ردیاب موتور بهترین راه جلوگیری از سرقت و دزدی است

میزان سرقت موتورسیلکت به دلیل جابه جای راحت و امکان اوراق کردن آن بیشتر از اتومبیل است. برای جلوگیری از سرقت اتومبیل روش های زیادی وجود دارد.
کد خبر: ۱۲۴۵۳۴۸
ردیاب موتور بهترین راه جلوگیری از سرقت و دزدی است

از روش های قدیمی که با استفاده از زنجیر موتورسیکلت را به یک درخت یا میله می بستند تا الان که تکنولوژی به کمک ما آمده است.

ردیاب موتور سیکلت را می توانیم بهترین راهکار برای جلوگیری از سرقت در نظر بگیریم. در این نوشته می خواهیم چند راه ساده برای غافلگیر کردن دزدان را بررسی کنیم.

ردیاب؛ وسیله ای که نظامی بود اما حالا در همه جا پیدا می شود

استفاده از جی پی اس تاریخی نظامی دارد و اولین بار ارتش آمریکا در جنگ ویتنام به طور گسترده از آن استفاده کرد. خوبی های این تکنولوژی آنقدر زیاد بود که همه به آن علاقه مند شدند.

صنعت اتومبیل سازی از اولین صنایعی بود که از این فناوری استفاده کرد. به طوری که استفاده از جی پی اس ماشین در خودرو به شدت فراگیر شد و توانست تا حد زیادی آمار سرقت خودرو را کاهش دهد.

جی پی اس ماهواره ای موتور سیکلت چیست و چگونه کار می کند؟

جی پی اس یا سیستم تعیین موقعیت جهانی از یادگارهای دهه 80 میلادی است. در این زمان با ارسال ماهواره به فضا امکان موقعیت یابی دقیق فراهم شد. جی پی اس ها به کمک ماهواره هایی که همیشه به دور زمین در حال گردش هستند می توانند موقعیت فرد و سوژه را تعیین کنند. این دستگاه با ارسال دائمی سیگنال و پردازش آن می تواند موقعیت را تعیین کند. معمولا همه ردیاب ها به وسیله پیامک یا اپلیکیشن با کاربر در ارتباط است و می تواند همیشه موقعیت را به او اطلاع دهد.

چرا باید از ردیاب موتورسیکلت استفاده کنم؟

استفاده از جی پی اس موتورسیکلت به نسبت سایر روش ها مزیت های بسیاری زیادی دارد. اجازه دهید با یکدیگر چند مورد از کاربردها و فواید جی پی اس موتور سیکلت را بررسی کنیم.

1-همیشه موتورسیکلت را در فضای بسته پارک نمی کنیم

پارک کردن موتور در فضای در بسته اولین راهکاری است که به ذهن صاحب موتور می رسد. این روش اگر چه امن است اما تقریبا در بیشتر مواقع امکان پارک در فضای بسته وجود ندارد. برای مثال زمانی را در نظر بگیرید که باید با عجله موتور را در کنار خیابان پارک کنید. از طرف دیگر ممکن است همه افراد امکان دسترسی به پارکینگ شخصی را نداشته باشند. در این مواقع ردیاب موتورسیکلت حتی در شرایط بد آب و هوایی هم فعال است و از موتور شما حفاظت می کند.

2-قفل و زنجیر موتور فقط وقت سارق را می گیرد

تا همین چند سال پیش استفاده از قفل و زنجیر موتور بسیار رایج بود اما در سال های اخیر سارقین بسیار ماهرتر شده اند. کافی است به وسایلی که در سرقت جا می ماند دقت کنیم تا متوجه شویم همه جور وسیله ای برای شکستن قفل و زنجیر در بساط دزدها موجود است.

به همین دلیل هم استفاده از قفل و زنجیر چندان جواب نمی دهد. حتی اگر سارق نتواند قفل را باز کند می تواند موتورسیکلت را با کمک وانت به مکان دیگری منتقل کند. اما ردیاب موتورسیکلت اگر به خوبی مخفی شود به هیچ وجه قابل پیدا کردن نیست و همیشه شما را راهنمایی می کند.

3-دزدگیرها فقط هنگام سرقت کار می کنند

استفاده از دزدگیر موتور روش دیگری است که به ذهن بسیاری از موتور سواران می رسد. ما هم معتقدیم این روش خوبی است اما اجازه دهید فرض کنیم موتورسیکلت شما به سرقت رفته، در این شرایط چه کاری از دست شما برمی آید؟ دزدگیر فقط در هنگام دزدی عمل می کنند و با آژیر کشیدن یا ارسال آلارم به موبایل می توانند راننده را از سرقت موتور با خبر کنند.

اما اگر موتور به سرقت برود دیگر نمی توانیم کاری کنیم. اما ردیاب خودرو دقیقا در موقعی که هیچ اثری از دارایی ما نیست به کارمان می آید. این دستگاه کوچک با ارسال دقیق موقعیت موتور می تواند به شما کمک کند تا سارق را به دام بیندازید.

برای خرید ردیاب موتورسیکلت چه نکاتی را رعایت کنیم؟

خرید جی پی اس موتورسیکلت چندان کار سختی نیست و با مراجعه به مراکز معتبر و سایت های اینترنتی فروش جی پی اس خودرو می توان موقعیت یاب را تهیه کرد اما بد نیست قبل از خرید چند نکته را مد نظر داشته باشید.

1-جی پی اس به همراه دزدگیر ترکیب طلایی مقابله با سرقت

دزدگیرهایی وجود دارند که مجهز به جی پی اس هستند و پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید جی پی اس یا ردیاب تهیه کنید به این نکته توجه داشته باشید. اگرچه قیمت این دستگاه بالاتر است اما می تواند امنیت یکپارچه ای را برای موتورسیکلت شما به همراه بیاورد. در حقیقت ترکیب جی پی اس با دزدگیر باعث می شود که حتی در صورت سرقت هم سارق نتواند کار خاصی انجام دهد و شما به سرعت بتوانید موتور خودرو را پس بگیرید.

2-به حجم باتری جی پی اس دقت کنید

از آنجا که جی پی اس های مخصوص موتورسیکلت به کمک آهنربای قوی به زیر باک یا کنار موتور می چسبند و از باتری خودشان تغذیه می کنند، در انتخاب ردیاب باید به حجم باتری دقت کنیم. همچنین در هنگام خرید دقت کنید که جی پی اس را انتخاب کنید که بتواند در مدت زمان کوتاه تری شارژ شود. البته این نکته را باید در خرید ارزانترین ردیاب خودرو یا جی پی اس های شخصی هم مورد توجه قرار داد.

3-جی پی اس را در مکان مناسبی نصب کنید و اپلیکیشن را با آن ست کنید

یکی دیگر از نکاتی که باید در خرید جی پی اس رعایت کنیم نصب ردیاب در مکان مناسب است. معمولا در هنگام خرید کارشناس می تواند به خریدار کمک کند تا مکان مناسب نصب را پیدا کنید. همچنین در هنگام خرید اپلیکیشین جی پی اس را بر روی گوشی خود نصب کنید. معمولا اپ ها برای تمامی سیستم های عامل نظیر آی او اس و اندروید طراحی می شوند.

با توجه به توضیحاتی که در این نوشته گفتیم با اطمنیان می توانیم ادعا کنیم جی پی اس بهترین وسیله تامین امنیت موتورسیکلت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها