نماینده سابق آمریکا در امور سوریه:

واشنگتن با تهران سرِ جنگ ندارد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه:

برجام جایگزین معقولی ندارد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ضمن بیان این که توافق هسته‌ای ایران هیچ جایگزین معقولی ندارد، افزود بدون آن صلح و امنیت آسیب‌پذیرتر خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۲۴۸۵۶

به گزارش جام جم آنلاین، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت برجام جایگزینی ندارد.

صفحه توییتری سفارت روسیه در انگلیس در پیامی به نقل از وی، اعلام کرد: برجام جایگزین معقول ندارد و بدون آن صلح و امنیت آسیب‌پذیرتر می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر ضمن ابراز امیدواری در خصوص احیای برجام، بر لزوم ایجاد شرایطی برای عادی‌سازی همکاری بین‌المللی با ایران در زمینه‌های اقتصادی و تجاری، و تحقیقات علمی و فناوری تأکید کرده بود.

دولت «جو بایدن» مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ ای برجام را فراهم کند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ با نقض تعهدات آن کشور از این توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج شد و سیاست موسوم به «فشار حداکثری» را در دستور کار قرار داد.

مقام‌های دولت جو بایدن بارها به صراحت به شکست سیاست فشار حداکثری اعتراف کرده‌اند اما تاکنون از انجام اقداماتی که برای بازگشت به این توافق لازم هستند سرباز زده‌اند.

با گذشت حدود دو هفته از پایان ششمین دور مذاکرات به منظور احیای برجام در شهر وین اتریش، هنوز زمان دور بعدی مذاکرات وین (دور هفتم) اعلام نشده و در همین خصوص «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در این مذاکرات در توئیتی نوشت که طرف‌های مذاکره کننده به زمان بیشتری نیاز دارند.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها