از «جنگ خیالی با ایران» تا زمزمه‌های «ترسناک» در کاخ سفید

روز پُر گاف بایدن (+فیلم)

رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه بعد از گافی که درباره ایران داد و پس از آن کنفرانس مطبوعاتی عجیبی که در کاخ سفید برگزار کرد، بار دیگر سوژه فضای مجازی شد و به نگرانی‌ها درباره وضعیت سلامت ذهنی خود دامن زد.
کد خبر: ۱۳۲۲۹۵۶

به گزارش جام جم آنلاین، «جو بایدن» رئیس‌ جمهور آمریکا روز پنجشنبه در گافی جدید در سخنرانی خود در کارولینای شمالی، گفت که کرونا تعداد بیشتری از آمریکایی‌ها را در مقایسه با قربانیان مجموع جنگ‌ های آمریکا در قرن گذشته به کام مرگ کشانده و هنگام نام بردن از این جنگ‌ها، از جنگ خیالی «آمریکا و ایران» نام برد که هرگز وجود خارجی نداشته است.

به گزارش نشریه آمریکایی «نیویورک پست»، بایدن در این خصوص گفت: ما در سال گذشته ۶۰۰ هزار نفر را در آمریکا از دست دادیم، که بیش از هر جانی است که در جنگ جهانی اول، جنگ جهانی دوم، جنگ ویتنام، عراق، ایران، در مجموع و در افغانستان از دست رفت. در یک سال بیش از هر جنگ بزرگ در قرن بیستم و بیست و یکم قربانی دادیم.

اما گاف بایدن به همینجا ختم نشد و او در همان روز در یک کنفرانس خبری کاخ سفید هم حرکاتی غیرعادی را بروز داد و هنگام پاسخگویی به برخی از سوالات خبرنگاران در خصوص لایحه اصلاحات زیرساختی، پاسخ‌های خود را زمزمه کرد.

تعداد بازدید : 85

 

این گاف‌ها در عین ایجاد نگرانی در خصوص سلامت عقلی او، بار دیگر وی را به سوژه فضای مجازی تبدیل کرد.

یکی از کاربران توییتر در حساب کاربری خود نوشت: یک نفر از بایدن بپرسد ما کی با ایران جنگیدیم. حتماً من متوجه (این جنگ) نشدم.

یکی دیگر به طنز پرسید «آیا بایدن همین الان علیه ایران اعلان جنگ کرد!؟ او همین الان آن (ایران) را در فهرست کشورهایی که آمریکا در آن‌ها درگیر بوده، قرار داد.»

روز پنجشنبه همچنین فضای توییتر پر شد از صحبت درباره کنفرانس خبری او که از سوی کاربران، کنفرانس مطبوعاتی «ترسناک» کاخ سفید لقب گرفت و هشتگ «جو ترسناک» ترند شد. برخی از قانون‌گذاران آمریکایی جمهوری‌خواه از جمله «اندی بیگز» نماینده ایالت آریزونا و «کلودیا تنی» از نیویورک در خصوص این که چقدر رفتار بایدن عجیب و ترسناک به نظر می‌رسید، اظهارنظر کردند.

پیشتر «رانی جکسون» پزشک سابق کاخ سفید و عضو جمهوری‌خواه کنگره از ایالت تگزاس گفت که در حال دست به دست کردن نامه‌ای در بین همکاران جمهوری‌خواه خود در مجلس نمایندگان است که در آن خواستار انجام آزمایش شناختی جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا شده تا مشخص شود که آیا او به لحاظ ذهنی برای فرماندهی تمامی نیروهای مسلح مناسب است یا خیر.

جکسون بعد از انتشار خبر درخواستش، در توییتی اعلام کرد این نامه را برای بایدن، «کوین اوکانر» پزشک او و «آنتونی فائوچی» مشاور ارشد پزشکی رئیس‌جمهور آمریکا ارسال کرده است. تاکنون ۱۳ جمهوری‌خواه دیگر در امضای این نامه به وی پیوسته‌اند.

اخیراً رفتار آشفته و گاف‌های آشکار بایدن موجب شده که محافظه‌کاران آمریکایی موضوع ناتوانی وی را مجدد مطرح کنند.

فیلم‌های ویدئویی از گاف‌های لفظی و اشتباهات بایدن از زمان ریاست‌جمهوری مانند فراموش کردن نام مقام‌های خود در نشست‌ها نیز تاییدی بر ناتوانی جسمانی و ذهنی وی است.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها