عضو انجمن علمی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران:

شدت سرایت کرونا «دلتا» ۱۵ برابر گونه انگلیسی و آفریقایی است

دلتا انسان را می بلعد!

«دلتا» به عنوان یکی از گونه های جهش یافته خانواده ویروس کرونا، خطرناک ترین، مسری ترین و بدترین ویروسی است که تا به حال شیوع پیدا کرده.
کد خبر: ۱۳۲۵۶۴۲

به گزارش جام جم آنلاین  ،  دلتا در سراسر جهان توحش ایجاد کرده است.

بر اساس گزارش دیلی میل کارشناسان انگلیسی می گویند باید روز اعلام آزادی از کرونا که در این کشور نوزدهم جولای است لغو شود چرا که دلتا وضعیتی بدتر از یک سال اخیر در این کشور رقم خواهد زد.  

در آمریکا، چین و سایر کشورهای بزرگ و کوچک و پرجمعیت و کم جمعیت دلتا به سرعت در حال گسترش است.

دلتا به عنوان ویروسی مسری معرفی می شود که هم قدرت کشندگی بالاتری دارد و هم میزان بستری شدن بیماران را بالاتر می برد.

کارشناسان هشدار داده اند اگر سرعت واکسیناسیون در جهان بالاتر نرود هیچ دولتی اعم از توسعه یافته و نیافته یارای مقابله با آن را ندارد.

تخمین برخی از کارشناسان دیگر نیز حاکی از آن است بین 5 تا 7 ثانیه فرصت لازم است تا به محض روبرو شدن با یک فرد آلوده به ویروس کرونای دلتا به دلتا آلوده شوید.

نشریه تایمز استرالیا از میزان سرایت و عفونی بودن ویروس دلتا تعبیر جالبی دارد: «دلتا انسان را می بلعد».

از سویی دیگر گزارش های دیگر حاکی از آن است واکسن های مختلف کرونا یکی پس از دیگری در مقابل دلتا کم اثر بودن خود را نشان می دهند.

هم اکنون در اراضی اشغالی رژیم صهیونیستی بسیاری از افرادی که قبلا با واکسن فایزر واکسینه شده بودند اکنون مبتلا به کرونا از نوع دلتا هستند.

سازمان جهانی بهداشت با معرفی کردن ویروس کرونا به عنوان ویروس غالب بسیار هشدارهای نگران کننده ای می دهد و بر روی واکسینه شدن سریع مردم جهان تاکید می کند.

این سازمان همچنین نگرانی شدید را بابت فاصله بسیار زیاد واکسینه شدن در میان کشورهای مختلف ابراز داشته و تاکید کرده که کشورهای ضعیف و کم درآمد با موج گسترده ای از مرگ و میر ناشی از کرونای جهش یافته دلتا روبرو خواهند شد.

دلتا هم اکنون در بسیاری از کشورهای جهان همانند آمریکا و انگلیس به ویروس غالب در میان مبتلایان تبدیل شده است.

بر اساس گزارش سی ان ان هم اکنون نیمی از مبتلایان جدید آمریکایی به دلتا مبتلا شده اند.

همچنین بر اساس گزارش دیگری از همین سی ان ان نوع جدید جهش یافته کرونا که همان دلتا است بیشتر در مورد استروئیدهای موجود در بدن تاثیرگذار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها