مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان قزوین

سه فوتی در تصادف چند خودرو در مسیر الموت

نگاهی به حوادث غرق‌ شدگی در هفته‌ای که گذشت

شنای آخر

هر ساله با شروع فصل گرما شاهد حوادث تلخ غرق‌شدگی در استخر، کانال آب و دریا هستیم. امسال هم در حالی که هوا هنوز بهاری است، خبرهای تلخی از غرق‌شدگی به خصوص کودکان به گوش می‌رسد که اگر به آن توجه نشود، در کنار فوتی‌های کرونا، کام این روزهای خیلی از خانواده‌ها را تلخ می‌کند.
کد خبر: ۱۳۱۶۳۲۷

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، این در حالی‌است که با گرم شدن هوا در روزهای پایانی بهار و شروع تابستان پیش‌بینی می‌شود روند افزایش فوتی‌های غرق‌شدگی افزایش پیدا کند.

مرگ پدر و پسر

در اولین حادثه هجدهم اردیبهشت در تماس با مرکز فوریت‌های پزشکی آبادان غرق شدن دو نفر در حوضچه تلمبه‌ خانه (پل کابلی امام رضا (ع) نرسیده به رودخانه) به این اورژانس اعلام شد که دو تیم امدادی راهی محل شدند.با تلاش مردم و نجات غریق دو نفر حدود ۱۲ و ۴۵ساله از حوضچه خارج شدند که با توجه به گذشت زمان دچار خفگی شده و فاقد علائم حیاتی بودند.

امدادگران تلاش خود را برای احیای این دو نفر که پدر و پسر بودند آغاز کردند که پدر به زندگی برنگشت اما ضربان قلب پسر 12ساله شروع به تپیدن کرد که او را به بیمارستان انتقال دادند اما بعد از دقایقی قلب او هم برای همیشه از حرکت ایستاد.

مرگ در رودخانه

همچنین بیست‌ویکم اردیبهشت هم جنازه جوان ۲۰ساله مسجدسلیمانی توسط هیات نجات‌غریق و غواصی شهرستان مسجدسلیمان پیدا و تحویل پزشکی‌قانونی داده شد.

مهران حسنوند، سرپرست هیات نجات‌غریق و غواصی شهرستان مسجدسلیمان در این باره گفت: حوالی ساعت ۱۶ در تماس رئیس دادگستری مبنی بر غرق شدن جوانی حدود۲۰ساله در رودی در منطقه روستای حسن‌آباد چم آسیاب، بلافاصله گروه نجات غریق شهرستان به منطقه اعزام و پس از جست‌وجو جنازه این جوان پیدا و تحویل پزشکی‌قانونی داده‌شد.

مرگ پسر 2 ساله در استخر

بیست‌وسومین روز اردیبهشت امسال غرق‌شدن کودک دو ساله افغان در استخر کشاورزی، خانواده‌اش را داغدار کرد.

این کودک در حال بازی در اطراف استخر بود که پایش سر می‌خورد و به داخل استخر سقوط می‌کند. خانواده‌اش بعد از اطلاع از این حادثه پسر بچه را از آب بیرون کشیده و به مرکز بهداشت جامع سلامت تنگ ارم دشتستان منتقل کردند اما تلاش‌ها برای نجات جان او بی‌نتیجه ماند تا پسر دو ساله بر اثر سقوط در آب جان خود را از دست بدهد.

در این روز همچنین دختر 12ساله‌ای هنگام بازی در باغ بهادران اصفهان به داخل استخر افتاد که پس از خارج کردن از آب به مرکز درمانی منتقل شد اما تلاش‌ها برای نجات جان او موثر واقع نشد.

3 حادثه در یک روز

ساعت 7 و 10دقیقه بیست‌وچهارم اردیبهشت تیم نجات هلال‌احمر استان فارس به محل یک حادثه غرق‌شدگی اعزام شدند.

برکه محل حادثه در خارج از شهر گراش استان فارس و پشت ایران خودرو قرار داشت. یکی از این جوانان حاضر در محل به امدادگران گفت: همراه هفت‌نفر از دوستان برای آجی پنگی ـ پرش در آب ـ به این برکه رفته‌بودیم و کنار آن هم آتش برپا کردیم. هنوز آفتاب نزده‌بود و بچه‌ها به ترتیب می‌پریدند اما احمدرضا که پرید بالا نیامد.

دوستان احمدرضا ابتدا تصور کرده‌بودند این شوخی است اما با طولانی شدن زمان، چند نفر از جوان‌ها به دنبال دوست خود به درون برکه می‌روند اما موفق به پیدا کردن و نجات او نمی‌شوند. بعد از آن در تماس با ۱۱۵ درخواست کمک کردند. امدادگران با حضور در محل جست‌وجوهای خود را آغاز کرده و با کمک چنگک جسد پسر جوان را پیدا کرده و از آب خارج کردند.

در این روز همچنین دو تبعه از کشور افغانستان به دلیل شنا در منطقه ممنوعه یک استخر پلیمری، جان خود را از دست دادند.

س از گزارش این حادثه، چهار گروه امداد و نجات از آتش‌نشانی شهرداری کلاته رودبار، شهرداری دامغان و هلال‌احمر در منطقه حضور پیدا کردند و عملیات امداد آغاز شد.

با توجه به یافتن لباس‌ها و تلفن‌های همراه این دو نفر در حاشیه استخر، احتمال غرق شدن آنها در استخر وجود داشت که سرانجام نیروهای امداد و نجات اجساد این ۲ نفر را خارج کردند.

در سومین‌حادثه این روز، یک خانواده زنجانی برای تفریح و گشت‌وگذار به سد تهم رفته‌بودند و مابین روستای تهم و چشمه معروف منطقه اتراق کردند. این خانواده زمانی که مشغول تفریح بودند، پسر هشت‌ساله آنان از روی بازیگوشی کنار برکه می‌رود که بر اثر حادثه‌ای به داخل آب سقوط می‌کند.

خواهر ۱۳ساله برای نجات جان برادر به گمان این‌که آب کم‌عمق است، وارد آب می‌شود، در حالی که عمق آب بیش از چهارمتر بوده و دختر موفق به نجات جان برادر نمی‌شود و هر دو بر اثر غرق‌شدگی فوت می‌کنند.

غرق شدن در چاه‌ نیمه

مدیرعامل جمعیت‌هلال‌احمر سیستان و بلوچستان هم بیست‌وپنجم اردیبهشت از کشف جسد جوانی ۲۴ ساله‌ای که براثر بی‌احتیاطی در چاه‌نیمه چهارم سیستان غرق شده‌بود، خبر داد.

علیرضا میربهاءالدین در این‌باره گفت: پس از گزارش مردم منطقه مبنی بر غرق‌شدن جوانی ۲۴ ساله در چاه‌نیمه‌چهارم، بلافاصله سه گروه از نجاتگران و غواصان جمعیت‌هلال‌احمر زهک به محل حادثه اعزام شدند و به جست‌وجوی جسد فرد غرق‌شده پرداختند.

با تلاش نجاتگران و غواصان جمعیت‌هلال‌احمر و سایر نیروهای مردمی پس از دو ساعت تلاش، سرانجام ساعت ۲۰ جنازه جوان غرق شده توسط تیم‌های غواصی جمعیت‌هلال‌احمر شهرستان زهک از آب بیرون کشیده و تحویل عوامل انتظامی شد.

امیرعلی حقیقت‌ طلب - تپش روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها