در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار جام جم آنلاین البرز مطرح شد؛

واکسن کوو پارس در یک قدمی تولید

دکتر محمد حسین فلاح مهرآبادی معاون تحقیقات و فن آوری موسسه رازی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار جام جم البرز با بیان این که فاز سوم واکسیناسیون واکسن کوو پارس از مرداد امسال شروع و تا شهریور ادامه می یابد، تصریح کرد: در فاز سوم حداقل ده هزار نفر واکسینه خواهند شد. لازم به ذکر است که این واکسن اواخر شهریور به مرحله بهره برداری انبوه می رسد.
کد خبر: ۱۳۱۴۱۲۸
به گزارش جام جم آنلاین البرز؛ دکتر فلاح مهرآبادی با اشاره به این که در فاز اول واکسن کوو پارس 133نفر داوطلب در دو نوبت واکسینه شده بودند، هفته آینده واکسن استنشاقی آنان انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد از نظر داده های ایمنی 133داوطلب واکسینه شده هیچ گونه مشکلی نداشته اند و ایمنی زایی این واکسن هم آنالیز بینا بینی می شود و یکی از دوزهای واکسن انتخاب و به سازمان غذا و دارو اعلام خواهد شد.

معاون تحقیقات و فن آوری موسسه رازی به فاز دوم تهیه واکسن کوو پارس با 500داوطلب اشاره کرد و گفت: در پایان  فاز دوم مشخص می شود که چقدر می توانیم از این واکسن تولید کنیم و میزان اثر بخشی واکسن چقدر است.

وی با اشاره به این که ویروس کرونا چون دائما در حال تغییر است، پلنفرم واکسن کوو پارس هم چند گانه تهیه می شود تا اثر بخشی واکسن در مواجهه با ویروس کرونا کارایی بیشتری داشته باشد.

 دکتر فلاح مهرآبادی با بیان این که روند معمولی تولید واکسن دو تا سه سال است، تصریح کرد: تمام توان موسسه تحقیقات رازی به کار گرفته شده تا ان شاالله مردم عزیز ایران بتوانند هر چه زودتر با بهترین امکانات واکسینه شوند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها