صابر کاظمی، ملی‌پوش والیبال در گفت‌وگو با جام‌جم: آرزوی هر بازیکنی هست که شاگرد آلکنو باشد

معروف، بزرگتر ماست

وقتی شهرام محمودی، درگیر جراحی کمرش شد، خیلی‌ها با تنها ماندن امیر غفور نگران تیم‌ملی شدند اما صابر کاظمی، با هر اسپکی که در لیگ می‌زد، همه را امیدوار‌تر می‌کرد.
کد خبر: ۱۳۲۰۳۴۶

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ،  پشت‌خط ‌زن جوان ملی‌پوش، با این‌که خوشحال است اما اتفاقات خوش را تازه شروع راه طولانی‌اش می‌داند، راهی که به المپیک توکیو ختم می‌شود. به نظر او روحیه جنگندگی جوانان و تجربه سوپر‌استارها، دلیل درخشش تیم‌ملی والیبال ایران است.

 

بعداز بازی خوب مقابل روسیه، بنای بازی مقابل تیم‌ها را برای برد گذاشته بودید؟

بازی اول مقابل روسیه اولین بازی بود که‌ من و چند تا از بچه‌های دیگر تیم، به طور ثابت از اول ‌کنار هم بازی کردیم و هما‌ن طور که ‌خودتان ‌می‌گویید ‌بازی خوبی به نمایش گذاشتیم‌. البته حریف هم کوچک نبود، ‌روسیه پر‌افتخار بود، با چند سابقه قهرمانی‌ لیگ جهانی و حتی قهرمانی المپیک را ‌در کارنامه‌اش دارد. آن ‌بازی خیلی ‌به ما کمک کرد تا بچه‌ها بیشتر با هم هماهنگ شوند و بعد هم دیگر از بازی مقابل هلند دیدید که موتور تیم روشن شد و خیلی راحت آنها را شکست دادیم.

وقتی بازی را با پیروزی تمام می‌کنید، با خیال راحت می‌خوابید؟

خیال راحتی وجود ندارد. درست است که این بازی‌ها پیش درآمدی برای المپیک است و بیشتر به چشم بازی‌های تدارکاتی دیده می‌شوند، اما من خودم به شخصه سعی می‌کنم بهترین نمایش را در بازی‌ها داشته باشم تا شرمنده دعای خیر مردم و لطفی که این مدت شامل حالم شده، نشوم.

چطور آلکنو به شما جوان‌ها اعتماد کرد؟ قبل از شروع بازی‌ها حرف خاصی زد؟ بیشتر روی چه چیزی تاکید داشت؟

او مربی خیلی خیلی بزرگی است و خوشحالم که با او کار می‌کنم. آلکنو به خاطر آینده‌نگری والیبال ایران و بیشتر در تمرینات روی سرویس‌ها و توپ‌های بلند تاکید داشت که خدارا شکر جواب اعتمادش را به خوبی دادیم.

 چه اتفاقی افتاد که بازیکنان جوانی مثل تو، حالا این قدر راحت و بدون استرس بازی می‌کنید؟ با این‌که اکثر بچه‌ها تجربه لیگ ملت‌ها را نداشتند.

درست است که تجربه، معیار خیلی مهمی برای موفقیت هست، اما اعتماد سرمربی به ما و نکته‌های  فنی که به ما تزریق می‌شد، روحیه و اعتماد به نفس ما را خیلی بالا برد که نتیجه‌اش را همه در بازی‌ها می‌بینند. به نظرم روحیه جوانی و جنگندگی کنار تجربه بزرگان تیم مثل سعید معروف و سید‌محمد موسوی تا به اینجا برای تیم ایران مثمرثمر بوده است. آنها به جوانان کمک می‌کنند تا راحت‌تر و بدون استرس بازی کنند.

 با این بردها و بالا رفتن انگیزه بچه‌ها‌، در واقع برای بقیه  تیم‌ها هم خط و نشان کشیدید.

همان‌طور که ‌گفتم ‌همه ‌سعی ما، ‌برای ‌بهترین نمایش در لیگ ملت‌هاست تا نهایت استفاده از این بازی‌ها را برای آمادگی و هماهنگی کامل بچه‌ها با هم ‌ببریم‌. اگر به امید خدا این نتیجه‌ها ادامه‌دار باشد خط و نشان خود به خود برای بقیه تیم‌ها کشیده می‌ شود.

 تو چه نتیجه‌ای را ‌برای تیم در لیگ ملت‌ها پیش‌بینی می‌کنی؟

من ‌نمی‌توانم نتیجه و جایگاه خاصی را‌ برای تیم پیش‌بینی کنم ‌ولی قول می‌دهم، درزمین همه تلاشم را به کار بگیرم تا کنار بچه‌های تیم دل مردم را شاد کنیم.

گردش سرماخوردگی بین بچه‌ها یا حتی احتمال ابتلا به کرونا، تو و بقیه بچه‌ها را نگران نکرد؟

ما همه‌ پروتکل‌ها بهداشتی را رعایت می‌کنیم و با تست pcr که هر چهار روز یک بار می‌دهیم، جایی برای نگرانی نمی‌ماند.

پیروزی‌هایی که تیم گرفت به دلیل تغییر ترکیب و آنالیز تیم است یا آمادگی که بچه‌ها روز به روز پیدا می‌کنند؟

با تغییر ارنج تیم در هر بازی، آنالیز تیم ایران برای رقبا خیلی سخت است. ما اگر بازی اول مقابل ژاپن را باختیم به دلیل نداشتن بازی تدارکاتی و هماهنگی بود، بعد وقتی اولین برد مقابل هلند را گرفتیم، هم تیم هماهنگ شده و هم روحیه خوبی گرفتیم.

تا به حال دو بار امتیاز‌آورترین بازیکن بازی شده‌ای، از این قضیه راضی هستی و به جایی که می‌خواستی رسیدی؟

خوشحالم بابت این‌که‌ امتیازآورترین بازیکن زمین شده‌ام،‌ ولی راه درازی دارم، چرا که هدفم ‌المپیک است.

 وقتی در لحظات حساس امتیاز می‌گیری با تشویق آلکنو، انگیزه‌ات بیشتر می‌شود تا بهتر کار کنی؟

بله، صدرصد بیشتر می‌شود. به هر حال فکر می‌کنم ‌آرزوی هر بازیکنی است که شاگرد آلکنو باشد.

بازی کنار سعید معروف چطور است؟ چون ‌خیلی‌ها معتقدند معروف در تیم‌ملی باند دارد. واقعا  تو در این مدت این قضیه را حس کردی؟

سعید معروف فوق‌العاده است. بازی کنار او ‌برایم خیلی دوست‌داشتنی و لذت‌بخش است. او به عنوان بزرگتر به همه بچه‌ها کمک می‌کند و اصلا چیزی به عنوان باند در تیم ندیده‌ام.

مازیار فیروزی - گروه ورزش / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها