بررسی دانسته‌ها و نادانسته‌های دانشمندان از 4مورد مشكوكی كه اتهام دخالت عوامل انسانی در انتشار کرونا را مطرح كرده است

فرضیه‌ های نشت آزمایشگاهی كووید در یك نگاه

یک تیم تحت هدایت سازمان بهداشت جهانی که در حال بررسی ریشه های شیوع کووید19 هستند اینبار توجه خود را به پرونده یک زن ایتالیایی مرموز معطوف کرده اند.
کد خبر: ۱۳۲۶۲۵۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، این جوان 25 ساله با علائمی نظیر گلودرد و ضایعات پوستی در نوامبر 2019 در یک بیمارستان در شهر میلان مورد معاینه قرار گرفت؛ یعنی درست یک ماه قبل از شناسایی بیماری ناشی از ویروس کرونا در شهر ووهان چین.

تحقیقات منتشر شده در ژانویه سال جاری نشان داد که نمونه پوستی که توسط این زن به جا مانده است  هنگامی که بعد از شش ماه بعد آزمایش شد  اثرات ویروس کرونا را نشان داد.

با توجه به این اتفاق حالا تمامی احتمالات مربوط به بازار غذاهای دریایی ووهان، آزمایشگاه های این شهر چین و یا مقصر بودن خفاش ها زیر سوال رفته است.

هویت این زن ناشناس باقی مانده است.

وال استریت ژورنال گزارش داد که بیمارستان پلیکلینوکوی میلان ایتالیا  اطلاعاتی را از این زن در اختیار رسانه ها نمی گذارند.

نکته حیرت انگیز این است متخصص پوستی به نام رافائل گیانوتی که این زن را درمان می کرد درگذشت.

پیش از این هم تحقیقات دیگر حاکی از آن بود ویروس کرونا قبل از ووهان در شهرهای دیگری در جهان نیز وجود داشته است.

محققان می گویند بررسی موارد مشکوک قبلی می تواند به تعیین یک جدول زمانی از انتشار اولیه ویروس کمک کند.

برای انجام این کار  تیم از بانک های خون در چندین کشور خواسته است که نمونه هایی را از اواخر سال 2019 برای وجود آنتی بادی ویروس کرونا آزمایش کنند.

مطالعات متعددی حاکی از آن است که افراد قبل از گزارش اولین موارد ویروس در ووهان چین، در سایر نقاط جهان به ویروس کرونا آلوده شده اند اما پرونده این زن ایتالیایی همچنان یکی از جذاب ترین موارد است.

آزمایش خون گرفته شده از زن در ژوئن سال 2020 از نظر آنتی بادی ویروس کرونا مثبت بود.

وال استریت ژورنال گزارش داد ، هنگامی که بیماری همه گیر در ایتالیا در اوایل سال 2020 رخ داد ، دکتر جیانوتی از طریق نمونه های بایگانی شده پوست به جستجوی هر گونه اثری از کووید -19 پرداخت. وی دو آزمایش بر روی نمونه پوست زن انجام داد که هر دو پروتئین سنبله و پوسته پروتئین را یافتند اما نمونه برای انجام آزمایش سوم مهم بسیار تخریب شده است.

هفته گذشته گروهی از دانشمندان نظریه نشت ویروس از آزمایشگاه ووهان را رد کردند

ائتلاف متخصصان بین المللی گفت هنوز هیچ مدرک معتبر علمی برای حمایت از به اصطلاح نظریه نشت آزمایشگاه وجود ندارد.

جریان اصلی تفکر این است که ویروس کرونا در ابتدا در خفاش ها ظهور کرده و به سمت یک نوع میزبان پریده است تا اینکه سرانجام به انسان منتقل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها