نشست بررسی روابط تجاری ایران و عمان در هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت: نقشه راه عملیاتی توسعه تجارت میان ایران و عمان از طریق استان هرمزگان باید ترسیم شود.
استاندار هرمزگان گفت: نقشه راه عملیاتی توسعه تجارت میان ایران و عمان از طریق استان هرمزگان باید ترسیم شود.
کد خبر: ۱۳۲۴۰۶۴
نشست بررسی روابط تجاری ایران و عمان در هرمزگان
به گزارش جام جم آنلاین هرمزگان،استاندار هرمزگان گفت: نقشه راه عملیاتی توسعه تجارت میان ایران و عمان از طریق استان هرمزگان باید ترسیم شود.

 فریدون همتی در دیدار با سفیر عمان افزود: باتوجه به همسایگی و مرز‌های آبی مشترک ایران و عمان از طریق هرمزگان و ارتباط نزدیک و صمیمانه دو کشور علاقه‌مند به افزایش همکاری‌ها به ویژه در زمینه تبادل کالا و تجارت با عمان در هرمزگان هستیم.

وی گفت: تجار و بازرگانان ۲کشور می‌توانند از طریق راه اندازی بازارچه مشترک مرزی با یکدیگر ارتباط داشته باشند.

همتی با اشاره به فعال کردن خط کشتیرانی بنادر هرمزگان با کشور عمان افزود: سرمایه‌گذاران کشور عمان می‌توانند در شهرک صنعتی دو هزار هکتاری جاسک، حضور و فعالیت داشته باشند.

استاندار هرمزگان با بیان این که ایجاد زیرساخت‌های گردشگری بین ۲ کشور امکان پذیر است، گفت: توسعه صادرات محصولات کشاورزی هرمزگان به عمان از دیگر ظرفیت‌ها برای همکاری است که باید فعالانه پیگیری شود.

سفیر عمان در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با اشاره به سابقه تاریخی روابط ایران و عمان، گفت: از توسعه روابط تجاری با ایران از طریق هرمزگان استقبال می‌کنیم و همکاری لازم را در این زمینه خواهیم داشت.
ابراهیم بن احمد المعینی افزود: تلاش می‌کنیم تجار و بازرگانان ۲ کشور با هم ارتباط خوب و نزدیک داشته باشند و منافع دو  طرف تامین شود.

بیشتر بخوانید:  اختصاص اعتبار برای جبران خسارت صنایع دستی در بندرعباس

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان نیز در این دیدار با بیان اینکه راه اندازی مجدد دفتر تجاری عمان در بندرعباس تاثیر مهمی در مراودات تجاری ما با این کشور دارد، گفت: خواهان فعالیت دوباره این دفتر در بندرعباس هستیم.

محمدرضا صفا افزود: مراودات تجاری بین عمان و هرمزگان می‌تواند با ایجاد زیرساخت‌ها و ساز و کار‌های حمایتی به بالاترین سطح خود برسد و احیای دوباره دفتر تجاری عمان در بندرعباس امری ضروری است.
وی گفت: اتاق بازرگانی بندرعباس از پارسال دفاتر نمایندگی اتاق بازرگانی هرمزگان در بندرلنگه، جاسک، میناب و سیریک را راه اندازی کرده است.

سعید شعبان رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در بندرعباس نیز گفت: اکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا از ورود لنج‌های چوبی حامل مواد غذایی شهرستان جاسک به بنادر عمان جلوگیری می‌شود و این مقوله لنج داران این شهرستان را برای امرار معاش با مشکل مواجه ساخته است و نیاز به بررسی بیشتر برای رفع این مشکل تلاش کنیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها