دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد؛

آغاز واکسیناسیون بیماران تالاسمی و هموفیلی بالای ۱۸ سال

رییس کلینیک فوق‌تخصصی بیماران تالاسمی و هموفیلی سرور از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از آغاز تزریق واکسن کرونا به بیماران تالاسمی و هموفیلی بالای ۱۸ سال طبق جدول نوبت‌دهی تنظیم شده خبر داد.
رییس کلینیک فوق‌تخصصی بیماران تالاسمی و هموفیلی سرور از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از آغاز تزریق واکسن کرونا به بیماران تالاسمی و هموفیلی بالای ۱۸ سال طبق جدول نوبت‌دهی تنظیم شده خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۴۱۳۲

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی؛ دکتر زهرا بدیعی در حاشیه برنامه واکسیناسیون کرونا به بیماران تالاسمی و هموفیلی اظهار کرد: از تاریخ ۱۳ اردیبهشت واکسیناسیون بیماران هموفیلی و تالاسمی بالای ۱۸ سال به تعداد ۱۵۰۰ نفر در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: این برنامه به مدت یک هفته با همکاری انجمن تالاسمی و کانون هموفیلی در کلینیک سرور اجرا می شود.

رییس کلینیک فوق‌تخصصی بیماران تالاسمی و هموفیلی سرور با بیان اینکه واکسن کرونا به بیماران تالاسمی و هموفیلی بالای ۱۸ سال طبق جدول نوبت‌دهی تنظیم شده تزریق می‌شود، خاطرنشان کرد: انجام تمامی تزریق‌ها طبق نوبت دهی بوده تا هیچگونه ازدحامی در محل ایجاد نشود، در زمان مراجعه بیماران تالاسمی و هموفیلی قبل از تزریق واکسن شرح حال آنان توسط پزشک گرفته می‌شود و در کنار آن مراقبت‌های خاص ناشی از عوارض احتمالی هم به مراجعان آموزش داده می‌شود.

دکتر بدیعی تصریح کرد: زمان تزریق با توجه به تعداد نفرات یک هفته پیش‌بینی شده و برای موارد شهرستانی هم واکسن‌ها به شهر مربوطه جهت تزریق ارسال می‌شود تا افراد در وضعیت قرمز کرونایی صرفاً برای تزریق واکسن عازم مشهد نشوند.

وی با ذکر این نکته که بیماران تالاسمی و هموفیلی دریافت‌کننده خون، پلاسما یا کرایو و پلاکت باید خون و فرآورده خونی موردنیاز خود را دو هفته قبل یا بعد از تزریق واکسن دریافت کنند تا دچار عوارض منفی و فاقد اثرپذیری واکسن نشوند، تاکید کرد: از مسئولان مربوطه تقاضا داریم که در این خصوص مدیریت زمان را داشته باشند تا مشکلی برای بیماران تالاسمی و هموفیلی دریافت‌کننده واکسن کرونا ایجاد نشود.

رییس کلینیک فوق‌تخصصی بیماران تالاسمی و هموفیلی سرور بیان کرد: کسانی که بیماری کرونا مبتلا بودند و بهبود یافتند نباید بلافاصله برای واکسن مراجعه کنند و بهترین زمان برای آنان بین ۱۵ تا ۳۰ روز پس از بهبودی کامل است.

دکتر بدیعی گفت: به بیماران هموفیلی و تالاسمی واکسن سینوفارم تزریق می‌شود و زمان تزریق دوز دوم ۲۸ روز بعد خواهد بود که از طریق پیامک به افراد اطلاع رسانی می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها