زاکانی در نشست خبری:

افشای ۲۰ نفر از مفسدان/ توضیح درباره تحصیل دختر در سوییس

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت:محور اول که باید در کوتاه مدت به آن پرداخته شود، اقتصاد و مدیریت است چرا که اقتصاد ما اسما مردمی است ولی رسما دولتی است.
کد خبر: ۱۳۱۸۰۹۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زاکانی نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری که امروز شنبه ۸ خرداد  برگزار شد، اظهار کرد: امروز ما با تعارضی مواجه هستیم. داشته های ما با آنچه روی صحنه است تفاوت جوهری دارد. ایران از یک سو دارای رهبری آگاه ، مردم در صحنه ایثارگر، نخبگان و اندیشمندان دارای اندیشه تحولی، داشتن ۶ درصد امکانات جهان است اما قبیله گرایی ها فسادهای بزرگ اقتصادی و تبعیض و رانت و فقر دردناکی که در جامعه مشاهده می کنیم روی دیگر تلخ وضعیت است که عوارض بی کفایتی، سود جویی و قدرت طلبی است.

زاکانی گفت: امروز شرایط و پلشتی هایی داریم که طاقت مردم را برده و آسیب هایی وارد کرده که قابل تحمل نیست. نیازمند انقلاب بزرگ و متحول کننده هستیم که در جهت سازندگی و تحقق اهداف انقلاب اسلامی است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: همه به شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی پایبند هستیم و هیچ فلسفه ای جز توسعه عدالت نباید مد نظر حکومت اسلامی باشد. تمام برنامه های من معطوف به عدالت، استقلال، معنویت، توسعه و فساد ستیزی است.

زاکانی با بیان اینکه بزرگترین دشمن ما کاهلی و از خود باختگی است، اظهار کرد: با فهم دقیق مسائل کشور و ایجاد شبکه مرتبط و دقیق به نقطه کانونی که باید آن را اصلاح کنیم دست گذاشته ایم. دو نوع نگاه داریم یک نوع نگاه به ریشه ها و نوع دیگر پرداختن به عوارض است.

وعده نادرست نمی دهم

زاکانی افزود: وعده نادرست نمی دهم و ماهی گیری را به همه یاد می دهم و اگر ضرورت داشته باشد به بخش هایی از جامعه خواهیم رسید تا کمرشان زیر بار جامعه نشکند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: سرطان جز کوچکی در بدن است و امروز کشور ما دچار سرطان است. به عنوان پزشک حاذق آمده ام تا با ارائه طریق بر محور نخبگان این سرطان را درمان کنم.

شعارِ دولت نمی تواند نشانه بی کفایتی است

زاکانی گفت: هر کس شعار دهد دولت هیچ کاره است نشانه بی کفایتی اوست. دولت می تواند اقداماتی انجام دهد ولی باید بین اجزای سه قوه همکاری شکل بگیرد.

وی در ادامه گفت: زمانی به احمدی نژاد گفتم اگر دستمان در دست همدیگر باشد می توانیم هزار قدم برویم و اگر کنار هم نباشیم ۱۰۰ قدم بیشتر نمی توانیم برویم. محور حرکت، دولت ها هستند که ۸۵ درصد امکانات دست دولت ها است.

زاکانی گفت: مردم و نخبگان و اندیشه ورزان می توانند باعث رسیدن به هدف شوند. قائل به دولت جوان حزب اللهی هستیم که آن هم مختصات دارد باید این مختصات را باور داشته باشیم. باید بر مدار عقلانیت، معنویت و خلاقیت حرکت کنیم.

کنایه زاکانی به روحانی؛مردم را در تورم غرق می کنند و لبخند می زنند

وی از چهار محور تحولی خودش رونمایی کرد و گفت: محور اول به واسطه فوریت او باید در کوتاه مدت با همه وجود به آن پرداخته شود که محور اقتصاد و مدیریت است. اقتصاد ما اسما مردمی است ولی رسما دولتی است. دولت ها معمولا توجه به این دارند که توان تولید کننده را بگیرد تا با سر زمین بخورد و آنها را در دریای بروکراسی اداری غرق کنند، لبخند بزنند و هزینه خودشان را از تورم دربیاورند تا بقا داشته باشند. همه این مسائل را تغییر می دهم تا شاهد این فجایع نباشیم.

وی گفت: تولید محور اقدامات ماست. ما با همه وجود به تعارض منافع خواهیم پرداخت، بروکراسی مفرط ناشی از تغییر و تحول را در هم می شکنیم و به آمایش سرزمین توجه خواهیم کرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: بر محور نخبگان و پیشتازی فرهیختگان تحول را رقم خواهیم زد. محور دوم اولویت دادن به فرهنگ و اجتماع است. اگر پیشران های تولید را دنبال می کردیم،کارگاه های خرد، کوچک و متوسط را به عنوان خوشه های اشتغال داشتیم، اینجا به دنبال تعلیم تربیت، منزلت و رفاه اجتماعی هستیم.

زاکانی خاطر نشان کرد: ممکن است برخی کشورها از مبنا با ما مشکل داشته باشند ولی نباید از تجربیات آنها استفاده نکنیم. هر خانه می تواند تبدیل به یک کارگاه خرد شود امروز ۹۹ و ۹ دهم درصد بنگاه های کره، بنگاه های خرد است ولی در کشور ما هیچ برنامه ای نداریم. تعلیم و تربیت و منزلت رفاه اجتماعی هدف اصلی ماست. نقش خانواده، آموزش عالی، آموزش و پرورش نقش تحولی دارد و برای آن برنامه داریم.

به گفته رئیس مرکز پژوهش های مجلس، رشد اقتصاد پایدار و اشتغال زا را باید داشته باشیم که علاوه بر آن قدرت ملی برای ما خلق کند در بخش آموزش باید رشد معرفت و کرامت را برای ما داشته باشد. با همه وجود به جنگ فقر، تبعیض و تحقیر خواهیم رفت.

آموزش و پرورش ارگان هزینه ای نیست

وی گفت: ریشه فقر مطلق را در کوتاه مدت از بین می برم و برای مریض ها بسته هایی تعبیه می شود که جز درد بیماری درد دیگری نکشند. در آموزش و پرورش تحول ضرورت دارد و هنر نکرده ایم که به آموزش و پرورش به عنوان ارگان هزینه ای نگاه کرده ایم، آموزش و پرورش ارگان سرمایه ای است.

زاکانی گفت: محور سوم برنامه من سیاست و امنیت است و محصول آن انسجام ملی و سرمایه های اجتماعی باید باشد. برای رسیدن به آن توسعه مردم سالاری دینی باید هدف ما باشد. مسئولان نباید به مردم از بالا نگاه کنند. سبک سازی دولت ایجاد زمینه مشارکت و نظارت مردم در دولت از برنامه های من است.

دولت من دولت ژنرال های خسته و حلقه به گوش نیست

زاکانی گفت: باید محصول سیاست خارجی را به عنوان اقتدار جهانی عزت ملی ببینیم. محصول این چهار رویکرد باید رویکرد تحولی باشد و عده ای از سر سفره مردم ارتزاق نکنند. دولت من دولت ژنرال های خسته و حلقه به گوش نیست. دولت من دولت نخبگان و کارشناسان جوانان است. دولت خودم را از جوانان دهه شصتی انتخاب می کنم و در انتخابات ثابت می کنم سوت پایان دوره بخور و درو در کشور تمام شده است.

کابینه مفسدان را به قوه قضائیه معرفی می کنم

زاکانی ادامه داد: کابینه مفسدان را به قوه قضائیه معرفی می کنم و علت ضعف تولید را دولت می دانم و مفاسد اقتصادی تعارض منافع را ریشه آن می دانم.

سعی می کنم احترام ۶ نامزد دیگر را نگه دارم

زاکانی درباره تفاوتش با سایر نامزد های جبهه انقلاب گفت: برای هر ۶ نامزد دیگر احترام قائلم و سعی می کنم با آنها اخلاقی برخورد کنم و امیدوارم ۴ نامزد دیگر جبهه انقلاب هم موفق شوند ولی ایده های خودم را برتر از سایر نامزد های برتر می دانیم. برنامه های من جامع است و با واقعیت های ما هماهنگی دارد، بیشترین نیروی انسانی دانشمند فداکار را طی ۳۲ سال حضور در دانشگاه شناخته ام و در مبارزه با فساد و پلشتی ها کارنامه ۴۲ ساله دارم و ارائه می کنم، در هر عرصه ای که نیاز به هزینه بوده حاضر بوده ام و هر جا بحث منفعت بوده نبوده ام، سایرین هم اگر کارنامه مبارزه به فساد دارند ارائه دهند. در دو دهه اخیر شناخت خوبی از کشور داشته ام. سایتی را به زودی راه اندازی می کنم که نقاط ضعف و پیشرفت شهرستان ها را ارائه می دهد.

با تصویب ۲۰ دقیقه ای برجام مخالف هستم

زاکانی درباره برنامه اش برای سیاست خارجی گفت:  سیاست خارجی اراده کل مسئولان نظام است که انجام آن را تشخیص میدهد اما باید عقل جمعی و در راس آن رهبری برای مذاکرات نظر بدهند. مذاکرات برجام اصلا ربطی به دولت روحانی ندارد. با این فرض هیج گاه مخالف مذاکره نبوده ایم ولی با تصمیم ۲۰ دقیقه غیر کارشناسی مخالف هستیم. ابزار آمریکا برای لغو تحریم ها کنگره بود ولی در کشور ما مجلس ۲۰ دقیقه ای به منافع ملی توجه نکرد و خواست غربی ها را اجرا کرد. همین مذاکرات مشخصا شرایطی را اعلام می کند که باعث مُفت فروشی شده است.

ناگفته های زاکانی از مبادله جیسون رضاییان

وی گفت: این دولت عرضه معامله خوب نداشت. مذاکرات وین حراج آخر دولت دوحانی است. در مبادله جاسوس آمریکایی جیسون رضائیان به جای ۴۰۰ میلیون دلار یک میلیارد ۷۰۰ میلیون دلار گرفتیم.

مذاکرات وین جوب حراجِ آخرِ دولت روحانی است

زاکانی گفت: با مذاکره مختلف نیستیم ولی با چوب حراج آخر کار دولت روحانی مخالفیم. در سیاست خارجی دیپلماسی فعال و هوشمند مد نظر ماست. در سیاست خارجی به دنبال انفعال نیستیم و از موضع عزت، حکمت، مصلحت برابری در سیاست خارجی عمل خواهیم کرد‌.
 
وعده اقتصادی می دهم جوری که همه قانع شوند

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره زمان اصلاح وضعیت اقتصادی موجود گفت: وضعیت امروز اقتصاد کشور مانند یک بیمار تصادفی است که به اورژانس آمده است. برای اقتصاد کشور نیازمند اقدامات فوری هستیم و وعده دادن در این بین خطاست‌ وعده اقتصادی دارم و جوری وعده می دهم که همه اقناع شوند.

واکنش زاکانی به وعده دادن یارانه بیشتر به مردم

به گفته این نامزد انتخابات ریاست جمهوری، وعده دادن فلان مبلغ اشتباه است و دوره این چیزها گذشته است. از نامزدهایی که این وعده های اقتصادی را بدهند بعدا سوال می کنم و منشا کارشناسی آن را از آنها می خواهم.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت: در نشست تخصصی خودم با اقتصاددانان، فرهنگیان و ... نیز وعده هایی را خواهم داد. وعده هایی که برخی دوستان می دهند هم باید با کارنامه ۴۲ ساله آنها همخوانی داشته باشد و هم با توجه به شرایط موجود در کشور انطباق داشته باشد.
 
برجام ناقص و معیوب بود

زاکانی افزود: دنبال نقد کردن برجام هستیم. برجام معامله ناقص و معیوب بود ولی منعقد شد امروز تمام وظایف خودمان را حتی بیشتر انجام دادیم الان نوبت آنهاست. آمریکا می خواهد به برجام بیاید باید اول تمام تحریم ها را بردارد و راستی آزمایشی شود و سپس اعلام نظر کنیم. اتحادیه اروپا، روسیه چین نیز باید مسئولیت خود را انجام دهند. نسبت به ۶ نامزد دیگر برای استیفای حقوق مردم برتری دارم. می توانم منافع خودمان را در برجام نقد کنیم.

اولویت سیاست خارجی ما کشورهای مسلمان و دوست هستند

نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: کشورهای مسلمان، همراه و هم دل ما و کشورهای نوظهور که خودشان را برتر از ما نمی بینند اولویت سیاست خارجی ما هستند. ما با اروپا کار خواهیم کرد ولی منفعل نخواهیم بود. ما برای برخی کشورها فقط امنیت برده ایم ولی اقتصاد و فرهنگ خودمان را نبرده ایم که ناشی از بی عرضه گی و بی اراده گی است.

مسئولین ما خواب نیستند، درد مردم را ندارند

زاکانی با بیان اینکه ۱۵ کشور همسایه ما ۱۳۴ هزار دلار واردات پتروشیمی داشتند افزود: این برای ما اُفت دارد. در عرصه اقتصاد کشور ما فاجعه رخ داده و مسئولان ما خواب نیستند بلکه بیدارند ولی درد مردم را ندارند.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارتباط با همسایگان و استحکام امنیت جز اولویت های سیاست خارجی ما است افزود: در انتخابات نمی خواهیم به هم بپریم بلکه می خواهیم فرصت ها را بگوییم. نقش روسیه و چین و محور مقاومت در سیاست خارجی ما وجود دارد.

قراداد ایران چین باید در مجلس تصویب شود/ دولت همه چیز را در رابطه با چین خراب کرد

زاکانی درباره قرارداد ایران و چین گفت: این قرارداد یک فرصت تاریخی برای ایران و چین است این فرصت را قدر می دانیم ناظر به جزئیات این قرارداد هستیم و ابعاد مختلفی دارد. از بانیان آن یعنی رهبر معظم انقلاب تشکر می کنم وگرنه با برخورد بد دولت در سال ۹۴ با رهبر چین تمام روابط ما به هم ریخته بود. جزئیات این قرارداد باید در مجلس تصویب شود. من مجلس را راس انور می دانم نه اینکه بخواهم مجلس را تخریب کنم.

زاکانی ادامه داد: موضوع اول ما در بحث اقتصاد توجه به تولید است. برای تولید موانعی وجود دارد و باید آنها را شناخت، اولین مانع این است که دولت رقیب ملت است و نمی گذارد مردم کار خودشان را انجام بدهند‌. این دولت ها پاسبانی نمی کنند بلکه به دنبال منافع خودشان هستند. هم اکنون ۲۰ درصد مجوز های کشور شفاف و ۸۰ درصد غیر شفاف است.

زاکانی گفت: امروز سیستم بانکی به جای ضمانت از مردم ضمانت رانت خور ها را انجام می دهد. من از مبارزه با رانت می گویم ولی به زن و دختر من توهین می کنند، ناجوانمردی تا کجا؟ اما به لطف خدا ریشه تمام آنها را می کنم. زمانی پرونده رانت یک میلیاردی را ارائه کردم و زمانی که رئیس جمهور شوم تمام منافذ تنفسی فساد را می بندم.

وی ادامه داد: امروز مالیات مانع اصلی تولید است. بر اساس نتایج تحقیقی ۵۷ درصد علت رشد نکردن تولید، بانک ها هستند. بانک ها در حال بلعیدن اقتصاد هستند. امروز ناترازی بانک های ما ۷۰۰ میلیارد است.
زاکانی گفت: نه چپ و نه راست و نه امنیتی و غیر امنیتی نمی شناسم. انقلابی هستم و راه حاج قاسم را می روم.

جزئیات لیست ۲۰ نفره مفسدان اقتصادی فاش شد

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: در دو دهه اخیر با مفاسد اقتصادی مبارزه کردم. چند روز پیش لیستی ۲۰ نفره از مفسدان اقتصادی به دستمان رسید که افراد معمولی نبودند بلکه این مفسدان اقتصادی یا معاون رئیس جمهور بوده اند یا دادستان، یا طبری، یونسی، فریدون، رحیمی، وزیر اطلاعات، مهدی جهانگیری و مرتضوی و از این قسم افراد بوده اند.

در جلسات غیر علنی مجلس برای تصویب برجام چه گذشت

زاکانی ادامه داد: در جلسه غیر علنی مجلس آقایانی که می خواستند برجام را تصویب کنند گفتند در روند مذاکرات خارجی ها ۲۰۰ نفر و ایرانی ها ۴۰ نفر بودند. در این مذاکرات خارجی ها حتی روان شناس و چهره شناس داشتند. یادتان هست روحانی بعد از تصویب برجام آمد و گفت ما توانستیم و شما نتوانستید حالا نوبت برجام دو یعنی منطقه و برجام سه یعنی امنیت است.

رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی توضیح داد: اروپایی ها می خواهند شرایط لیبی و قذافی را برای ما پیاده کنند. رئیس جمهوری فعلی تقید به منافع ملی ندارد. گاهی اوقات گفته اند که اگر عرضه ندارید سانتریفوژ ها را جمع کنید آبدارچی ها بفرستیم! این فاجعه است.

مذاکره با عربستان را مفید می دانم

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره مذاکره با عربستان گفت: مذاکره با عربستان را مفید می دانیم ولی تن به اقدامات غلط نمی دهیم و زمینه همکاری را می خواهیم فراهم کنیم.
زاکانی گفت: قدرت نوظهوری هستیم با قدمت چندین هزار ساله و هیچ چیز را مقدم بر ساختن ایران بزرگ نمی دانیم.

توضیحاتی زاکانی درباره دخترش و تحصیلش در سوییس

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری توضیح داد: معاون رئیس جمهور رفت تجدید سال ۶۲ من در دوران تحصیل را درآورد که علتش حضور در جبهه بود. بعد گفتند سه ترم مشروط شده ای که دو ترم بود و علتش مسافر کشی من برای درآوردن خرج زندگی با داشتن دو فرزند بود. بعدا به دخترم که نخبه بود گیر دادند. دختر من می خواست درسی بخواند که بعدا به درد ملت بخورد. دخترم شاگرد ممتاز دانشگاه شریف است‌ .
 
دختر من بدون رانت و بورس رفت سوئیس و درسی که باید ۲ ساله می خواند را یک ساله طی کرد و فرزندش در آستانه اتمام تحصیل به دنیا آمد نوه ام الان شناسنامه آنجا را دارد و به کشور برگشت. دو روز قبل گفتم که دو آپارتمان ۹۵ متری دارم و همسرم هم یک آپارتمان ۷۵ متری در پردیسان دارد که بعدا دختر و دامادم آنجا ساکن خواهند شد. بعد حاشیه درست کردند که دو همسر یکی در تهران و یکی در قم دارم؛ شرم نمی کنند؟
من چه خاری در گلوی آنها هستم؟ وقتی روی کار بیایم آنها را راحت نمی گذارم هر چه خوردند بردند از گلویشان بیرون می کشم. دانشگاه دختر من پولی نبود و از ۱۴ نفر، دختر من بین ۸ نفر موفق شده بود. من یک ریال خرج دخترم نکردم و دخترم و همسرش آنجا کار می کردند و خرج خودشان را می دادند.

زاکانی گفت: تجربه سال ۹۲ برای ما بسیار تلخ بود ولی تاکید می کنم که آرزوی موفقیت هر ۵ نامزد جبهه انقلاب را دارم. این عقلانیت در جبهه انقلاب است که بر علیه هم اقدام کنند.

در سال ۹۲ و ۹۶ برخی تئاتر بازی کردند

وی افزود: تجربه تئاتر روحانی و جهانگیری در سال ۹۶ و عارف و روحانی در سال ۹۲ نشان داد که می توان تئاتر بازی کرد. ولی من اهل تئاتر بازی کردن نیستم.

زاکانی گفت: صحنه انقلاب صحنه مزایده نیست. دو گونه نامطلوب و مطلوب داریم ونامزدی که بخواهد نامطلوب باشد در مناظرات مچ او را خواهیم گرفت. اگر برای رفع آلام مردم برنامه دهیم، مردم امیدوار می شوند و مشارکت حداکثری خواهد شد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ایثارگران کسانی هستند که ما مدیون آنها هستیم و هیچ وقت آنچه باید برای آنها اجرا نشده است. برای ایثارگران اولویت ویژه قائل هستیم. زحمت دست کارگر آن است که سفره های ما اکنون بر او پایدار است. سطح مواجه خودمان را برای خلق ثروت باید ایجاد کنیم و زمینه را برای کارگران و کارآفرینان و احقاق حق کارگران را خواهیم داد. جلوی استثمار کارگر را می گیریم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری توضیح داد: کارگر به عنوان عنصر موثر در نظر گرفته شده است. کارگران و معلمان از بزرگان دولت ما خواهند بود.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ادامه داد: محور بعدی ما تعلیم و تربیت است ناظر به خانواده، آموزش و پرورش، آموزش عالی، رسانه و فضای مجازی است. این چند جز را در اولویت قطعی قرار می دهیم و نگاه سرمایه گذاری به آنها خواهیم داشت.

زاکانی افزود: آموزش و پرورش می تواند ظرفیت بزرگی را برای ما خلق کند تا شاهد رشد خلاقیت، مهارت و اجتماعی شدن برای دانش آموزان فراهم شود. نقطه تحول را به دست معلمان رقم خواهیم زد. در حوزه دانشگاه تلاش می کنیم که نظام مسائل کشور به دانشگاه ه ارجاع شود آنها محور باشند. در کشور ما غفلت در حوزه فرهنگی صورت گرفته است. به فضای مجازی به عنوان فرصت بی نظیر نگاه می کنیم. امروز فضای مجازی به قتلگاه جوانان تبدیل شده است. به توسعه جدی فضای مجازی در جهت مصالح انقلاب حرکت خواهم کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها