وزیر کشور گفت: روند قاچاق نسبت به سال‌های گذشته کاهشی بوده است، اما هنوز قابل قبول نیست.
کد خبر: ۱۳۲۳۵۶۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جمع خبرنگاران افزود: در جلسه امروز طبق گزارش مفصلی که دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سال ۹۸ ارائه کرد، روند قاچاق کالا نسبت به سال‌های قبل کاهشی است، اما هنوز این روند قابل قبول نیست.

وی گفت: وقتی صحبت از مبارزه و مقابله با قاچاق کالا و ارز می‌شود همه ذهن‌ها به بحث کنترل‌ها به ویژه کنترل فیزیکی سوق پیدا می‌کند، اما این گونه نیست و باید عوامل مختلفی که تأثیرگذار است در نظر گرفته شود.

وزیر کشور به آماری از قاچاق کالا از داخل به خارج و از خارج به داخل اشاره کرد و افزود: ۱۲ و نیم میلیارد دلار قاچاق کالا از خارج به داخل و ۴ و نیم میلیارد دلار نیز از داخل به خارج بوده است که در مقایسه با سال‌های قبل روند کاهشی دارد.

آقای رحمانی فضلی گفت: موضوع سامانه‌ها از سال ۹۷ به طور جدی مطرح شد که ۴۰ درصد پیشرفت داشتیم، اما اکنون سرجمع ۷۲ درصد پیشرفت داریم و در برخی از سامانه‌ها نیز پیشرفت‌های ۱۰۰ درصدی گزارش می‌شود.

وی افزود: در واقع یکی از راه‌های کنترل قاچاق کالا همین سامانه هستند که از مبدأ تا مقصد کالا را کنترل کنیم ضمن این که پیش از این کمبود داده‌ها و کمبود پردازه‌ها را داشتیم که اکنون این کمبود‌ها را نداریم.

وزیر کشور گفت: قرار بود ۴۰ تا ۴۵ سامانه در این حوزه یکپارچه باشند و سیستم آن‌ها یکی شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها