اگر رعایت نکنید فشار خون بالا می‌تواند به یک مشکل بزرگ تبدیل شود

تاثیر عجیب این نوشیدنی ها کاهش فشار خون

در این مطلب ۳ نوشیدنی را می‌خواهیم معرفی کنیم که فشار خون را کاهش می‌دهند. پس با ما همراه باشید.
در این مطلب ۳ نوشیدنی را می‌خواهیم معرفی کنیم که فشار خون را کاهش می‌دهند. پس با ما همراه باشید.
کد خبر: ۱۳۱۵۳۷۸

به گزارش جام جم آنلاین، اگر انسان رعایت نکند فشار خون بالا می‌تواند به یک مشکل بزرگ تبدیل شود. اغلب در مورد نوشیدنی‌ها و چگونگی تاثیر آن‌ها بر روی فشار خون حرف و حدیث‌های بسیاری بوده است.

فشار خون بالا بخاطر نداشتن علائم خاص به قاتل خاموش نیز معروف است. اگر نیروی خونی که به دیواره رگ‌ های خونی فشار آورد به شدت افزایش یابد، شما ممکن است تغییرات قابل توجهی را تجربه کرده و این که خطر سکته مغزی یا حمله قلبی در شما افزایش می‌یابد. خوشبختانه چندین نوشیدنی شناخته شده وجود دارند که به شما کمک می‌کند تا میزان فشار خون بالا را کاهش می‌دهد.

شیر کم چرب حاوی مقادیر زیادی فسفر، پتاسیم و کلسیم است که هر سه این مواد، مواد مغذی‌ای در رابطه با کاهش فشار خون هستند. شیر کم چرب نیز حاوی ویتامین D بسیاری است که این ویتامین در سلامت فشار خون تاثیر دارد.

آب انار هم همانند شیر کم چرب غنی از پتاسیم و دیگر مواد مغذی برای قلب است و سه برابر چای سبز آنتی اکسیدان دارد.

در سال ۲۰۱۷ یک تحقیق نشان داد که نوشیدن آب انار می‌تواند به طور قابل توجهی به کاهش فشار خون کمک کند.

در یک تحقیق دیگر محققان با تحقیق روی ۱۵۰۰ مرد چینی دریافتند که نوشیدن روزانه حداقل نصف یک فنجان از چای سبز یا اولونگ می‌تواند تا ۴۶ درصد ریسک ابتلا به فشار خون را در مقایسه با افرادی که هیچگاه چایی نمی‌نوشند را پایین‌تر بیاورد. آن‌هایی هم که روزی ۲.۵ فنجان چایی می‌نوشند ریسک ابتلایشان به فشار خون ۶۵ درصد کاهش می‌یابد.

محققان توصیه می‌کنند برای اثر گذاری بیشتر مقداری آب لیمو را به نوشیدنی‌های خود اضافه کنید چرا که لیمو از مواردی است که محققان آن را در کاهش فشار خون موثر می‌دانند. تحقیقات در ژاپن نشان می‌داد زنانی که هر روز به پیاده روی رفته و لیمو مصرف می‌کنند نسبت به افرادی که این کار را انجام نمی‌دهند فشار خون بسیار کمتری دارند.

همچنین جلوگیری از مصرف مشروبات الکلی نیز از راهکار‌هایی برای کاهش فشار خون است. به گفته NHS نوشیدن بسیار زیاد مشروبات الکلی می‌تواند به زیاد شدن فشار خون بیانجامد.

منبع: بهداشت نیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها