تا امروز به هر نامی که این سیاره را می شناختیم _ونوس، زهره و یا ناهید_ حالا باید بدانیم این سیاره زنده است و بر خلاف تصور یک سیاره مرده و فاقد حیات محسوب نمی شود.
کد خبر: ۱۳۲۲۶۱۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، سیاره زهره به عنوان قل شیطانی سیاره زمین شناخته می شود.

اکنون شواهدی زمین شناسانه از پوسته این سیاره نشان می دهد که این سیاره حیات دارد.

مطالعه جدید نشان می دهد ، صفحاتی که پوسته آن را تشکیل می دهند به صورت بلوک های پوسته ای در حال حرکت هستند که مانند تکه های شکسته شده یخ بسته بندی شده بر روی یکدیگر قرار گرفته اند.

به گفته تیم دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی ، حرکت این بلوک ها می تواند نشان دهد که سیاره همسایه زمین هنوز از نظر زمین شناسی فعال است.

این کشف با استفاده از تصاویر گرفته شده از سطح مأموریت ماژلان ناسا ، که در سال 1989 برای این سیاره پرتاب شد و از رادار برای کاوش در جو غلیظ استفاده کرد ، می تواند بینشی از زمین ساخت های سیاره فراخورشیدی و زمین اولیه را فراهم کند.

سه ماموریت جدید علوم سیاره ای در اواخر این دهه از ناسا و ESA آغاز شده است که این موضوع را با جزئیات بیشتری بررسی می کند. محققان می گویند این یافته مهم است زیرا نور تازه ای را بر دنیای خواهر سیاره زمین روشن می کند.

مدت ها تصور می شد که ناهید دارای پوسته بیرونی جامد بی حرکت یا لیتوسفر است ، دقیقاً مانند مریخ یا ماه.

در مقابل  لیتوسفر زمین به صفحات تکتونیکی شکسته شده است  که جدا از هم و در زیر یکدیگر روی یک لایه گوشته ضعیف و گرم قرار می گیرند.

پل بیرن ، نویسنده اصلی این تحقیق گفت: «ما الگویی را که قبلاً شناخته نشده بود از تغییر شکل زمین ساختی در ناهید شناسایی کردیم؛ الگویی که با حرکت داخلی درست مثل زمین حرکت می کند. اگرچه با زمین ساختی که در حال حاضر روی زمین می بینیم متفاوت است اما هنوز هم شواهدی از حرکت داخلی در سطح سیاره نشان می دهد.»

به هر حال زهره یک سیاره پویا و زنده است و دانشمندان فضایی در حال تلاش برای یافتن سایر علائم حیاتی بر روی این سیاره هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها