶۰ قانون اساسی بصورت تمام و کمال انجام می‌شد و امور اجرایی کاملاً به رئیس جمهوری و وزرا واگذار می‌شد، برجام به نتیجه رسیده و تحریم‌ها برداشته شده بود و امروز شاهد مسایل و مشکلاتی که درباره برجام مواجهیم، نبودیم.

امیری با تاکید بر اینکه قانون اساسی کار را به ۳ بخش تقسیم کرده است، گفت: جنس کار یا اجرایی و بر عهده قوه مجریه است، یا تقنینی و مربوط به نظام قانون گذاری و در واقع بر عهده مجلس شورای اسلامی یا شورای نگهبان است، یا اینکه از جنس قضائی و بر عهده قوه قضائیه گذاشته شده است. اصل شصتم قانون اساسی صراحت دارد که اموراتی که جنس اجرایی دارند، باید توسط رئیس جمهوری و وزرا انجام شود.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها