رئیس کل دادگستری استان یزد:

شورای شهر، عرصه امور سیاسی و گرو کشی های جناحی نیست

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه شورای شهر، عرصه امور سیاسی و گرو کشی های جناحی نیست،گفت: شورای شهربا ایجاد ارتباط مستمر با فرهیختگان جامعه؛ برنامه ای مدون، شفاف و مستحکم برای توسعه شهر تدوین نمایند.
کد خبر: ۱۳۲۶۵۷۶

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین یزدغلامعلی دهشیری در نشست با اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر یزد، اظهارداشت: ترسیم یک چشم اندازو تعیین یک افق متعالی برای عرصه خدمت به مردم با حرکت درمسیر پیشرفت و توسعه متوازن باید از اولویت های شورای شهر جدید شهر یزد باشد.

وی بر ایجاد انسجام وهمدلی در کار، اشتراک در هدف و همدلی در کار و فعالیت در شورای شهر تأکید کرد و افزود: وقتی در عین تحریم ها و تحریف ها و جو سازی ها علیه انتخابات و با وجود شرایط کرونایی مردم باحضور حماسی خود به صحنه آمدند و با رأی خود این فرصت خدمت را در اختیارشما قرار دادند، پاسخ شما به اعتماد مردم باید تدوین برنامه پر بار و اجرای کامل آن برای ایجاد شهری شاداب، پویا و رو به پیشرفت باشد.

رویکرد چهار ساله شما باید خدمت به مردم و پاسخگویی به آنان باشد

این مقام قضایی، گفت: توقع و انتظار مردم تنها کار برای پیشرفت و توسعه متوازن شهر است؛ دیگر جای هیچ بهانه ای نیست و رویکرد چهار ساله شما باید خدمت به مردم و پاسخگویی به آنان باشد.

وی ارتباط و تعامل خوب و منطقی شورای شهر با ادارات دولتی، دستگاههای نظارتی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را خواستار شد و تصریح کرد: می توان با یک تعامل سازنده و هدفمند و استفاده از همه ظرفیت های موجود، از جمله ارائه خدمات در بستر الکترونیک، پیشرفت و تعالی را رقم زد.

دهشیری ، انسجام، همگرایی، تعامل و تعاون درونی اعضای شورا با یکدیگر را خواستار شد و بیان داشت: تعامل سازنده شورا با قوه مقننه، مجریه و قضاییه اجتناب ناپذیر است به نوعی می توان از شورای شهر به عنوان رکن چهارم خدمت به مردم در کنار قوای سه گانه نام برد.

انتخاب شهردار اولین و مهمترین کارآمدی شورا 

وی از شورای عالی استان ها به عنوان یک ظرفیت بسیار خوب یاد کرد و گفت: شورای عالی استانها حسب قانون از جایگاهی برخوردار است که می تواند به طور مستقیم طرح و لایحه به مجلس و دولت تقدیم کند و این فرصت خوب و ظرفیت مناسبی برای رفع برخی خلأهای قانونی برای شوراهای اسلامی است.

دهشیری، انتخاب شهردار را اولین و مهمترین محک جهت گیری و کارآمدی شورا ذکر کرد و اظهار داشت: در طول تاریخ انقلاب هرگاه مدیران جهادی و انقلابی در رأس امور قرار گرفته اند، شکوه و عظمت و پیشرفت شکل گرفته است و امروز نیز مردم انتظار دارند تا شورای جدید، شهرداری در تراز انقلاب اسلامی و شیفته خدمت بی منت برای مردم انتخاب نماید.

وی یادآور شد: شهر یزد شهر میراث جهانی است و نیاز است تا شورای شهر نیز با نگاه ویژه، شهری را مطابق با استانداردهای جهانی و متناسب با شؤونات دارالعباده و حسینیه بزرگ ایران برای حضور گردشگران خارجی و داخلی مهیا نمایند که در این زمینه باید اولویت با طرح های فرهنگی، اجتماعی و عمرانی برای محلات محروم و کمتر برخوردار باشد.

شما به هیچ کس جز مردم مدیون نیستید

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد، نیزگفت: حوزه وسیع و عرصه گسترده خدمات شورا می تواند فرصت بسیار مغتنمی برای خدمت به مردم و ارتقاء رضایمندی شهروندان باشد.

محمدرضا حدادزاده افزود: دستگاه قضایی در چارچوب قانون، پیشتیبان شورای شهر و شهرداری برای اجرای برنامه ها و مصوبات قانونی است و برخی از املاک شهردای رها شده و مالکیت آنها تثبیت نشده که انتظار است از جمله برنامه های شورای جدید، تعیین تکلیف این املاک شهرداری و تثبیت مالکیت آنها باشد.

این مقام قضایی، استفاده از خرد جمعی و استفاده و اخذ مشاوره از دستگاه های نظارتی را به عنوان یک راهبرد مطرح کرد و بیان داشت: انتظار ما و مردم، پرکاری و انگیزه مضاعف برای تغییر در شهر است چراکه شرایط کرونایی و برخی مسائل دیگر، آواری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی را بر شهر وارد کرده است.

وی افزود: محدودیت های کرونایی، تعطیلی مراکز ورزشی و تفریحی، مشکلاتی را از حیث تفریح و مسائل فرهنگی و اجتماعی بر مردم وارد کرده است و می طلبد تا شورای شهر تمرکز ویژه ای بر موضوعات رفاهی و تفریحی داشته باشد.

حدادزاده ، ورود دستگاه قضایی به بسیاری از مسائل را ورود واکنشی دانست و گفت: تجربه ثابت کرده است برخورد های واکنشی و قضایی اگرچه لازم است اما اثر بخشی لازم را ندارد و باید برای اصلاح بسیاری از امور، جنبه های فرهنگی و اجتماعی و اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار داد.

وی اصلاح فرهنگ ترافیک را از ضروریات امروز دانست و تصریح کرد: ایجاد نظم و امنیت در شهر و به ویژه اصلاح فرهنگ ترافیک، نیازمند اتخاذ تدابیر وضعی، فرهنگی و اجتماعی است.

حدادزاده، بی نظمی در ساخت و سازها و مشکلات حاکم بر توسعه شهری را یادآور شد: ارتباط مستمر با سازمان نظام مهندسی و تعیین یک رویکرد ثابت و قانونمند در کمیسیون های شهرداری می تواند در اصلاح این امر مؤثر باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها