پای ردیاب‌ها به کفش نیز باز شده است! آن زمانی که جی‌پی‌اس یا ردیاب به‌تازگی در بعضی امور مانند ارتش و موارد امنیتی مورداستفاده قرار می‌گرفت، کمتر کسی فکر می‌کرد که این ابزار تا این حد در همه جوانب زندگی انسان کارایی داشته باشد. امروزه با وجود داشتن گوشی‌های همراه که در دسترس همگان است به‌نوعی هر فرد یک جی‌پی‌اس را حمل می‌کند.
کد خبر: ۱۳۲۶۳۰۰
 
ردیاب کفش چیست؟ بررسی کاربردهای جی‌پی‌اس کفش
 
 
فناوری جی‌پی‌اس در قسمت‌های مختلف زندگی روزمره وارد شده است و در بسیاری از حوزه‌ها نقش پررنگ و مهمی دارد. یکی از جدیدترین و به‌روزترین ردیاب‌هایی که وارد بازار شده، ردیاب کفش است. در این مقاله قصد داریم سراغ جی‌پی‌اس کفش برویم و عملکرد، کاربردها و کارایی آن را مورد بررسی قرار دهیم.


نحوه عملکرد ردیاب کفش چگونه است؟


ردیاب کفش از جدیدترین ردیاب‌های طراحی شده است که در دسته ردیاب‌های شخصی قرار می‌گیرد. جی‌پی‌اس کفش در اندازه بسیار کوچک ساخته شده است تا به‌راحتی درون کفی کتانی یا کفش مخفی شده یا به قسمتی از بدنه آن متصل شود. به همین دلیل ردیاب کفش را باید نوعی دیگر از دستگاه جی‌پی‌اس مخفی بدانیم که به دلیل داشتن سایز خیلی کوچک در بسیاری از حوزه‌ها کارایی دارند.

ردیاب‌ها در انواع مختلفی با کارایی‌های گوناگون ساخته شده و وارد بازار می‌شوند، ولی وجه اشتراک همه آنها، فارغ از اندازه و کارایی، وجود ماژوری بنام جی‌پی‌اس است. ردیاب کفش نیز با داشتن یک ماژور جی‌پی‌اس است که به‌واسطه آن محل دقیق و موقعیت مکانی سوژه مخابره می‌شود. حتی بعضی از این ردیاب‌ها امکان ارسال صدای محیط را نیز دارند.

عملکرد ردیاب کفش نیز مانند gps خودرو است و این دستگاه با استفاده از ماژور جی پی اس به ماهواره‌ها متصل می‌شود. بدین ترتیب موقعیت دقیق مکانی، مسیر های پیموده شده و توقف مسیر را برای کامپیوتر یا گوشی کاربر ارسال می‌کند.


ردیاب داخل کفش؛ ابزاری مطمئن برای مراقبت از سالمندان و افراد مبتلا به آلزایمر


با بالارفتن سن و کم شدن نیروی جسمانی و هوش و حواس، مشکلات متعددی برای افراد به وجود می‌آید. خانواده‌های بسیاری از فردی سالمند در کنار خود نگهداری می‌کنند که بعضی از این افراد مبتلا به بیماری آلزایمر نیز هستند. یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های این خانواده‌ها حفظ سلامتی فرد سالمند در هنگام بیرون رفتن یا زمانی است که کسی در خانه حضور ندارد.
 
 
ردیاب کفش چیست؟ بررسی کاربردهای جی‌پی‌اس کفش
 

در زمان بیرون رفتن سالمندان برای قدم‌زدن در پارک یا اینکه اگر کسی از اعضای خانواده برای ساعاتی در خانه حضور ندارد، دیگر نیاز به نگرانی نیست. به کمک ردیاب کفش کلیه حرکات و موقعیت مکانی فرد موردنظر را می‌توان زیر نظر داشت. با استفاده از ردیاب کفش برای سالمندان، می‌توان امنیت جان پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها را به حداکثر رساند.


ردیاب کفش برای کودکان؛ پیشگیری از گم شدن فرزندان شما


یکی دیگر از کاربردهای مهم و خوب ردیاب کفش، استفاده از آن برای محافظت از کودکان یا خردسالان است. البته برای این گروه سنی می‌توان از ردیاب‌های دیگری مانند ردیاب‌های مدل گردنبند که به گردن آویخته می‌شوند یا از مدل دستبند نیز استفاده کرد. اما بسیاری از کودکان در مقابل آویختن گردنبند یا بستن دستنبد مقاومت کرده و دائما آن‌ها را از بدن خود جدا می‌کنند، بنابراین ردیاب با اندازه‌ای کوچک و با قابلیت پنهان شدن به ‌خوبی وظیفه پیگیری و مخابره وضعیت مکانی فرزندان کوچک شما را انجام خواهد داد.
 
 
ردیاب کفش چیست؟ بررسی کاربردهای جی‌پی‌اس کفش
 

با استفاده از جی‌پی‌اس کفشی که مجهز به دستگاه شنود صدا نیز است به‌راحتی از موقعیت مکانی کودک و محیط اطراف او می‌توان آگاه شد. این آگاهی کمک می‌کند تا از خطرات احتمالی پیشگیری کنیم.

به‌طورکلی یکی مهم‌ترین موارد استفاده از جی‌پی‌اس‌ها، برای مقابله و پیشگیری از سرقت و دزدی است مانند مراقبت و کنترل کودکان و سالمندان و جلوگیری از سرقت صندوق عقب خودرو است.


جی پی اس کفش برای پیشگیری از رفتارهای ناگهانی بیماران اوتیسم


در کنار کاربرد ردیاب کفش برای مراقبت از سالمندان و کودکان، یکی دیگر از مواردی که جی‌پی‌اس کفش نقش مهمی دارد، زمان نگهداری از بیماران اوتیسم است. متأسفانه این بیماران در بسیاری از موارد آگاه به رفتار خود نیستند و امکان دارد از محل زندگی یا اعضای خانواده، جدا شده و خود را در معرض خطر قرار دهد.

با کمک جی‌پی‌اس کفش در هر زمان و مکانی می‌توان از محل حضور بیمار مبتلا به اوتیسم خبر داشت تا در صورت لزوم دراسرع‌وقت خود را به آن موقعیت رساند.


تفاوت ردیاب کفش با کفش‌های جی پی اس دار، تکنولوژی در خدمت شماست


همان‌طور که از نام این گجت‌های پوشیدنی مشخص است، این کفش‌ها مجهز به ردیاب هستند. کفش‌های مجهز به جی‌پی‌اس بیشتر در نوع کتانی طراحی شده است و در اندازه‌های کودک تا بزرگسال تولید می‌شوند.

اما بزرگ‌ترین تفاوت این نوع از کفش‌ها و ردیاب کفش این است که ردیاب کفش را می‌توان در هر مدل دلخواه کتانی یا کفش موردنظر جاسازی کرد و در صورت لزوم محل نصب آن را تغییر داد. اما کفش‌های جی‌پی‌اس‌ دار به‌صورت یکپارچه بوده و محل نصب جی پی اس آن از پیش تعیین شده است.

از موارد دیگر این تفاوت می‌توان به این اشاره کرد که ممکن است کودک شما مدل کفش مجهز به جی‌پی‌اس را نپسندد و آن را نپوشد، درحالی‌که ردیاب کفش این امکان را دارد آن را در هر مدل کفشی جاسازی کنید.


خرید جدیدترین مدل ردیاب اشخاص از ایران رهیاب با قیمت ویژه


در این مقاله ردیاب کفش را به شما معرفی کردیم و با توضیح کاربردهای مهم و متنوع آن به اهمیت استفاده از یک دستگاه جی پی اس مخفی  مانند ردیاب کفش اشاره کردیم.

فروشگاه اینترنتی ایران رهیاب با بیش از 10 سال سابقه درخشان در زمینه واردات، طراحی و فروش انواع ردیاب آماده خدمت‌رسانی به شماست. برای کسب اطلاعات کامل در زمینه انواع ردیاب و نحوه عملکرد آن‌ها با شماره‌تلفن‌های 22410328 و 22171062-021 تماس بگیرید.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها