شیب صعودی آمار سرقت‌های خودرو باعث شده است تا تامین امنیت خودرو به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های امروز صاحبان آن‌ها تبدیل شود. همچنین آمارها نشان می‌دهند، سیستم‌های ضد سرقت قدیمی مانند دزدگیرها، نمی‌توانند امنیت خودروی شما را تأمین کنند.
کد خبر: ۱۲۹۲۶۸۸

در چنین شرایطی اگر شما هم صاحب یک خودرو هستید احتمالاً به فکر استفاده از راه‌های جدیدتری هستید.

یکی از این روش‌های خلاقانه و البته کم هزینه، تبدیل گوشی به جی پی اس دستی است. در ادامه این مقاله می‌خواهیم با نحوه تبدیل گوشی به جی پی اس آشنا شویم و میزان کارایی آن به‌عنوان ردیاب خودرو را بررسی کنیم.

ردیابی افراد و خودرو با تبدیل گوشی به جی پی اس دستی

یکی از سرویس‌های رایجی که در تمام گوشی‌های هوشمند می‌توانید آن را پیدا کنید، سرویس GPS و GLONASS است.

بسیاری از نرم‌افزارهای تلفن‌های هوشمند از این سرویس‌ها برای مکان‌یابی استفاده می‌کنند. نرم‌افزارهای نقشه نیز با اتصال به اینترنت و GPS محل دقیق شما را نشان می‌دهند. علاوه بر این، از این سرویس‌ها می‌توان برای ردیابی نیز استفاده کرد.

نرم‌افزارهای خاصی وجود دارند که از سرویس جی پی اس استفاده و گوشی هوشمند شما را به یک ردیاب ساده تبدیل می‌کنند.

زمانی که گوشی به یک ردیاب تبدیل می‌شود، شما می‌توانید بدون هیچ هزینه اضافه‌ای از طریق یک تلفن هوشمند دیگر، محل دقیق افراد یا ماشینی که گوشی در آن قرار دارد را روی نقشه مشاهده کنید البته این جی پی اس های دستی چندان دقیق نیستند و هیچ‌گاه نمی‌توانند جای دستگاه حرفه‌ای ردیاب افراد را پر کنند. این حال در شرایط مختلف می‌توانند گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه و کار راه‌اندازی برای شما باشند.

تبدیل گوشی به جی پی اس دستی، راهنمای ساخت یک ردیاب ساده

برای تبدیل گوشی به ردیاب ساده به چه چیزهایی نیاز داریم؟

برای تبدیل گوشی به جی پی اس دستی، تلفن همراه پیشرفته‌ای نیاز ندارید. تنها چیزهایی که نیاز دارید، یک گوشی ارزان‌قیمت باقابلیت نصب نرم‌افزار ردیابی، اتصال به اینترنت و البته پشتیبانی از سرویس جی پی اس است.

حالا کافی است از بین نرم‌افزارهای مختلفی که برای ردیابی موبایل طراحی‌شده‌اند، یک گزینه را روی گوشی خود نصب کنید. نرم‌افزارهایی مانند MapME، Hurdlr، EverTrack، TripLog و InstaMapper بهترین گزینه برای تبدیل گوشی به ردیاب هستند.

اکثر این نرم‌افزارها نسخه تحت وب دارند و بعد از نصب می‌توانید از طریق مراجعه به سایت نرم‌افزارها، محل دقیق گوشی خود را مشاهده کنید. در مواردی نیز ممکن است نیاز به نصب برنامه‌ای مجزا روی کامپیوتر داشته باشید.

چگونه از گوشی به‌عنوان ردیاب خودرو استفاده کنیم؟

بعد از نصب نرم‌افزار مناسب و اتصال گوشی به اینترنت، گوشی ارزان‌قیمت و ساده شما تبدیل به یک دستگاه ردیاب می‌شود.

حالا کافی است تا این گوشی را در یک مکان مناسب درون خودرو قرار دهید و از طریق سایت سازنده نرم‌افزار، محل دقیق گوشی خود را مشاهده کنید. به‌این‌ترتیب حتی بعد از دزدیده شدن خودرو نیز می‌توانید آن از طریق گوشی خود پیدا کنید.

بااینکه این روش خلاقانه و تا حدودی مقرون‌به‌صرفه است اما مشکلات زیادی دارد. کارشناسان امنیت، استفاده از گوشی به‌عنوان جی پی اس خودرو را تأیید نمی‌کنند. به همین دلیل اگر به دنبال یک‌راه عالی برای جلوگیری از سرقت خودرو هستید، حتماً از ردیاب ماشین حرفه‌ای استفاده کنید. در ادامه با مشکلات تبدیل گوشی به ردیاب آشنا می‌شویم.

تبدیل گوشی به جی پی اس دستی، راهنمای ساخت یک ردیاب ساده

مشکلات تبدیل گوشی به جی پی اس دستی؛ معایبی که باید به آن توجه کنید

با توجه به نرخ بالای سرقت خودرو و نگرانی‌هایی که مالکان خودرو دارند، طبیعی است که راه‌حل‌هایی مانند تبدیل گوشی به ردیاب ماشین با توجه به هزینه پایینی که دارند، موردتوجه قرار بگیرند.

این روش خلاقانه ممکن است در شرایط خاصی به شما کمک کند اما مطمئناً یک ‌راه‌حل دائمی و بدون مشکل نیست. گوشی‌های هوشمند هیچ‌گاه نمی‌توانند جای ردیاب ماشین حرفه را پر کنند.

سرویس جی پی اس گوشی، بسیار ضعیف‌تر از یک ردیاب واقعی است. همچنین قطع شدن اینترنت یا تمام شدن باتری گوشی نیز مشکلات دیگری هستند که باید به آن‌ها توجه کنید. درنهایت فراموش نکنید سارقان امروزی به‌راحتی می‌توانند این گوشی‌های مخفی‌شده در خودرو را پیدا کنند. به‌این‌ترتیب بهتر است به توصیه کارشناسان عمل کنید و به سراغ ردیاب‌های واقعی بروید.

ردیاب خودرو، بهترین گزینه برای تأمین امنیت ماشین

اگر می‌خواهید در هرزمانی از مکان دقیق ماشین خود با خبر شوید و خیال خود را بابت امنیت خودرو به‌طور کامل راحت کنید؛ بهترین گزینه برای شما استفاده از ردیاب ماشین است. با استفاده از این جی پی اس های حرفه‌ای، دیگر با مشکلات تبدیل گوشی به جی پی اس دستی روبه‌رو نخواهید شد.

همچنین می‌توانید از امکانات پیشرفته‌تری مانند خاموش کردن موتور ماشین، اطلاع از باز شدن درب یا حرکت خودرو، شنود از راه دور و حتی ارسال پیام کمک در شرایط خطرناک بهره‌مند شوید. از طرفی با توجه به قیمت گوشی‌های هوشمند امروزی، حتی خرید بهترین ردیاب بازار با امکانات پیشرفته نیز مقرون به‌صرفه‌تر از تبدیل گوشی به جی پی اس خواهد بود.

تبدیل گوشی به جی پی اس دستی، راهنمای ساخت یک ردیاب ساده

به جای تبدیل گوشی به جی پی اس، از ردیاب‌های حرفه‌ای ایران رهیاب استفاده کنید

در این مقاله با نحوه تبدیل گوشی به جی پی اس دستی آشنا شدیم. این روش خلاقانه می‌تواند امنیت خودروی شما ارتقا دهد اما همان‌طور که اشاره کردیم بدون مشکل نیست. بهترین راه‌حل تأمین امنیت خودرو ازنظر کارشناسان، نصب یک ردیاب ماشین حرفه‌ای است.

اگر به دنبال یک فروشگاه معتبر برای خرید جی پی اس خودرو هستید، ایران رهیاب به‌عنوان معتبرترین و بزرگ‌ترین فروشگاه ردیاب در ایران بهترین گزینه برای شما است.

همین حالا می‌توانید با مشاهده قیمت ردیاب خودرو در سایت ایران رهیاب، با هزینه به‌مراتب پایین‌تر از خرید یک گوشی هوشمند صاحب یک ردیاب ماشین پیشرفته شوید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها