دیابتی ها چه میوه هایی بخورند؟

خوردن میوه روش لذیذی برای رفع گرسنگی و برآورده کردن نیازهای غذایی روزانه است. با این حال اغلب میوه‌ها حاوی شکر هستند. این مساله سوالاتی در مورد اینکه آیا میوه‌ها برای افرادی که دیابت دارند مناسب هستند یا خیر مطرح کرده است.
کد خبر: ۱۳۱۷۰۲۲

به گزارش جام جم آنلاین ، دیابت یک وضعیت مزمن اما قابل‌کنترل است که بدن در آن تلاش می‌کند تا میزان قند خون را کنترل کند.

آیا میوه برای افراد مبتلا به دیابت خطرناک است؟

در زیر لیستی از میوه‌های تقسیم‌ شده توسط شاخص GI قرار دارد. اندازه‌گیری میزان سرعتی که طی آن غذا منجر به افزایش قند خون در نقطه اوج می شود شاخص گلایسمیک یا GI نام دارد.

این میوه ها شامل سیب، آووکادو، انواع توت، انگور، پرتقال، هلو، توت‌فرنگی و گیلاس ها، گریپ فروت، کیوی، شلیل، گلابی و آلو هستند.

میوه های GI متوسط ​​(GI 56 تا 69)

میوه ای با GI بین 56 تا 69 به عنوان یک ماده غذایی با GI متوسط ​​در نظر گرفته می شود. تمام میوه های ذکر شده در زیر هنوز دارای سطح GL زیر 10 هستند.

خربزه عسلی

انجیر

پاپایا (خربزه درختی)

آناناس

 

میوه های با GI بالا

میوه های دارای GI بالاتر از 70 دارای GI بالا هستند.  اگرچه خوردن اینها برای دیابتی ها بی خطر است  اما مصرف مقادیر بیشتری میوه با GI پایین باید فراموش نشود.

خرما (GL زیاد)

هندوانه (GL کم)

*انجمن دیابت آمریکا (ADA) توصیه می کند که خوردن هر میوه ای برای فرد دیابتی خوب است ، به شرطی که فرد به میوه خاصی حساسیت نداشته باشد.

یک منبع تجزیه و تحلیل معتبر که در سال 2014 در مجله پزشکی انگلیس منتشر شد نشان داد مصرف بیشتر میوه به طور قابل توجهی با خطر پایین تر دیابت نوع 2 ارتباط دارد.

تهیه میوه اما می تواند بر قند خون تأثیر بگذارد. میوه های تازه یا منجمد بهتر از میوه های فرآوری شده هستند. میوه های فرآوری شده همچنین شامل میوه های خشک و آب میوه ها هستند.

افراد مبتلا به دیابت باید غذاهای فرآوری شده را به میزان کم مصرف و یا از مصرف کامل آنها خودداری کنند. بدن میوه های فرآوری شده را با سرعت بیشتری جذب می کند و منجر به افزایش سطح قند خون می شود. فرآوری میوه ها همچنین برخی از عناصر اصلی غذایی از جمله ویتامین ها و فیبر را حذف یا کاهش می دهد. انستیتوی ملی بیماری های دیابتی و گوارشی و کلیوی (NIDDK) توصیه می کند افراد دیابتی از مصرف آب میوه یا کنسرو میوه های حاوی قند اضافه خودداری کنند.

مخلوط های میوه ای مانند اسموتی ها نیز دارای مقدار زیادی قند هستند و با سرعت بیشتری جذب و منجر به افزایش قند خون می شوند.

خوردن فیبر کافی نقش مهمی در مدیریت دیابت بازی می‌کند.

رژیم غذایی بالا در فیبر قابل‌حل می‌تواند جذب شکر را کند کرده و سطح آن را در خون کنترل کند. بسیاری از میوه‌ها در فیبر بالا هستند، به خصوص آن‌هایی که پوست و یا خمیر را در بر دارند.

بسیاری از میوه‌ها به خاطر فیبر بالا و محتوای آب، پر می‌شوند.

میوه‌ها و سبزیجات می‌توانند خطر چاقی، حمله قلبی و سکته را کاهش دهند. چاقی به دیابت نوع ۲ مرتبط است.

میوه‌ها در فیبر و مواد غذایی بالا هستند، بنابراین انتخاب خوبی در برنامه‌ریزی غذا به شمار می آیند.

مترجم: هیلدا حسینی خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها