بی‌ میلی‌ پردیس‌ های سینمایی به بازگشایی

فعالیت سینماها از امروز مجاز است

سینماهای شهرهای قرمز و نارنجی از امروز ـ شنبه ۱۸ اردیبهشت ـ مجاز به ادامه فعالیت هستند. با این حال برخی پردیس‌ های سینمایی تمایلی به بازگشایی ندارند.
کد خبر: ۱۳۱۴۴۵۸

به گزارش جام جم آنلاین، سالن‌ های سینما در شهرهای نارنجی و قرمز از جمله تهران و کرج که از روز دوشنبه ۹ فروردین تعطیل شده بودند، پس از وقفه‌ای ۴۰ روزه از امروز دوباره مجاز به ادامه فعالیت هستند، با این حال برخی پردیس‌ های سینمایی تمایلی به بازگشایی ندارند، چرا که با توجه به تعداد اندک مخاطبان، فعالیت در این شرایط برای آن‌ها به صرفه نیست. هر چند که امتیازاتی از سوی وزارت ارشاد برای سالن‌دارها در نظر گرفته شده است.

این تصمیم بر اساس مصوبات روز پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته شده است که طی آن مشاغل گروه‌ های یک و دو در وضعیت قرمز کرونا هم می‌توانند فعالیت داشته باشند. سینماها هم جزء گروه شغلی دوم هستند و بنابراین منعی برای ادامه فعالیت ندارند.

این در حالی است که سینماهای کشور از ابتدای شیوع ویروس کرونا الزامی بر باز بودن نداشتند و در صورت تمایل با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توانند به نمایش فیلم‌ها بپردازند.

در حال حاضر اکران فیلم‌های جدید به مناسبت عیدفطر بعید به نظر می‌رسد، چرا که فیلم‌های اکران نوروزی چند روزی بیشتر روی پرده نبوده‌اند و فروش چندانی را هم تجربه نکرده‌اند. در این شرایط بعید به نظر می‌رسد که تهیه‌کنندگان اقدام به پخش فیلم خود کنند.

۵ فیلم «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی، «هفته‌ای یک بار آدم باش» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی، «لاله» ساخته اسدالله نیک‌نژاد، «خون شد» به کارگردانی مسعود کیمیایی و «تکخال» به کارگردانی مجید مافی در نوروز روی پرده رفتند.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها