معاون میراث فرهنگی استان زنجان:

آغاز مرمت، بهسازی و ساماندهی بافت تاریخی روستای قوزلو

معاون میراث فرهنگی استان زنجان از مرمت، بهسازی و ساماندهی بخش مرکزی بافت تاریخی روستای پلکانی قوزلو خبر داد.
معاون میراث فرهنگی استان زنجان از مرمت، بهسازی و ساماندهی بخش مرکزی بافت تاریخی روستای پلکانی قوزلو خبر داد.
کد خبر: ۱۳۲۴۰۷۸
به‌گزارش  جام جم آنلاین زنجان،  محمدرضا محمدپور  گفت: عملیات مرمت شامل، ازاره چینی آجری، اندود کاهگل بدنه های دیوارهای کناری و کف سازی و ساخت پلکان با سنگ پلاک در کوچه اصلی روستای تاریخی قوزلو انجام خواهد شد.

معاون میراث فرهنگی استان گفت: ایجاد پلکان در سراشیبی این روستا که به طول 150 متر مربع است با نظارت فنی کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان بهسازی و ساماندهی خواهد شد.

او افزود: معاونت میراث فرهنگی در راستای احیای بافت های با ارزش، حفظ و احیای سنت ها و فرهنگ روستاهای هدف گردشگری و تحکیم عمومی و اقتصادی روستا اهتمام ویژه ای دارد.

محمدپور گفت: معابر این روستا شیب بسیار زیادی دارد و یکی از اصلی‌ترین محله های این روستا برای ایجاد زیر ساخت­های گردشگری انتخاب شده است. در ساخت خانه‌های بافت قدیمی از مصالح بومی مانند چوب، خشت، گل و سنگ استفاده شده است. این روستا در دامنه کوه قرار گرفته و به سبب موقعیت جغرافیایی و پلکانی بودن منظره و به لحاظ زیبایی شناسی و ساختار معماری در نوع خود بی نظیر است.

معاون میراث فرهنگی استان بیان کرد: مجموعه عوامل طبیعی و تاریخی این روستا، آن را به یکی از ممتازترین روستاها در حوزه فرهنگی و گردشگری تبدیل کرده و در صورت توجه و اهتمام دستگاه های متولی حوزه گردشگری می تواند گردشگران را به خود جذب کند. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها