یکی از مدیران اجرایی سازمان جهانی بهداشت شرایط کنونی جهان را از لحاظ همه گیری کرونا به راه رفتن روی لبه تیغ توصیف می کند که هرگونه خطا می تواند اوضاع را به شدت بحرانی کند.
کد خبر: ۱۳۱۴۸۰۸

به گزارش جام جم آنلاین ، جهان در وضعیت بحرانی قرار دارد. در حال حاضر هند همچنان یک شرایط فوق العاده حساس را پشت سر می گذارد هر چند موارد ابتلا کمی (فقط کمی) نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است اما همچنان وضعیت بحرانی است تا جایی که هم اکنون فشار زیادی بر روی نخست وزیر هند وجود دارد تا کل کشور پرجمعیت هندوستان را با قرنطینه بسیار سختگیرانه مواجه کند.

اما با وجود وضعیت شدیدی که در هند و برخی دیگر کشورهای آسیای جنوب و جنوب شرقی وجود دارد موارد ابتلا به کرونا در جهان روز به روز کاهش پیدا می کند. البته کاهش موارد ابتلا در جهان به معنای خنثی شدن کلی موج های کرونا در کشورهای مختلف نیست و هنوز برخی کشورها با گذر از موجی که با آن دست و پنجه نرم می کنند، فاصله دارند.

هم اکنون در انگلستان و آمریکا و سایر کشورهای اروپایی وضعیت واکسیناسیون همگانی به شکلی منظم پیش می رود و کارشناسان تخمین می زنند موارد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در پی واکسیناسیون تا 95 درصد کاهش پیدا کند.

مرور آمار مربوط به موارد ابتلا در روزهای اخیر نشان می دهد که می تواند به کاهش موارد کرونا بیشتر امیدوارتر بود و به این ترتیب روزهای بهتری را پیش بینی کرد.

موارد ابتلای روزانه به کرونا:

موارد ابتلا در روز یکشنبه نهم می: 649 هزار و 149 مورد

موارد ابتلا در روز شنبه هشتم می: 783 هزار و 344 مورد

موارد ابتلا در روز جمعه هفتم می: 836 هزار و 804 مورد

موارد ابتلا در روز پنجشنبه ششم می: 861 هزار و 268 مورد

 

 

موارد مرگ و میر روزانه در پی ابتلا به کرونا:

موارد فوت در روز یکشنبه نهم می: 10 هزار و 206 نفر

موارد فوت در روز شنبه هشتم می: 13 هزار و 33 نفر

موارد فوت در روز جمعه هفتم می: 13 هزار و 741 نفر

موارد فوت در روز پنجشنبه ششم می: 14 هزار و 48 نفر

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها