اوضاع بحران کرونایی در کشور چک باعث شده تا مقامات این کشور از برخی کشورهای اروپایی درخواست کمک اضطراری کنند.
کد خبر: ۱۳۰۶۴۱۲

به گزارش جام جم آنلاین، آنچه در ادامه می آید مروری بر آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا در رسانه های سراسر جهان است:

 

*هزاران نفر در اعتراض به قوانین منع آمد و شد در خیابان ها و سایر قوانین محدودکننده مرتبط با کرونا به خیابان های استکهلم پایتخت این کشور ریختند و به شدت اعتراض خود را نشان دادند. پلیس استکهلم از ساعات اولیه بامداد روز گذشته در خیابان ها حضور داشت تا معترضان را پراکنده کند.

 

*در حالی که واکسیناسیون علیه کووید19 در انگلستان ادامه دارد 40 درصد از جمعیت بالای 80 ساله های این کشور واکسینه شده اند.

 

*مطالعات نشان می دهد کشورهایی که آمار چاقی بیشتری نسبت به سایر کشورها دارند مرگ و میر بالاتری هم ناشی از ویروس کرونا ثبت کرده اند.

 

*مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا هشدار می دهند تمامی پیشرفت های بشر در زمینه شناسایی ویروس کرونا با جهش های مکرر این ویروس از بین خواهد رفت. هم اکنون هم بیم آن می رود واکسن های مختلف کرونا در برابر گونه های جهش یافته بی اثر باشند.

 

*40 درصد از افراد مبتلا شده به ویروس کرونا در بریتانیا به گونه جهش یافته این ویروس مبتلا شده اند که قدرت سرایت بسیار بالایی دارد.

 

*مایکل اوسترهلم ، مدیر مرکز تحقیقات و سیاست های بیماری های عفونی در دانشگاه مینه سوتا   گفت که کاهش محدودیت های کرونایی بسیار خطرناک است و مثل این می ماند که آمریکا دوباره وارد دهان یک اژدها شده باشد. در کالیفرنیا قرار است تمامی مراکز تفریحی مثل پارک ها و کنسرت ها از اول آوریل بازگشایی شوند.

 

*آنالیزها نشان می دهد که ایالات متحده آمریکا احتمالا تا پایان تابستان به ایمنی گله ای می رسد.

 

*مکزیک استفاده از واکسن چینی به نام «سینوواک» را آغاز کرد. تزریق سراسری این واکسن کرونا از امروز آغاز می شود.

 

*به دنبال افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کشور چک، مقامات این کشور اروپایی از آلمان، لهستان و سوئیس درخواست کمک اضطراری جهت معالجه بیماران کردند.

 

*مطالعات مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری نشان می دهد اجباری کردن زدن ماسک و بستن اجباری رستوران ها کمک زیادی به کاهش ابتلا به بیماری کرونا می کند.

 

*سوئیس تست کرونا را برای شهروندان این کشور رایگان می کند.

 

*خولیا چترلی رییس جمهور شیلی ابراز امیدواری کرد که کل جمعیت بزرگسالان این کشور تا پایان ماه ژوئن واکسینه شوند.

 

*تزریق واکسن آسترازنکا برای افراد بالای 65 سال در دانمارک هم مجاز شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها