مدیرکل آموزش و پرورش تشریح خراسان رضوی کرد:

جزئیات ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع در مدارس خراسان رضوی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: دانش‌آموزانی که مدارک اقامتی معتبر ندارند، برای ثبت ‌نام در مدارس باید در ابتدا به اداره اتباع مراجعه کنند و پس از اخذ تعهد و دریافت نامه‌های مربوط، برای ادامه روند اداری به آموزش و پرورش مراجعه داشته باشند.
کد خبر: ۱۳۲۵۱۹۴

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی،خدابنده درخصوص ثبت ‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی، اظهار کرد: فرایندهای اجرایی و مراحل ثبت‌ نام دانش‌آموزان اتباع همانند روال اداری و قانونی سال گذشته است، امسال مراحل ثبت ‌نام دانش آموزان اتباع همانند دیگر دانش‌آموزان ایرانی انجام می‌شود لذا اگر مشکلی در فرایند ثبت‌ نام در سامانه‌های پادا و سیدا وجود داشته باشد، اشکال سیستمی است که به ‌زودی رفع خواهد شد.
 
وی با تاکید بر این که هیچ دانش‌آموزی برای ثبت ‌نام پشت در مدارس نخواهد ماند، اظهار کرد:‌ ثبت‌ نام دانش‌آموزان اتباعی که مدارک هویتی کاملی اعم از گذرنامه و روادید معتبر، گذرنامه خانوادگی، دفترچه پناهندگی، کارت آمایش ۱۵ یا ۱۶، کارت هویت ۱۴ یا ۱۵، برگه تردد و دفترچه اقامت ویژه دانش‌آموزان اتباع داشته باشند بدون هیچ مشکلی انجام خواهد شد، البته دانش‌آموزانی که مدارک اقامتی معتبری ندارند، می‌توانند پس از مراجعه به اداره اتباع و اخذ تعهد و با توجه به دستورالعمل‌های اداره اتباع، پس از دریافت نامه ‌های مربوط، برای ادامه روند اداری به آموزش و پرورش مراجعه کنند. تلاش ما بر این است که مسیر دریافت نامه‌ها و مراحل ثبت ‌نام تسهیل شود تا هیچ دانش‌آموزی از تحصیل باز نماند.
 
وی افزود: تعداد کلیه دانش‌آموزان لازم‌ التعلیم اتباع که در سال تحصیلی گذشته به آموزش و پرورش استان مراجعه کرده‌اند، حدود ۶۰ هزار نفر است که در مدارس ثبت‌ نام شده‌اند. دانش‌آموزان اتباع می‌توانند بدون هیچ منعی در کنار دیگر دانش‌آموزان ایرانی تحصیل کنند، سال گذشته حدود ۹۰۰ دانش‌آموز افغانستانی در مدرسه‌ای در منطقه تبادکان که بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز داشت تحصیل کردند و خوشبختانه تاکنون هیچ مشکلی هم برای آن ها به‌ وجود نیامده است.
 
وی با تاکید بر این که ثبت‌ نام دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس به ‌صورت رایگان انجام می‌شود، ادامه داد: اتباع برای تحصیل مبلغی را تحت عنوان شهریه به مدارس پرداخت نمی‌کنند. البته تعدادی از سازمان‌ های مردم نهاد نیز در تهیه کتاب های درسی و هزینه‌ های بیمه دانش‌آموزی و سایر هزینه‌های تحصیلی به این دانش‌آموزان کمک می‌کنند. همچنین دانش‌آموزان اعم از ایرانی یا اتباع خارجی می‌توانند مبلغی را تحت عنوان کمک به مدرسه پرداخت کنند که صرف موارد فوق برنامه می‌شود و پرداخت آن کاملا اختیاری است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها