سخنگوی ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز

واکسن کرونا ایمنی کامل ندارد

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: تزریق واکسن هیچ تضمینی برای عدم ابتلا به کرونا محسوب نمی شود.
کد خبر: ۱۳۲۳۵۷۵
به گزارش جام جم آنلاین البرز؛ مهرداد بابایی، گفت: تزریق واکسن هیچ تضمینی برای عدم ابتلا به کرونا ندارد زیرا جهش های جدید این ویروس غیرقابل پیش بینی است.
او افزود: نگرانی ها باتوجه به شیوع ویروس کرونا زیاد شده است و در برخی نقاط کشور از جمله تهران با اوج گیری این ویروس مواجه هستیم.
بابایی گفت: نباید کرونا را دست کم بگیریم و نباید فکر کنیم دوران این ویروس تمام شده است؛ این ویروس به سادگی دست از سرما برنمی دارد.
او افزود: آن کشورهایی که واکسیناسیون عمومی داشتند و دستورالعمل های بهداشتی را کنار گذاشته بودند، با آغاز شیوع ویروس جهش یافته مجددا به استفاده از ماسک روی آورده اند.
سخنگوی ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: اگر کشوری برابر کرونا موفق بوده به این دلیل است که یا از واکسن استفاده کرده یا شیوه نامه های بهداشتی را اجرا کرده است.
او افزود: روند واکسیناسیون در البرز ادامه دارد و هیچ وقت میزان واکسن در این استان به صفر نرسیده است.
بابا گفت: اکنون تزریق واکسن برای افراد بالای هفتاد سال و بیماران صعب العلاج و افرادی که دارای بیماری های زمینه ای هستند، انجام می شود.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها