کرونا در جهان همچنان ملت های بسیاری را گرفتار خود کرده هر چند پیش بینی می شود اوضاع تا حدودی به ثبات برسد.
کد خبر: ۱۳۱۴۹۳۸

به گزارش جام جم آنلاین ، آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا در رسانه های سراسر جهان:

 

*واکسیناسیون علیه کووید19 در برخی از کشورها به مرحله ای رسیده که اکنون نوبت کودکان و نوجوانان است. به عنوان مثال در کشور آمریکا واکسینه نوجوانان از روز چهارشنبه آغاز خواهد شد. پیش از این مجوز استفاده از واکسن فایزر برای کودکان 12 تا 15 ساله صادر شده بود.

 

*محققان می گویند نرخ ابتلا به کرونا در شهر لس آنجلس آنچنان بالاست که این شهر تا پایان ماه جولای به «ایمنی گله ای» می رسد.

 

*فرانسه به آرامش نسبی رسیده و گویا موج را پشت سر گذاشته است. روز گذشته پایین ترین نرخ ابتلا در این کشور از آغاز ماه دسامبر گزارش شد. تعداد تست های مثبت روز گذشته 3 هزار و 292 مورد بود.

 

*نخست وزیر موقت نپال شارما اولی گفت: بیماری همه گیر کرونا در این کشور "یک بار طاقت فرسا است". شمار مبتلایان به کرونا در این کشور افزایش یافته که البته این وضعیت متاثر از همسایه پرجمعیت یعنی هند است.

 

*سازمان جهانی بهداشت نوع کرونای جهش یافته  B.1.617 را که برای اولین بار در هند شناسایی شد طبقه بندی کرد.

برچسب " نگرانی"  روی این گونه جهش یافته نشان می دهد که نوع جدید در میان سایر شاخص ها ، شواهدی از افزایش انتقال یا شواهد افزایش شدت بیماری با خود دارد.

ماریا ون کرخووه ، سرپرست فنی سازمان جهانی بهداشت  گفت: برخی اطلاعات در دسترس است که نشان دهنده افزایش قابلیت انتقال B.1.617 است.

 

*دولت مالزی برای موج سوم کرونا، در سراسر این کشور قرنطینه اعلام می کند.

 

*روز گذشته در هیچ یک از ایالت های آمریکا «افزایش موارد ابتلا در کرونا» گزارش نشد.

 

*آلمان استفاده از واکسن «جانسون و جانسون» را برای تمام بزرگسالان مجاز کرد.

 

* ده ها جسد که گفته می شود قربانیان بیماری کرونا هستند  در سواحل رود گنگ در شمال هند شسته شده اند که این موضوع جنجال گسترده ای به پا کرده است. گفته می شود ویروس کرونا از طریق پیکر این قربانیان کرونایی به مردم دیگر احتمالا از طریق آب رودخانه انتقال پیدا کرده است. آخرین اخبار حاکی از شسته شدن 40 پیکر بیمار درگذشته کرونایی در آب رودخانه گنگ است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها