روزانه تیترهای مختلفی را با موضوع تعقیب غیر قانونی و استراق سمع از طریق نصب دستگاه شنود می‌خوانیم که همگی منجر به دستگیری مجرمان شده است. به همین خاطر هر فردی که قصد نصب ردیاب خودرو را داشته باشد به دلیل مشکلات قانونی منصرف می‌شود و تصور می‌کند در حال انجام عملی غیرقانونی است.
کد خبر: ۱۳۴۶۳۵۴
خرید جی پی اس برای تعقیب دیگران قانونی است؟
 
روزانه تیترهای مختلفی را با موضوع تعقیب غیر قانونی و استراق سمع از طریق نصب دستگاه شنود می‌خوانیم که همگی منجر به دستگیری مجرمان شده است. به همین خاطر هر فردی که قصد نصب ردیاب خودرو را داشته باشد به دلیل مشکلات قانونی منصرف می‌شود و تصور می‌کند در حال انجام عملی غیرقانونی است. اگر به فکر خرید جی پی اس برای تعقیب دیگران هستید و نگرانی قوانین و مقررات شما را آزار می‌دهد مطالعه این مقاله را از دست ندهید. راه‌های استفاده صحیح از جی پی اس برای پیشگیری از مشکلات و اتفاقات ناگوار را در ادامه این مطلب معرفی خواهیم کرد.
 


خرید جی پی اس مخفی خودرو برای دیگران ممنوع است


استفاده از تکنولوژی در کنار ایجاد امنیت و آرامش در زندگی، بُعد تاریک و غیرموجهی نیز دارد. افراد یا بهتر بگوییم سودجویان بسیاری با نصب جی پی اس مخفی خودرو و جی پی اس موبایل اقدام به آزار دیگران یا اخاذی‌های متعددی می‌کنند. همچنین عده‌ای نیز با خرید جی پی اس ماشین شنوددار مشغول استراق سمع، تعقیب و دریافت اطلاعات محرمانه دیگران هستند.

جی پی اس یا ردیاب یک دستگاه امنیتی و محرمانه است و در بسیاری از کشورهای جهان برای اجرای عملیات‌های نظامی و فوق سری استفاده می‌شود. همچنین با استفاده از جی پی اس‌های نظامی، اشخاص و خودروهای بسیاری را تحت کنترل و نظارت قرار می‌دهند. به همین دلیل چنانچه بدون کسب مجوز قانونی و اجازه افراد اقدام به نصب جی پی اس خودرو برای دیگران کنید، برخلاف قوانین و مقررات عمل کرده‌اید و مجرم شناخته می‌شوید. با توجه به این توضیحات اگر قصد خرید ردیاب برای ماشین دیگران با هدف پیشگیری از سرقت داشتید به اجازه آن‌ها نیاز خواهید داشت در غیر این صورت مرتکب جرم و شده‌اید.
 

خرید جی پی اس برای تعقیب دیگران قانونی است؟


جی پی اس نامحسوس شخصی برای تعقیب و کنترل دیگران جرم است


حتما بارها تبلیغات بسیاری را درباره نصب شنود در تلفن دیگران یا خرید جی پی اس نامحسوس برای تعقیب افراد دیده یا شنیده‌اید. متاسفانه یکی از ابعاد تاریک فناوری و تکنولوژی استفاده نادرست از ابزاری است که برای خدمت به انسان طراحی و تولید شده‌اند. پیش از اینکه درباره مزایای استفاده از جی پی اس همراه صحبت کنیم باید این نکته را بدانید که استفاده از دستگاه جی پی اس شنوددار برای تعقیب و استراق سمع جرم بوده و پیگرد قانونی دارد. نصب جی پی اس نامحسوس برای استراق سمع ورود به حریم خصوصی و شخصی افراد تلقی شده و به همین دلیل از نظر مراجع قانونی جرم است.

جی پی اس‌های شخصی ابزاری‌اند که با استفاده از آن‌ها می‌توان از موقعیت مکانی و جغرافیایی افراد مطلع شد. به همین خاطر والدینی که فرزندان محصل دارند برای کنترل مسیر رفت‌وآمد و پیشگیری از گم شدن آن‌ها از جی پی اس کودکان یا ردیاب اشخاص استفاده می‌کنند. این ردیاب‌ها مانند مچ بندهای ورزشی به دست کودکان بسته می‌شود و اطلاعات مورد نیاز را برای والدین ارسال می‌کند. یکی دیگر از موارد استفاده ردیاب اشخاص که منع قانونی ندارد، خرید ردیاب برای مراقبت از سالمندان و بیماران است. بسیاری از سالمندان در دوران پیری به بیماری آلزایمر یا فراموشی مبتلا می‌شوند. برخی از آن‌ها بارها از خانه بیرون می‌روند و دیگر مراجعه نمی‌کنند. اما با استفاده از ردیاب شخصی که مانند ساعت‌های هوشمند به مچ آن‌ها بسته می‌شود یا ردیاب‌های مخفی که در جیب لباس گذاشته می‌شود دیگر نگران گم شدن افراد سالمند نخواهید بود.
 


نصب جی پی اس روی ماشین شخصی از نظر قانون مشکلی ندارد


نصب جی پی اس از نظر قانونی با موانع و محدودیت‌های متعددی روبه‌رو است. برای مثال نمی توان روی ماشین دیگران ردیاب نصب کرد. یا استفاده از ردیاب برای کنترل و تعقیب دیگران جرم محسوب می‌شود و این موارد باعث بروز جرم‌های مختلف می‌شود. با وجود این موانع و قوانین چرا ردیاب‌های بسیاری تولید و روانه بازار می‌شوند؟ نکته‌ای که در خرید ردیاب اهمیت دارد دلیل استفاده از این ابزار پیشرفته است. ردیاب‌ها با توجه به نحوه عملکرد چیپست‌های جی پی اس فعالیت می‌کنند و اطلاعات واقعی را از ماهواره های موجود در ایستگاه‌های فضایی به دست می‌آورند. مهم‌ترین اطلاعاتی که ردیاب‌ها در اختیارمان قرار می‌دهند موقعیت جغرافیایی افراد، وسایل نقلیه و اشیاء گرانقیمت است.

با وجود کلیه محدودیت‌های موجود استفاده و نصبت جی پی اس روی ماشین شخصی بلامانع است. هر فردی می‌تواند برای پیشگیری از سرقت ماشین خود یا حتی برای مراقبت از کودکان یا افراد سالمند اقدام به خرید ردیاب کند. ردیاب‌ها یکی از ابزارهای پیشرفته در دنیای تکنولوژی هستند که برای خدمت به جامعه طراحی و تولید شده‌اند. حتی ردیاب هایی که مجهز به دستگاه شنود هستند را می‌توان با خیال آسوده روی ماشین شخصی نصب کرد تا از صدای داخل کابین در زمان ورود افراد ناشناخته به خودرو مطلع شد.
 

خرید جی پی اس برای تعقیب دیگران قانونی است؟
جی پی اس خودرو عرضه کننده انواع ردیاب‌ خودرو و شخصی برای پیشگیری از حوادث غیرمترقبه


در این مقاله بررسی کردیم که آیا نصب جی پی اس برای دیگران پیگرد قانونی دارد یا خیر؟ امیدوارم اطلاعات گفته شده در این مقاله کافی باشند تا از بروز هرگونه جرمی پیشگیری شود. در نظر داشته باشید هیچ‌کدام استفاده از ابزاری که بر اساس فناوری و تکنولوژی روز دنیا ساخته می شوند از نظر قانونی ایرادی ندارند. اما سواستفاده از این ابزار در راستای تعقیب، آزار و ایجاد مشکلات برای دیگران جرم محسوب می‌شود. یکی دیگر از نکاتی که در خرید جی پی اس باید به آن توجه کنید انتخاب فروشندگان معتبر است. با توجه به اینکه در طول سال‌های اخیر ردیاب‌ها به یک رقیب جدی برای دزدگیرها تبدیل شده‌اند متاسفانه افراد سودجود اقدام به فروش محصولات غیر اصل و تقلبی با هدف کسب درآمد‌های هنگفت می‌کنند.

فروشگاه جی پی اس خودرو بیشتر از 10 سال تجربه در طراحی، ساخت، تعمیر و واردات انواع ردیاب ماشین و اشخاص دارد. برای خرید بهترین مدل‌های ردیاب فقط باید با شماره تلفن 28426383021 تماس بگیرید. همکاران ما در واحد پشتیبانی و فروش جی پی اس خودرو آماده ارائه مشاوره رایگان در زمینه خرید انواع ردیاب مخفی برای ماشین و ردیاب اشخاص به شما عزیزان در سراسر ایران هستند.
 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها