jamejamonline
سلامت عمومی کد خبر: ۱۳۱۲۳۶۸   ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰  |  ۱۰:۴۸

برای کمک به افرادی که با روزه داری دچار سوء هاضمه می شوند

خوراکی‌هایی که هضم غذا را در ماه رمضان آسان می‌کنند

برخی افراد در ماه رمضان دچار دشواری در هضم غذا، یبوست و سوء هاضمه می‌شوند که برای رفع آن می‌توانند از برخی مواد غذایی استفاده کنند.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، برخی از افراد ممکن است در ماه رمضان از نفخ شکم، درد شکم، گاز‌های معده و یبوست رنج ببرند و برخی دیگر ممکن است دچار سوء هاضمه شوند که این امر دلایل مختلفی مانند تغییر در رژیم غذایی، استرس یا به دلیل آلرژی به برخی از انواع غذا‌ها باشد.
در این گزارش خوراکی‌ها و غذا‌هایی که به سهولت روند هضم غذا کمک می‌کنند، معرفی می‌شوند:

دانه‌های چیا

غذا‌هایی مانند دانه چیا که حاوی مقدار زیادی فیبر هستند، به روند هضم غذا کمک می‌کنند که بهترین روش مصرف دانه‌های چیا، رها کردن آن‌ها در آب تا تشکیل توده ژله مانند است. ژل دانه چیا نه تنها فرآیند هضم را تحریک می‌کند، همچنین مخاط روده را می‌پوشاند و از آن محافظت می‌کند؛ علاوه براین فیبر‌ها می‌توانند احساس سیری را برای مدت طولانی در فرد حفظ کنند.

آووکادو

آووکادو به لطف فیبر و اسید‌های چرب اشباع نشده خود تأثیر مثبتی در روند هضم غذا دارد. دانشمندان دریافته اند که خوردن نصف آووکادو، به خصوص هنگام استراحت پس از ناهار، اشتهای فرد را به میزان ۴۰ ٪ در وعده‌های بعد از ظهر کاهش می‌دهد؛ از این روی برای کاهش وزن مفید است.

شربت کفیر

کفیر یا همان قارچ هندی فواید بسیاری دارد؛ در واقع یک شیر تخمیر شده است که ابتدا در منطقه قفقاز شناخته شده است و با قرار دادن دانه‌های کفیر در شیر تازه تولید می‌شود.
کفیر طعم ترش و کشک مانند دارد و حاوی مواد سالم روده‌ای است. علاوه بر این، هضم شربت کفیر آسان‌تر است؛ زیرا حاوی لاکتوز کمتری نسبت به ماست معمولی است.
ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
بازار دارو بیمار است

بازار دارو بیمار است

چالش‌های زیادی در صنعت داروسازی کشور وجود دارد. چالش مهم این روزها اما کمبود دارو است.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر
قرنطینه بدون تنش

نبود مهارت گفت‌وگو و کاهش آستانه تحمل ، قرنطینه خانگی را برای برخی خانواده‌ها مشکل کرده است

قرنطینه بدون تنش